Zakelijke chromecast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01 20:19
Mijn vraag, ik zat onlangs bij een klant en voor de presentatie gaf die mij een apparaatje die ik in mijn USB poort moest stoppen en vervolgens werd mijn gehele scherm wireless gedeeld op een grote TV.

Nou vroeg ik hoe dat ding heette maar heb het niet opgeschreven, wellicht dat andere weten hoe het apparaat heet?

Het wat in ieder geval geen Chromecast en ook geen Microsoft WDA.

Alvast bedankt! _/-\o_

edit: Moest USB zijn en niet HDMI.

[ Voor 5% gewijzigd door Headblast op 01-02-2017 20:29 ]

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Beste antwoord (via Headblast op 01-02-2017 20:26)

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Barco Clickshare?

http://www.barco.com/nl/c...Q9Pinnm2qfiuKHRoC5FLw_wcB

Edit:

Zie nu dat die via USB werkt. Maar doet wel hetzelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door hanswfje op 01-02-2017 20:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• hanswfje
Barco Clickshare?

http://www.barco.com/nl/c...Q9Pinnm2qfiuKHRoC5FLw_wcB

Edit:

Zie nu dat die via USB werkt. Maar doet wel hetzelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door hanswfje op 01-02-2017 20:26 ]

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-02 20:41

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:31

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

D'r zijn best wel veel van dit soort oplossingen. Ik degene van Barco

ClickShare CSM-1
A ClickShare CSM-1 set consists of two USB-powered devices (the ‘ClickShare Buttons’) and a Base Unit. The Base Unit has a fixed connection to the meeting room’s visualization system, and takes care of all the needed processing. Users who want to get their presentation on the large meeting room screen, simply connect a Button to their PC or MAC. They start the application, click the ClickShare Button and immediately their desktop is wirelessly transferred to the large visualization system.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
ClickShare modules die ik ken gaan normaliter in de usb-poort, TS geeft aan hdmi-poort.

Weet je zeker het je hdmi-poort was?

• Headblast
Wat hou ik van tweakers zeg! Stom van mezelf dat ik het niet heb opgeschreven maar gelukkig kan ik op jullie vallen :)

Het is inderdaad wat Hans zegt zo'n Barco. Ik neem aan dat ik die gewoon mee kan nemen tijdens presentaties en dan 1 in de TV stop en de andere in m'n laptop? Merk namelijk dat zo'n chromecast toch echt niet lekker werkt.

• Headblast
Bolletje schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:27:
ClickShare modules die ik ken gaan normaliter in de usb-poort, TS geeft aan hdmi-poort.

Weet je zeker het je hdmi-poort was?
Nee, was m'n USB. Mijn fout nu ik de pagina zie lijkt die precies op het dongeltje dat ik in m'n laptop moest stoppen.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Idee is hetzelfde natuurlijk. TS moet ff googlen op wireless HDMI, icm presentation.

Dan komt hij vanzelf meer dan genoeg oplossingen tegen.
[b][message=50096451,noline] Ik neem aan dat ik die gewoon mee kan nemen tijdens presentaties en dan 1 in de TV stop en de andere in m'n laptop? Merk namelijk dat zo'n chromecast toch echt niet lekker werkt.
Dat ligt maar net aan de faciliteiten bij de klant natuurlijk. Als hij zijn beamer netjes in een vijf meter hoog plafond heeft weggewerkt heb je een uitdaging. ;)

Zorg gewoon dat je een laptop bij je hebt met voldoende verschillende uitgangen (VGA, HDMI en evt wat converters naar DVI en Displayport). Dan kun je je laptop praktisch op elk apparaat aansluiten.

[ Voor 67% gewijzigd door Question Mark op 01-02-2017 20:32 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• hanswfje
Headblast schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:28:
Wat hou ik van tweakers zeg! Stom van mezelf dat ik het niet heb opgeschreven maar gelukkig kan ik op jullie vallen :)

Het is inderdaad wat Hans zegt zo'n Barco. Ik neem aan dat ik die gewoon mee kan nemen tijdens presentaties en dan 1 in de TV stop en de andere in m'n laptop? Merk namelijk dat zo'n chromecast toch echt niet lekker werkt.
Het is niet echt een "on the fly" oplossing. Je hebt een soort van mediaspeler op de TV aangesloten en daar connecten de USB buttons mee. Dus dan zou je elke keer de speler op de TV moeten aansluiten.

• Headblast
hanswfje schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:32:
[...]

Het is niet echt een "on the fly" oplossing. Je hebt een soort van mediaspeler op de TV aangesloten en daar connecten de USB buttons mee. Dus dan zou je elke keer de speler op de TV moeten aansluiten.
Nee merk het aan de prijs ook 8)7 zou wel iets voor op kantoor zijn maar om even mee te nemen in de tas en dan bij een presentatie te regelen wellicht niet handig.

Iemand ervaring met een andere aanbieder van zo iets of is die WDA van MS toch echt de enige die dit voor zakelijk gebruik goed heeft neergezet?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als je toch iets in een tv of beamer van een klant moet stoppen, wat is er dan mis met een kabeltje?

Dit soort oplossingen zie ik eigenlijk alleen maar bij goed "weggewerkte" apparatuur, en dan heeft de klant/lokatie zelf wel iets geregeld dat gastsprekers er ook gebruik van kunnen maken.

• Headblast
Question Mark schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:47:
Als je toch iets in een tv of beamer van een klant moet stoppen, wat is er dan mis met een kabeltje?

Dit soort oplossingen zie ik eigenlijk alleen maar bij goed "weggewerkte" apparatuur, en dan heeft de klant/lokatie zelf wel iets geregeld dat gastsprekers er ook gebruik van kunnen maken.
Meeste klanten wel gelukkig maar kom zo nu en dan nog bij bedrijven binnen die dat niet zo goed op orde hebben, denk aan de gemeentes vooral ;)

Zit eventueel nog te kijken naar een pico beamertje, zijn klein en geven zelfs wat ik begreep FHD resoluties tegenwoordig. :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34
Bij ons moederbedrijf hebben ze die dingen ook, zal eens vragen hoe die heten. Ik weet alleen nog dat ze 1500 euro het stuk kostte ofzo.

edit: Waren die barco's volgens mij

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 01-02-2017 20:53 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Headblast schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:51:
[...]

Meeste klanten wel gelukkig maar kom zo nu en dan nog bij bedrijven binnen die dat niet zo goed op orde hebben, denk aan de gemeentes vooral ;)
Bij dat soort bedrijven pak je dan toch gewoon je kabeltje...? Ik zie eerlijk gezegd niet zo'n probleem.

Pagina: 1