Anoniem: 966171 schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:01:
Goedenavond,
Ik ben nieuw hier. Wij hebben een Gopro gekocht deze zomer voor onze vakantie. Met veel pijn en moeite (indd door al dat crashen) een film gemaakt met tekst en muziek, maar nu kan ik hem noet exporteren. Hij geeft steeds een foutmelding of loopt weer eens vast. Geen enkel bestand pakt hij om te exporteren, YouTube/HD/4K....
Het is een film van een uur, hij komt niet verder dan rond de 60%, maar hij loopt niet steeds op hetzelfde punt vast. Iemand tips?
Er zit namelijk echt uren werk in en ik was zo trots dat hij af was. Kan hem nu alleen via de laptop laten zien of met een HDMI kabel. Was niet echt de bedoeling. Ander manier of ander programma waar ik het Gopro bestand mee kan omzetten?
Ik hoop zo op een manier om niet weer ergens opnieuw te hoeven beginnen...
Bedank alvast!
Hallo,
Gopro studio is een licht programma en niet ontworpen voor lange en complexe video's. Ik denk dat 15 min de max is. Dat is de reden, denk ik, dat je video steeds stukloopt.
Enable Flux (stap 2 en export).
Als je speed-up of slomo toepast is de kans op vastlopen groter, vooral bij hele lange films. Deze functie vraagt ook veel van je computer rekenkracht. Schakel deze functie uit als studio bij export vastloopt.
De video-file bestanden worden door Gopro studio omgezet naar Gopro's eigen Cineform. Dit is een tussenbestand van grote omvang. Je zit uiteindelijk met de originele bestanden, Cineform en het exportbestand. Cineform is gemaakt om beter te kunnen bewerken, maar daardoor groot van omvang. Cineform vraagt veel van je computer opslag geheugen (harde schijf). Let er op of je harde schijf niet te vol is geraakt. Zeker als je een film van 1u aan het maken bent. Want een (bijna) volle harde schijf zorgt ook voor vertraging en vastlopen. Overigens kan men Cineform ook in Adobe Première Pro gebruiken.
Apple Quick time moet op je computer staan. Maar als het goed is wordt deze tijdens de installatie van Gopro studio en Gopro Quick ook geïnstalleerd.
Sla tussentijds de video tijdig opnieuw op, onder een andere naam (bijvoorbeeld video 1 en 2, 3 enz). Als studio vastloopt maakt Studio een herstel bestand, maar deze lost niet altijd het probleem op. Ga dan terug naar de laatst opgeslagen versie waar het programma nog niet op is vastgelopen. Check je harde schijf of er voldoende ruimte is!
Tip: Kies bij stap 1 voor kwaliteit hoog of zelfs voor filmscan 1 of 2. Als je exporteert kies je voor Cineform AVI (WIN) of MOV (MAC) en wederom voor kwaliteit hoog of zelfs filmscan 1 of 2. Bewerk steeds 10 minuten film, sla deze op zoals zojuist aangegeven. Dan ga je de volgende 10 min film maken etc.
Als je je klaar bent open je weer een nieuw project en sla je stap 1 van Studio over. Bij stap 2: Edit importeer je de gemaakte Cineform bestanden. Je plakt dus je Cineform bestande achter elkaar en exporteert deze in het gewenst formaat. Zo kun je een beetje de beperking van Gopro studio omzeilen. Let er wel op dat Cineform bestanden groot worden en je genoeg vrije harde schrijf ruimte nodig hebt (helemaal als je voor filmscan 1 of 2 kiest met een hoge bitrate).
[
Voor 13% gewijzigd door
Namenick34 op 22-10-2017 13:50
]