E-mailadres 'pwned' volgens haveibeenpwned

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
Mijn vraag
Een e-mailadres van mij is 'pwned on 2 breached sites'.
LinkedIn had ik al verwacht, maar ook Adobe.

Nu vraag ik mij af, wat ze hiermee kunnen?
Weten ze gewoon mijn e-mailadres en wachtwoord van mijn linkedin en ook van een andere website waar ik hetzelfde gebruik? (dus is dit het enige probleem?)
En niet het wachtwoord van mijn e-mailadres toch? (Daar gebruik ik een ander wachtwoord)

Ik weet eigenlijk niet wat ik precies bij Adobe had.. (dat was ook al in 2013) Daar heb ik nu ook maar meteen een nieuw wachtwoord aangevraagd.

Hoef ik nu niets te doen behalve mijn linkedin ww en op die andere site veranderen?

Ik krijg overigens wel veel 'junk e-mail' op mijn mail van Microsoft Outlook, kan dit hierdoor komen of is het daarbij 'altijd' meer dan bij bijv. Gmail?

[ Voor 22% gewijzigd door -World- op 01-02-2017 20:52 ]

Alle reacties

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als jij op LinkedIn en Adobe geen wachtwoord hebt gebruikt dat je ook ergens anders gebruikt is er niks aan de hand.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• -World-
Tsurany schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:52:
Als jij op LinkedIn en Adobe geen wachtwoord hebt gebruikt dat je ook ergens anders gebruikt is er niks aan de hand.
Oké mooi, ik gebruik die van LinkedIn alleen op een andere soortgelijke website, dus dan hoef ik alleen nog die 2 aan te passen.
En ik heb geen idee wat ik als wachtwoord had bij Adobe, maar ik heb een paar wachtwoorden geprobeerd die ik meestal gebruik en daarmee kwam ik er niet in, dus ik hoop maar dat dit een heel ander wachtwoord was.
(van adobe heb ik zojuist een nieuw ww aangevraagd)

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 21:54

BLACKfm

O_o

Denk niet dat spammers aan het gokken van e-mail adressen doen, dus die spam komt veelal omdat je ergens je email adres hebt achtergelaten (account op een forum bijvoorbeeld). Maar met grote hacks zoals linkedin en adobe komt er een shitload aan e-mail adressen vrij, en die zijn natuurlijk mooi voor de spammers.

• -World-
BLACKfm schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:55:
Denk niet dat spammers aan het gokken van e-mail adressen doen, dus die spam komt veelal omdat je ergens je email adres hebt achtergelaten (account op een forum bijvoorbeeld). Maar met grote hacks zoals linkedin en adobe komt er een shitload aan e-mail adressen vrij, en die zijn natuurlijk mooi voor de spammers.
Het zijn gelukkig ook niet echt geloofwaardige mails ofzo, aangezien ik niet bij bijv. de SNS Bank zit.
En een keer een of ander mailtje in het Engels over ... salary a week.
Ook fijn dat het automatisch bij junk mails staat.