Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Hey Tweakers!

Ik probeer een oude Toshiba Satellite L750D/L755D opnieuw te installeren via USB omdat deze telkens vast sloeg. Het was mogelijk een OS probleem, dus dacht ik dat een verse installatie uitvoeren het beste was. Nu heb ik elke partitie (WINDOWS en DATA wel. SYSTEM niet) geformateerd, maar de windows installatie geeft de volgende melding:

Windows kan niet worden geinstalleerd op schijf 0, partitie 2.

Kan windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze harde schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer.

Nu heb ik de SATA mode op Compatibility gezet, maar dat maakte helaas niets uit, en hij blijft dezelfde melding geven. Is het handig als ik alsnog de SYSTEM partitie formatteer, of moet ik een DiskPart analyse uitvoeren? (Ik heb nog nooit DiskPart nodig gehad, dus ik ben er niet handig mee.)

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

IIsnickerII schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:13:
... Is het handig als ik alsnog de SYSTEM partitie formatteer,...
Nee, je moet 'm gewoon verwijderen, net als die andere 2
toch niet USB3, hè?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 01:12:
[...]

Nee, je moet 'm gewoon verwijderen, net als die andere 2

[...]
toch niet USB3, hè?
Duidelijk, ga ik proberen.

De laptop heeft geen USB3 :)

Ik heb ook even een ander schijfje ondertussen geprobeerd. Daar krijg ik dat er een schijf is geselecteerd met een GPT partitie stijl. Nog geen format geprobeerd, maar ik probeer liever de originele schijf te fixen.

UPDATE: Nog steeds dezelfde melding. Ik ga gewoon kijken of ik de andere schijf aan de praat krijg. Heb daar een hele duidelijke guide voor gevonden. Fingers crossed.

UPDATE 2: Geen workaround nodig voor schijf 2. Formatteren en gaan! Installatie loopt nu. Ik denk dat ik schijf 1 een keer in mn pc ga proppen en een complete wipe ga uitvoeren. Misschien is hij dan nog bruikbaar.

[ Voor 55% gewijzigd door IIsnickerII op 02-02-2017 01:44 ]

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz