Gopro, beelden bewerken met Gopro studio ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Diesel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-04 19:20
Ik ben momenteel bezig om de beelden te werken van de Gopro met behulp van het programma Gopro studio. Dit is echter een regelrechte ramp, bij stap 2 crasht het programma om de haver klap 8)7 . wat is jullie ervaring hierin of adviseren jullie een ander programma.

Ik heb een laptop met een I7 processor ,8 GB, GeForce GTX 950M. krachtig genoeg voor video bewerking.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepielsss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-12-2020
Heb het zelf ook wel eens gebruikt, verschrikkelijk. Gewoon ander programma voor nemen. Ik gebruik zelf Adobe premier pro. Als je even snel iets in elkaar wilt flansen is dat alleen wel ingewikkeld en duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Idd, zou gaan voor Adobe Premiere, of je zou ook After Effects kunnen gebruiken:)

Voor de minder ervaren gebruiker raad ik Camtasia software aan..

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 477979 op 02-02-2017 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zoek je iets anders, lees deze topics dan even door:

Keuze videobewerkingssoftware
Magix Video Deluxe spuugzat, what's next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 20:58
Zojuist ook tot de conclusie gekomen dat GoPro studio niet goed werkt. Bij het inladen van veel filmpjes werkt het niet goed en ook zie ik geen live beeld. Daarentegen werkt GoPro quick wel naar behoren maar heeft het ook veel limitaties.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:45
Ik merk vooral dat gopro studio vaak crashte zodra ik de audio selecteer en dan ga schuiven door m'n tijdlijn. Verder heb ik nergens problemen mee. En ik gebruik een i3, gts250 met 4gb ram.

Juist het live beeld tijdens het schuiven door de beelden is waarom ik het programma nog gebruik. Heb daarnaast ook Movavi gebruikt. Maar daar kreeg ik geen live beeld voor elkaar.

Adobe Première elements gebruik ik nu als trial en werkt ook wel prettig opzich. Heeft net wat meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
S-te-fan schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:53:
Ik merk vooral dat gopro studio vaak crashte zodra ik de audio selecteer en dan ga schuiven door m'n tijdlijn. Verder heb ik nergens problemen mee. En ik gebruik een i3, gts250 met 4gb ram.

Juist het live beeld tijdens het schuiven door de beelden is waarom ik het programma nog gebruik. Heb daarnaast ook Movavi gebruikt. Maar daar kreeg ik geen live beeld voor elkaar.

Adobe Première elements gebruik ik nu als trial en werkt ook wel prettig opzich. Heeft net wat meer opties.
Heeft premiere ook de mogelijkheid tot het automatisch selecteren en editen van video op de maat van de muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:45
battler schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:31:
[...]

Heeft premiere ook de mogelijkheid tot het automatisch selecteren en editen van video op de maat van de muziek?
Dat weet ik eigenlijk niet. Heb even gekeken maar kan de optie ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 966171

Goedenavond,

Ik ben nieuw hier. Wij hebben een Gopro gekocht deze zomer voor onze vakantie. Met veel pijn en moeite (indd door al dat crashen) een film gemaakt met tekst en muziek, maar nu kan ik hem noet exporteren. Hij geeft steeds een foutmelding of loopt weer eens vast. Geen enkel bestand pakt hij om te exporteren, YouTube/HD/4K....
Het is een film van een uur, hij komt niet verder dan rond de 60%, maar hij loopt niet steeds op hetzelfde punt vast. Iemand tips?
Er zit namelijk echt uren werk in en ik was zo trots dat hij af was. Kan hem nu alleen via de laptop laten zien of met een HDMI kabel. Was niet echt de bedoeling. Ander manier of ander programma waar ik het Gopro bestand mee kan omzetten?

Ik hoop zo op een manier om niet weer ergens opnieuw te hoeven beginnen...
Bedank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03-2023

xiphias

goproblog.nl

Wow, een film van een uur. Ik probeer het echt bij 1 a 2 minuten te houden, daarna is de aandacht weg.
Zo'n lang filmpje nog nooit geprobeerd, ik denk dat me langste 3 minuten is. Met oudere versie van GoPro Studio eigenlijk nooit last, alleen met de nieuwe versie. Je zou bij Cineform eens kunnen kijken naar een oudere standalone versie van GoPro Studio en die proberen. (remember to back-up)
http://cineform.com/legacy-downloads

Ik ben op me blog bezig met een post met onder andere downloads van vorige GoPro Studio versies die, bij mij iig, niet crashte.

Zelf gebruik ik liever Magix FastCut, is veel veelzijdiger dan Quik. Quik is eigenlijk een slap aftreksel van FastCut. Daarnaast gebruik ik Premiere Pro.

[ Voor 9% gewijzigd door xiphias op 12-09-2017 14:46 ]

(¯`'·.¸ "Do you realy think that's a message you're reading?" ¸.·'´¯)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namenick34
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-02-2019
Anoniem: 966171 schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:01:
Goedenavond,

Ik ben nieuw hier. Wij hebben een Gopro gekocht deze zomer voor onze vakantie. Met veel pijn en moeite (indd door al dat crashen) een film gemaakt met tekst en muziek, maar nu kan ik hem noet exporteren. Hij geeft steeds een foutmelding of loopt weer eens vast. Geen enkel bestand pakt hij om te exporteren, YouTube/HD/4K....
Het is een film van een uur, hij komt niet verder dan rond de 60%, maar hij loopt niet steeds op hetzelfde punt vast. Iemand tips?
Er zit namelijk echt uren werk in en ik was zo trots dat hij af was. Kan hem nu alleen via de laptop laten zien of met een HDMI kabel. Was niet echt de bedoeling. Ander manier of ander programma waar ik het Gopro bestand mee kan omzetten?

Ik hoop zo op een manier om niet weer ergens opnieuw te hoeven beginnen...
Bedank alvast!
Hallo,
Gopro studio is een licht programma en niet ontworpen voor lange en complexe video's. Ik denk dat 15 min de max is. Dat is de reden, denk ik, dat je video steeds stukloopt.

Enable Flux (stap 2 en export).
Als je speed-up of slomo toepast is de kans op vastlopen groter, vooral bij hele lange films. Deze functie vraagt ook veel van je computer rekenkracht. Schakel deze functie uit als studio bij export vastloopt.

De video-file bestanden worden door Gopro studio omgezet naar Gopro's eigen Cineform. Dit is een tussenbestand van grote omvang. Je zit uiteindelijk met de originele bestanden, Cineform en het exportbestand. Cineform is gemaakt om beter te kunnen bewerken, maar daardoor groot van omvang. Cineform vraagt veel van je computer opslag geheugen (harde schijf). Let er op of je harde schijf niet te vol is geraakt. Zeker als je een film van 1u aan het maken bent. Want een (bijna) volle harde schijf zorgt ook voor vertraging en vastlopen. Overigens kan men Cineform ook in Adobe Première Pro gebruiken.

Apple Quick time moet op je computer staan. Maar als het goed is wordt deze tijdens de installatie van Gopro studio en Gopro Quick ook geïnstalleerd.

Sla tussentijds de video tijdig opnieuw op, onder een andere naam (bijvoorbeeld video 1 en 2, 3 enz). Als studio vastloopt maakt Studio een herstel bestand, maar deze lost niet altijd het probleem op. Ga dan terug naar de laatst opgeslagen versie waar het programma nog niet op is vastgelopen. Check je harde schijf of er voldoende ruimte is!

Tip: Kies bij stap 1 voor kwaliteit hoog of zelfs voor filmscan 1 of 2. Als je exporteert kies je voor Cineform AVI (WIN) of MOV (MAC) en wederom voor kwaliteit hoog of zelfs filmscan 1 of 2. Bewerk steeds 10 minuten film, sla deze op zoals zojuist aangegeven. Dan ga je de volgende 10 min film maken etc.
Als je je klaar bent open je weer een nieuw project en sla je stap 1 van Studio over. Bij stap 2: Edit importeer je de gemaakte Cineform bestanden. Je plakt dus je Cineform bestande achter elkaar en exporteert deze in het gewenst formaat. Zo kun je een beetje de beperking van Gopro studio omzeilen. Let er wel op dat Cineform bestanden groot worden en je genoeg vrije harde schrijf ruimte nodig hebt (helemaal als je voor filmscan 1 of 2 kiest met een hoge bitrate). :)

[ Voor 13% gewijzigd door Namenick34 op 22-10-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik ben uiteindelijk overgestapt op premiere, scheelde ongeveer 80% qua tijd en frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namenick34
battler schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:26:
Ik ben uiteindelijk overgestapt op premiere, scheelde ongeveer 80% qua tijd en frustraties.
Tuurlijk Première (pro) is een goed programma. Je kunt ze niet vergelijken. Première Pro is ook complex(er).

Ik gebruik Gopro studio en Quick graag voor snelle montage. En dan voor video's van maximaal 10 minuten. En daar is Studio ook voor gemaakt en in mijn optiek werkt het prima. :*)
Gr.

[ Voor 17% gewijzigd door Namenick34 op 22-10-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namenick34
battler schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:31:
[...]

Volgens mij niet. Wellicht in versie 2018 en nieuwer... Maar tot aan 2017 volgens mij niet?.
Er zijn volgens mij wel plug-ins te koop die iets dergelijks toevoegen... Waar en wat deze kosten weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-03 13:21
Zonder dit topic te willen wegkapen, maar ik ben momenteel bezig aan een kleine videomontage van onze trouw. Er is echter een deel waar slecht is gefilmd geweest (binnenkomst in de zaal waar de camera teveel opzij stond), wat ik dacht op te vangen met wat foto's met achtergrondmuziek en applaus van de mensen in de zaal, en heb daar een (geslaagd) clipje van gemaakt in Imovie.

Kan ik dat op geen enkele manier toevoegen in Go Pro studio? Ik vrees van niet, als ik een paar zaken op het net lees, maar ik hoop dat er toch nog iemand een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namenick34
Desperation schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:09: Kan ik dat op geen enkele manier toevoegen in Go Pro studio? Ik vrees van niet, als ik een paar zaken op het net lees, maar ik hoop dat er toch nog iemand een oplossing heeft?
Ik ben niet bekend met Imovie. Maar je zou denk ik twee dingen kunnen doen, ik weet niet of je hier wat aan hebt: Exporteer je clips in Imovie in Cineform of MOV, importeer je clips dan in Gopro studio. Gebruik je Cineform bestanden dan kun je stap 1 van Gopro studio overslaan en je clips inladen via stap 2 Edit.

Of exporteer je reeds gemaakte bestanden in Gopro studio en exporteer in MOV. Ik weet niet of Cineform werk in Imovie? Anders zou ik daar de voorkeur aangeven. Cineform werkt Compressie-vrij. Je kunt je bestanden in een ander programma gaan bewerken zonder verlies van kwaliteit.

Misschien het meest snelle om je Imovie clip in Première Pro om te zetten (export) naar een Cineform bestand. Dat Cinrform bestand kan je dan in stap 2 (edit) van Gopro Studio invoegen op de tijdslijn. Dus je gemaakte clip Imovie clip inladen in bijvoorbeeld Première Pro en daar weer exporteren als Cineform.

Als je er zo echt niet uitkomt dan kun je het beste je reeds gemaakte materiaal in Imovie en in Gopro studio exporteren. Zo compressie vrij als mogelijk. Bij Gopro is dat Cineform.
De bestanden van Imovie en Gopro Studio invoegen in Première Pro. Je kunt in Adobe Première Pro heel eenvoudig knippen en plakken om alles op de plaats te zetten. Je zou dus je film in Gopro studio kunnen afmaken zoals je dat zou willen. Dan alleen in Première pro openknippen op de plek waar de Imovie beelden moeten komen. De Imvie clip ertussen en exporteren naar het gewenste formaat. Zo heb je minimaal tijdsverlies...

Je zou ook andere programma's kunnen gebruiken om je Imovie materiaal om te zetten. In het verleden heb ik bijvoorbeeld wel eens Windows movie-maker gebruik om naar .Avi om te zetten, hetgeen Studio wel weer slikt. Maar ik neem aan dat jij een MAC gebruiker bent. Het is soms even zoeken welke bestande Studio wel/niet slikt.

Account aanmaken bij Adobe en 1 maand proefversie downloaden van Première Pro (kost je niets, moet je wel binnen 1 maand je film afhebben :).

Ben heel benieuwd hoe je ermee verder gaat!

Owja, gefeliciteerd met het huwelijk! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Namenick34 op 24-10-2017 11:06 ]

Anoniem: 1041867

Crossposten is niet de bedoeling. Graag verder in Anoniem: 1041867 in "Gopro Studio: haperend beeld in eindresultaat".

[ Voor 90% gewijzigd door PowerUp op 16-02-2018 00:41 ]

Pagina: 1