Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eigen Cloud

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Ik zou graag een cloud hebben voor al onze bestanden en foto's (voorlopig 750GB maar er moeten nog veel backups bijkomen) in op te slaan zodat we er overal en altijd aan kunnen. Na wat googlen heb ik gevonden dat ik zelf een cloud zou kunnen van een oude pc maar onze oude pc's verbruiken vrij veel dus dat is bijna geen optie, tenzij jullie een manier weten om minder te verbruiken. Maar ik heb ook gevonden dat je een eigen NAS kunt hebben. Maar we zouden verschillenden mappen moeten hebben waar niet iedereen in kan. Dus mappen die beveiligd zijn met een wachtwoord of dergelijke. Er zouden minstens 6 smartphones, 6 pc's, 3 smarttv's, 3 tablets en een muziekinstallatie. Dus best wel veel apparaten.
Wat is een gemakkelijke en goedkope oplossing om dit te verwerven?

Groetjes Vincent

Alle reacties

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:52:
Beste

Ik zou graag een cloud hebben voor al onze bestanden en foto's (voorlopig 750GB maar er moeten nog veel backups bijkomen) in op te slaan zodat we er overal en altijd aan kunnen. Na wat googlen heb ik gevonden dat ik zelf een cloud zou kunnen van een oude pc maar onze oude pc's verbruiken vrij veel dus dat is bijna geen optie, tenzij jullie een manier weten om minder te verbruiken. Maar ik heb ook gevonden dat je een eigen NAS kunt hebben. Maar we zouden verschillenden mappen moeten hebben waar niet iedereen in kan. Dus mappen die beveiligd zijn met een wachtwoord of dergelijke. Er zouden minstens 6 smartphones, 6 pc's, 3 smarttv's, 3 tablets en een muziekinstallatie. Dus best wel veel apparaten.
Wat is een gemakkelijke en goedkope oplossing om dit te verwerven?

Groetjes Vincent
Je hebt NAS'sen met "personal cloud" software. Deze geven je de mogelijkheid om over het internet mappen te delen gebaseerd op username/password authenticatie.

Bijv. Synology of QNAP.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zou ook voor een NAS gaan, met bijbehorende Software.

Maar dit heeft echt niets met Professional Networking & Servers te maken. Ook lopen er verschillende topics van de meest bekende NAS varianten waarin veel informatie te vinden is. Dit topic gaat dus ook dicht.

Dit topic is gesloten.