Mijn vraag
Hallo Tweakers,
Ik heb sinds vandaag eindelijk al mijn onderdelen binnen voor mijn PC. Nu heb ik alles in elkaar gezet, maar boot de PC niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle fans (behalve CPU) er af gehaald
Ram eruit
Als ik niks heb aangesloten, alleen de CPU fan en front panel dan krijg ik 4 lange beeps, 1 korte. Ik kan alleen niks vinden over deze code.
Toen heb ik alles uit de kast gehaald. Voeding op een kartonnetje en moederbord op een kartonnetje.
Zonder RAM zelfde foutcode
Met RAM geen fout niks, hij reboot gewoon de hele tijd zonder beeld te geven. (ook geen signaal oid)
Daarna heb ik nog de CPU koeler eraf gehaald, en de stock CPU koeler van Intel geplaatst aangezien het moederbord een beetje bol stond (heb eerst de koeler HEEL los gedraait, maar stond nog een beetje krom, is dit normaal?)
het RAM staat niet op de support list, maar ik heb nog nooit gehad dat dit het probleem is.
Ik heb gevonden dat als de CPU kapot was, hij nieteens bij de foutcodes komt.
Weet iemand iets wat ik nog kan proberen?
Hallo Tweakers,
Ik heb sinds vandaag eindelijk al mijn onderdelen binnen voor mijn PC. Nu heb ik alles in elkaar gezet, maar boot de PC niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 58,80 | € 58,80 |
1 | Gigabyte GA-H110N | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC Low Profile 4G | € 161,75 | € 161,75 |
1 | Silverstone SST-ML09B | € 72,50 | € 72,50 |
1 | Xigmatek Praeton LD963 | € 18,- | € 18,- |
1 | Akasa AK-FN076 Slimline PWM, 80mm | € 6,58 | € 6,58 |
1 | Scythe Slip Stream Slim 1200rpm, 120mm | € 5,67 | € 5,67 |
1 | G.Skill Value F4-2133C15S-4GNT | € 31,51 | € 31,51 |
1 | Silverstone SFX Series ST30SF V1.0 | € 56,49 | € 56,49 |
1 | Adata SP550 M.2 2280 240GB | € 90,40 | € 90,40 |
1 | Akasa PWM fan splitter | € 2,57 | € 2,57 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 584,22 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle fans (behalve CPU) er af gehaald
Ram eruit
Als ik niks heb aangesloten, alleen de CPU fan en front panel dan krijg ik 4 lange beeps, 1 korte. Ik kan alleen niks vinden over deze code.
Toen heb ik alles uit de kast gehaald. Voeding op een kartonnetje en moederbord op een kartonnetje.
Zonder RAM zelfde foutcode
Met RAM geen fout niks, hij reboot gewoon de hele tijd zonder beeld te geven. (ook geen signaal oid)
Daarna heb ik nog de CPU koeler eraf gehaald, en de stock CPU koeler van Intel geplaatst aangezien het moederbord een beetje bol stond (heb eerst de koeler HEEL los gedraait, maar stond nog een beetje krom, is dit normaal?)
het RAM staat niet op de support list, maar ik heb nog nooit gehad dat dit het probleem is.
Ik heb gevonden dat als de CPU kapot was, hij nieteens bij de foutcodes komt.
Weet iemand iets wat ik nog kan proberen?