Psu fan blijft maximaal draaien!! Help!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markosrd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09-2020
Beste mensen,

Ik heb een probleem die ik maar niet kan oplossen. Mijn psu ( coolermaster b700 v2. ) doet heel raar. Hij heeft van die vage periodes waarbij die muisstil is en zoals nu hij draait continu voluit terwijl de pc gewoon idle is.

Pc is splinternieuw, ik heb een nieuwe moederboard moeten kopen omdat dit probleem zich bij de oude ( 2 maanden oude mobo) zich ook voordeed. Ik dacht dat ik nadat ik alles geprobeerd had de bios kon flashen maar toen overleed mijn mobo helaas.

Anyhow ik voeg even een filmpje toe met daarin de psu die ik buiten de kast heb gezet om te kijken als mijn airflow niet misschien het probleem is.

Binnen zowel buiten de kast psu doet precies het zelfde. De psu is 1 maand oud en na 1 week begon alle ellende.

Verder heb ik 2 chassis coolers, 1 intake voorin , exaust achterin en natuurlijk de cpu cooler. De temperaturen zijn netjes te zien in het filmpje. Wat je hoort is echt alleen die psu want als ik de fan even stop zet dan is die muisstil.

Specs: Intel i7 6700 processor
16gb ddr 4 ram
Mobo: Asus b150m a/m 2.
Gfx: Asus nvidia 970 gtx Strix
Psu: Coolermaster B700 vers. 2 700w
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-jqi_KMJGQQ]

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een defect. RMA met dat ding.
Overleg met de winkel of je een veel betere 400-450w voeding terug mag want een erg matige 700w als de B700 is veel te zwaar en kwalitatief een slechte keuze voor dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markosrd
Was ik al bang voor, gekocht via alternate dus zal m 10 dagen kwijt zijn als ik hem ga opsturen... btw je zegt te zwaar? Ik dacht dat ik een 700w nodig had voor een gtx 970 en een i7 6700 of is het dus een overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 02:27

UltiemePCNerd

Banaan.

markosrd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:07:
Was ik al bang voor, gekocht via alternate dus zal m 10 dagen kwijt zijn als ik hem ga opsturen... btw je zegt te zwaar? Ik dacht dat ik een 700w nodig had voor een gtx 970 en een i7 6700 of is het dus een overkill?
Nee, dat verbruikt onder load zo'n ~250 watt.
Neem dan een Bitfenix Whisper BWG450M. Kwalitatief zeer goed.
Even off topic: Heb je die 970 ook nieuw gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markosrd
Nee 2e hands, why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat afgelopen half jaar een nieuwe GTX 970 kopen zonde van het geld zou zijn geweest. 2e hands in de meeste gevallen ook want ik hoor belachelijke bedragen langs komen waar je in de meeste gevallen een minstens even snelle nieuwe videokaart van kan kopen.

Het systeem heeft een maximum verbruik van rond de 250w. 700w is daarom veel teveel. Voor ongeveer dezelfde prijs zijn er veel betere voedingen te koop zoals de pricewatch: Corsair CX450M, pricewatch: Corsair Vengeance 500W, pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M, pricewatch: Corsair Vengeance 400W en pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markosrd
Oh op die fiets, ik heb de videokaart voor 200 overgenomen,. Niet zo heel veel geld, ik kan battlefield 1 en 4 op ultra met 80 90 fps spele verder maakt het me niet zoveel uit.
Pagina: 1