Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• misterbennie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-10 08:33
Ik heb een vraagje waar ik zo op het internet niet direct een antwoord op kan vinden en die is als volgt.

Ik heb een warmtepomp en een buffervat, beide met 5/4 BI aansluitingen. De 5/4 aansluitingen op het vat zijn voor de spiralen in het vat. Nu moet ik e.e.a. aansluiten en ben op zoek naar de juiste buisdiameter.

Ik kan voor de 5/4 aansluitingen naar een 35mm mm buis. Is dit de juiste diameter buis voor deze 5/4 aansluiting?

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Welke capaciteit is die WP?

Meestal is 28 mm leidingdiameter meer dan voldoende (en iets betaalbaarder)
Kun je niet verlopen van 1 1/4" naar 1"?

Ik heb profipress gebruikt.
https://www.skybad.de/i/fittings/viega/profipress.html

Maar meerdere andere materialen is mogelijk uiteraard

5/4 op een spiraal in het vat?
Is eerder 1" of 3/4" ?
Kortom, meer info...type WP, type Vat

[ Voor 17% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-02-2017 22:07 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• misterbennie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-10 08:33
De WP is 22kW, een Ecoforest Eco Air met twee buitenunits.

Ik heb een hygiene boilervat van 1000 liter (FKSS 1000) en 3 buffervaten van 1000 liter (EPSRR 1000).
En ik zie net dat ik gejokt heb en alle spiraal aansluitingen op het boiler- en buffervat 1" zijn.
De andere aansluitingen zijn echter groter 5/4" en 6/4".

De aansluitingen voor het boilervat zijn 4x 1" voor de aanvoer voor de spiralen van warm water, 8x 6/4 direct het vat in, 2x 5/4 voor het hygienespiraal.

De aansluitingen voor het buffervat zijn 4x 1" voor de spiralen en 8x 6/4 direct het vat in.

Hoe zit het met de krimptang van de profipress, heb je die gehuurd of gekocht?
Zelf zit ik voor de technische ruimte aan normale klemkoppelingen te denken. Daar heb je in ieder geval geen speciaal gereedschap voor nodig. Een goede perstang is niet echt goedkoop en omdat het hele project (renovatie van een schooltje) best wel eens wat langer kan duren lijkt huren niet echt een optie.

Grtz,
Ben