Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
Mijn WD MyCloud Mirror heb ik al ruim een jaar en altijd binnen mijn netwerk en via de app op de telefoon en mycloud.com graag gebruikt. Bij Ziggo had ik een Ubee modem, die echter begon te haperen. Ziggo was zo netjes en stuurde een nieuw modem, echter sindsdien kan ik de NAS niet meer online of via de app benaderen. In het thuisnetwerk werkt het wel, al moet ik wel vaak het wachtwoord opgeven (wordt niet onthouden) dat was ik ook niet gewend.

Ik bezit dus een Western Digital MyCloud Mirror, Firmwareversie : 2.11.157.
Het modem is de nieuwe Ziggo Connect Box, Hardware versie 4.01 en Software versie CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH .

Op de MyCloud is ingesteld dat deze een statisch IP gebruilkt, de Cloud Access staat aan en de Port-forwarding op de MyCloud staat ingesteld.
Op de Connect Box is bij Port Forwarding ingesteld dat de externe poorten 80 en 443 worden doorgestuurd naar de interne poorten 8092 en 8443 (cf instellingen MyCloud) naar het statisch IP van de MyCloud.
De MyCloud heeft echt een externe verbinding, want die kan wel een test-email verzenden. Er klopt dus iets niet in het modem van Ziggo!

Ik heb geen flauw idee meer waar verder te kijken. Alvast enorm bedankt voor de hulp!
...

[ Voor 5% gewijzigd door Patrick_6369 op 01-02-2017 23:10 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Beste antwoord (via Patrick_6369 op 05-02-2017 20:42)

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 20:40

ongekend41

Division Brabant

Patrick_6369 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:04:
Dat is netjes ingesteld op de Connect Box.
Plaatje op imageshack (popups!)
Ik ken de Connect box niet, maar zouden de poortnummers niet omgedraaid moeten zijn?

nope

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Patrick_6369 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:59:
... en de Port-forwarding op de MyCloud staat ingesteld...
Wat valt er te port forwarden op die myCloud? Port forwarding is toch iets wat je alleen in je router hoeft regelen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:52
Ik verwacht echt dat dit met port forwarding te maken heeft... Je regelt het port forwarden in je router (Wifi-Modem waarschijnlijk). Indien je dat nog niet gedaan hebt zal het ook niet gaan werken. Het kan ook nog zo zijn dat je WAN IP is veranderd, dit gebeurd bij Ziggo ook vaak na het krijgen van een nieuwe router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je een nieuw modem hebt gekregen heb je ook een nieuw WAN IP gekregen.
Sterker nog, als je nu met IPv6 verbonden bent middels DS-Lite, heb je niet eens een eigen IPv4 adres meer, maar kan deze geshared zijn met meerdere klanten.

Direct verbinden kan dan alleen nog via IPv6, of je moet bridge modus aan laten zetten en een eigen router regelen. Dan krijg je weer een eigen (dynamisch) IPv4 adres.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
@Brahiewahiewa Ik snap je comment, maar volgens de gebruiksaanwijzing en online help van WD was dat noodzakelijk. En dat volg ik dan maar braaf...

@Rik. Jep! Dat is netjes ingesteld op de Connect Box.
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/923/aWDrpA.jpg

@-MeAngry- Volgens de test-sites heb ik gewoon een IPv4 adres. Je zegt dat ik een nieuw Wan IP heb gekregen. Wat zou ik moeten doen zodat de app en de Mycloud website weten dat ze naar het nieuwe WAN IP moeten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Patrick_6369 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:04:
Dat is netjes ingesteld op de Connect Box.
Plaatje op imageshack (popups!)
Ik ken de Connect box niet, maar zouden de poortnummers niet omgedraaid moeten zijn?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
ongekend41 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:29:
[...]

Ik heb het in mijn openingspost verkeerd om gezet helaas.

Door op de app de MyCLoud opnieuw aan te melden heb ik wel de situatie kunnen veranderen.
Als ik de MyCloud eerst van binnen het netwerk benader, kan ik er kort daarna wel extern bij (via bv de telefoon).
Doe ik dat niet heb ik een andere foutmelding: de schijf is nu niet meer offline maar er is nu een network failure.

[ Voor 21% gewijzigd door Patrick_6369 op 03-02-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Patrick_6369 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:23:
[...]

Ik heb het in mijn openingspost verkeerd om gezet helaas.
Kan je dat in je openingspost wijzigen?
externe poorten 80 en 443 worden doorgestuurd naar de interne poorten 8092 en 8443
Strook niet helemaal met het plaatje dat je postte.

Ik kan overigens ook een mail sturen vanaf mijn pc, maar dat wil niet zeggen dat deze een "externe verbinding" heeft. Vanaf buiten is 'ie niet benaderbaar (hoop ik :P )

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Ik snap zelf ook niet meer wat nu van extern naar intern moet worden doorgestuurd, dus heb ze toch eens even omgedraaid. En warempel: de port forwarding die de MyCloud zelf instelt via uPnP is dus verkeerd om! Het werkt nu! Thanx allemaal!

Pagina: 1