Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ETH008 aangeschaft als beginner.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe kan ik de app (IOS) configureren of laten communiceren met de ETH008?

Relevante software en hardware die ik gebruik
App: IO network (app die bij de ETH008 hoort)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd om het wachtwoord te veranderen.
De settings slaan zo te zien niet op(?), mijn browser geeft weer "pagina niet gevonden".

Kan iemand me verder helpen?

Alvast bedankt.

Alle reacties

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:06
Kun je iets meer detail geven over wat je exact doet? Wat heb je al wel gedaan (en werkte)? Hoe is alles aangesloten?

Misschien wel het belangrijkste: kun je ook bij de ETH008 via de browser op je PC komen? En als dat niet lukt, heb je de ETH008 direct op je router aangesloten? Zo ja, zoek eens via je router uit welk IP-adres de ETH008 heeft gekregen en probeer eens naar dat IP-adres te browsen met de browser.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Genetx,

Ik heb de ETH008 rechtstreeks met UTPkabel op de modem aangesloten.
Via mijn laptop kon ik verbinding maken en de relais bedienen.

Wanneer ik via de app probeer te connecteren lukt dat niet.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
Als eerste gewoon via de browser inloggen en de module op een vast ip zetten, standaard staat er volgens mij geen wachtwoord erin. Met de ETH module update tool kan je de modules in ieder geval zo in je netwerk vinden. En daarnaast ook gelijk voorzien van de laatste firmware (deze even los downloaden).

Maar hoe je de app insteld op iphone kan in niet beantwoorden want ik gebruik hem op android.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 07:34
ik heb de ETH8020 en maar even gebruik gemaakt van de app die ze zelf meeleveren. Is nogal een spartaanse app n.l.. Leuk om te zien of e.o.a. werkt, maar verder serieus bedienen gebruikte ik in begin liever de html pagina voor.

nu is er een app voor de mios Vera en domoticz ondersteunt hem geloof ik ook. Geen omkijken meer naar. Werkt perfect.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Verwijderd

Topicstarter
The-Source schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:00:
Als eerste gewoon via de browser inloggen en de module op een vast ip zetten, standaard staat er volgens mij geen wachtwoord erin. Met de ETH module update tool kan je de modules in ieder geval zo in je netwerk vinden. En daarnaast ook gelijk voorzien van de laatste firmware (deze even los downloaden).

Maar hoe je de app insteld op iphone kan in niet beantwoorden want ik gebruik hem op android.
Bedankt voor de ondersteuning.
Het is ondertussen gelukt via de app. Ik heb de module een vast IP adres gegeven en deze via de app ingegeven. Connectie is gelukt, sturing ook.
Nu is nog mijn vraag of ik de module ook kan bedienen van buitenaf?
Als ik mijn wifi uitzet en via 3G of 4G probeer connectie te maken lukt het niet meer.
Iemand tips of advies?

• The-Source
Ja het kan, poort is instelbaar. Verder zou in dan wel wachtwoord instellen voor bediening anders kan iedereen voor jouw schakelen. In de pdf's staat heel erg uitgebreid uitgelegd hoe het op basis van http commands kan of anders gewoon app instellen op basis van extern IP adres.

Verwijderd

Topicstarter
The-Source schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:09:
Ja het kan, poort is instelbaar. Verder zou in dan wel wachtwoord instellen voor bediening anders kan iedereen voor jouw schakelen. In de pdf's staat heel erg uitgebreid uitgelegd hoe het op basis van http commands kan of anders gewoon app instellen op basis van extern IP adres.
Dit heb ik ondertussen gevonden.
Ik heb de juiste poort opengezet.
Helaas krijg ik het niet klaar om mijn module te bedienen via 3G.

Bij het instellen van mijn firewall vraagt 'mijn telenet' naar een IPv6 adres van het toestel bij "Destination".
De ETH008 ondersteunt geen IPv6?

• The-Source
Nou ik denk dat je op de verkeerde plek in je router aan het stoeien bent. Meestal staat het onder de noemer NAT of port forwarding.

Pagina: 1