Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Live mail - Outlook export faalt elke keer

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
Ik heb nu op meerdere computers een overzetting geprobeerd van Windows Live Mail 2011 naar Outlook 2013.

'De manier' zou zijn, om in WLM de export functie gebruiken. Microsoft Exchange aanklikken, goede profiel en exporteren maar. Maar nu heb ik al op meerdere computers gehad (win 7, 8 en 10) naar Outlook dat de export op een gegeven moment stil staat.

Het probleem zou liggen in corrupte mails. De oplossing zou zijn alle mails door te gaan, verkeerde mail aanklikken, en verkeerde mails die niet laden te verwijderen. Leuk als de mailbox behapbaar is, maar met een grote hoeveelheid mappen, submappen en (dus) mails is dat niet te doen. (protocol is dus POP, omdat er teveel mail is voor IMAP)

Is er een andere oplossing? Ik kan niet de enige zijn met de end-of-life van WLM, ik kan echter geen goede oplossing vinden.

Ik kan nu nog niet volledig over, omdat alle mails nog in WLM staan, erg onhandig.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 18:50
Ik heb dit probleem exact het zelfde! Heb de export stuk of 10 keer gedraaid, en elke keer de betreffende 'corrupte' mail verwijderd. Maar na 10 keer kwam ik er achter dat dit onbegonnen werk was met 15k emails in wel 50 mappen. En ik moest mails gaan verwijderen die niet weg mogen. Ik heb ook graag een oplossing voor dit probleem.

Ik moet trouwens van Windows live mail naar Outlook 2016 (exchange)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

IMAP-account als tussenstap waar je alles naar toe kopieert en dan weer binnenhaalt in OL?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
F_J_K schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:28:
IMAP-account als tussenstap waar je alles naar toe kopieert en dan weer binnenhaalt in OL?
Het is een mogelijkheid. Ik had er al naar gekeken, maar er is gekozen voor POP omdat het een erg groot mailbestand is met veel (sub)mappen. Dan zou het met een nieuw aan te maken Gmail adres moeten, en dan alles uploaden.... weer terug downloaden, en dan overzetten. En dan natuurlijk hopen dat alles in een keer goed loopt, waar ik ook erg mijn vraagtekens bij zet.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je probleem is helemaal niet de export; je probleem is een corrupte message store.
Die moet je eerst repareren, voordat je kunt exporteren

Zit er onder file... of options... niet iets om de database te repareren? Of misschien is er een losse module toegevoegd.
En, OK, dat repareren behelst niet veel meer dan alles d'r uit pleuren wat-ie niet kan lezen.
Maar ja, je kon het toch al niet lezen dus wat heb je er nog aan?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Timmeah schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:23:
Het probleem zou liggen in corrupte mails. De oplossing zou zijn alle mails door te gaan, verkeerde mail aanklikken, en verkeerde mails die niet laden te verwijderen. Leuk als de mailbox behapbaar is, maar met een grote hoeveelheid mappen, submappen en (dus) mails is dat niet te doen. (protocol is dus POP, omdat er teveel mail is voor IMAP)
Waarom zou dat voor IMAP teveel zijn? Ik haal elk jaar mijn email bij xs4all op, dat is ruim 10 jaar aan email, duizenden emails in vele submappen, werkt elke keer (outlook 2013, nu 2016).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

SinergyX schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:48:
[...]

Waarom zou dat voor IMAP teveel zijn? Ik haal elk jaar mijn email bij xs4all op, dat is ruim 10 jaar aan email, duizenden emails in vele submappen, werkt elke keer (outlook 2013, nu 2016).
Als je IMAP gebruikt wordt er ook teruggesynced naar de server en niet alle (e-mail)providers zijn even scheutig met schijfruimte. Wat zeg je? Dan zet je toch de sync van die folders uit? Ja, dat was kennelijk te hoog gegrepen voor de TS

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Met Mailstore home kan je de boel importen.
Zorg er wel voor dat je eerst je mail in het programma Mailstore home importeert.
Pagina: 1