Ik ben een wijziging van een voorlopige aanslag aan het doen. In 2016 ben ik fiscaal partner geworden van mijn vriendin. Wij hebben een onderlinge schuld. Ik heb haar geld geleend (voor het voorbeeld laten we zeggen 30.000 euro) en dat gebruikt ze om ons huis mee te financieren (naast mijn even grote aandeel en onze hypotheek natuurlijk).
Moet ik deze onderlinge schuld nog opgeven als zijnde een schuld van haar in onze aangifte. Als ik de vraag van de bdienst letterlijk neem staat er : " heeft u of <naam vriendin> een schuld" , en dat is wel zo, maar dan vul ik vervolgens mijzelf in. En dat is raar. Of moet ik het nu gewoon interpreteren dat wij nu eigenlijk als fiscaal partners 1 persoon zijn?
In de berekening onderaan lijkt het ook allemaal niks uit te maken, maar ik hoef de dienst niet meer te vertellen dan nodig lijkt mij?
Moet ik deze onderlinge schuld nog opgeven als zijnde een schuld van haar in onze aangifte. Als ik de vraag van de bdienst letterlijk neem staat er : " heeft u of <naam vriendin> een schuld" , en dat is wel zo, maar dan vul ik vervolgens mijzelf in. En dat is raar. Of moet ik het nu gewoon interpreteren dat wij nu eigenlijk als fiscaal partners 1 persoon zijn?
In de berekening onderaan lijkt het ook allemaal niks uit te maken, maar ik hoef de dienst niet meer te vertellen dan nodig lijkt mij?
[ Voor 12% gewijzigd door bonzz.netninja op 01-02-2017 22:08 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl