Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Allround laptop 600euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De laptop die ik momenteel heb is een transformersbook van Asus. Maar hij is me simpelweg te klein om fatsoenlijk op te werken. Ik wil mijn laptop gebruiken voor mijn studie maar wil hier en daar ook wel een spelletje kunnen spelen of een foto bewerken
Wat mag je laptop gaan kosten?
600 euro. Dit is eigenlijk wel mijn max. Een marge van een paar tientjes is natuurlijk te overzien
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, om deze reden zoek ik een 15'6 inch
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Mijn vraag
Ik zoek een laptop van 600 maximaal waar ik me schoolzaken fatsoenlijk op kan doen. Hier en daar een simpel spelletje spelen. En af en toe een foto bewerken.
Het liefst een inteli5 generatie 6 +
Een HDD & SSD, maar dit zal wellicht niet binnen budget vallen.
Is er iemand die mij kan helpen of een advies heeft?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb heel internet al afgezocht. Wat mij in het oog sprint is:
https://us-store.acer.com/aspire-e-15-laptop-e5-575g-57a4

Deze laptop heeft alles wat ik zou willen. Alleen ik lees redelijk veel mensen zeggen dat acer niet echt een aanrader is.

Verder heb ik gevonden:

http://store.hp.com/Nethe...te:linkpizza.com+%28NL%29

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-02-2017 15:58)

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:07:
[...]

Ten eerste, onwijs bedankt dat je de tijd neemt om me deze informatie te geven.
Ik probeer Acer te vermijden omdat er geruchten zijn dat die niet betrouwbaar zijn of matige kwaliteit. Of het klopt weet ik niet, maar ik gok het er niet op.

Wat denk jij van Lenovo?
Heb namelijk deze laptop gevonden nu en die spreekt me wel aan! zeker na wat je hebt gezegd van de games. Ik ben zeker niet van plan nieuwe games te spelen op de laptop. Heb namelijk ook een Desktop.

https://www.bol.com/nl/p/...ch#product_specifications

Weet jij of hier later een HDD is zou kunnen? want deze laptop spreekt mij het meest aan tot nu toe
dat is deze als ik het goed heb: pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR0088MH

dan zou ik eerder deze nemen (GT940MX zal iets (maar ook niet ontzettend veel) beter zijn dan de standaard GPU):
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00DYMH
of deze:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00JAMH

aangezien de 2e hetzelfde model is met 128 GB SSD + een HDD denk ik dat in de andere ook wel een HDD kan, maar zeker weten doe ik het niet, want ik weet niet of de 256GB versie een M.2 kaart is of in de 2,5" bay zit waar je je HDD in had willen stoppen (Lenovo site biedt ook weinig duidelijkheid)

Maar 'the sky is the limit' want voor 100 euro meer heb je veel meer aantrekkelijke opties
Wat dat betreft denk ik dat deze pricewatch: Lenovo Ideapad 310-15ISK 80SM017SMH ook voldoet aan je wensen (wel TN scherm, tragere DRAM en dezelfde vraag of er een extra hdd in kan...)

[ Voor 13% gewijzigd door Metaalhoofd op 03-02-2017 13:41 ]

Star Citizen Referral Code

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel deze op het oog. Alleen ik kan hier geen reviews over vinden.
Weet iemand of ik er later nog een HDD in kan zetten?
En hoe zit het met de videokaart? is deze een beetje oké of kan ik hiermee geen simpel spelletje spelen?

https://www.bol.com/nl/p/...-laptop/9200000059386336/

EDIT:
of is dit een betere optie?
https://www.bol.com/nl/p/...otebook/9200000071850587/

Hier zie ik staan dat er 2 geheugen slots zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2017 12:13 ]

• Metaalhoofd
beide hebben geen dedicated GPU, dus niet erg geschikt voor spelletjes op hoger dan low settings.
De 2e heeft ook geen Full HD scherm, en geloof me dat wil je zeker wel hebben.

Is tweedehands voor jou een optie? (liefst een jonger dan een jaar, zodat je nog een jaar aanspraak kan maken op garantie)

Verwijderd

Topicstarter
Metaalhoofd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:17:
beide hebben geen dedicated GPU, dus niet erg geschikt voor spelletjes op hoger dan low settings.
De 2e heeft ook geen Full HD scherm, en geloof me dat wil je zeker wel hebben.

Is tweedehands voor jou een optie? (liefst een jonger dan een jaar, zodat je nog een jaar aanspraak kan maken op garantie)
Ik zeg heel eerlijk dat ik me niet comfortabel voel met het kopen van tweedehands elektronica. Zeker niet met deze bedragen. Dus dat is voor mijzelf geen optie. (verstandig is het misschien niet, maar is voor mij zelf een prettiger gevoel).

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ben geen hardcore gamer maar zou het leuk vinden als de laptop een spelletje kan spelen zoals LoL of CS:GO.
Hier heb ik dus echt een dedicated GPU voor nodig?
En een Full HD scherm is tegenwoordig wel het verstandigst?

• Metaalhoofd
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:23:
[...]

Ik zeg heel eerlijk dat ik me niet comfortabel voel met het kopen van tweedehands elektronica. Zeker niet met deze bedragen. Dus dat is voor mijzelf geen optie. (verstandig is het misschien niet, maar is voor mij zelf een prettiger gevoel).

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ben geen hardcore gamer maar zou het leuk vinden als de laptop een spelletje kan spelen zoals LoL of CS:GO.
Hier heb ik dus echt een dedicated GPU voor nodig?
En een Full HD scherm is tegenwoordig wel het verstandigst?
Ik snap je reserve met 2e handse laptops. Het is en blijft een gok, maar als er nog garantie op zit (en je die als 2e eigenaar kan gebruiken) dan kan je hem onder garantie laten maken als er wat mee is.

Ik heb zelf geen ervaringen met de huidige generatie integrated GPU's, zoals de Intel Graphics HD 520, wel met de oudere HD 4000 (mijn eigen dedicated GPU is kapot) op mijn 4 jaar oude laptop en op zich kan ik daar wel games als World of Tanks, Mass Effect 1/3 spelen op lage settings. Ik denk dat de integrated GPU's op je voorbeeld laptops afdoende kan zijn als je genoegen neemt met oudere games op lage settings, maar ontoereikend zal zijn als je bijvoorbeeld nieuwe games wil spelen.

Full HD vind ik zelf een vereiste, want een minder hoge resolutie zorgt ervoor dat je bij gewoon surfen/mail al ontzettend veel moet scrollen en ziet er naar mijn idee heel blokkerig uit, wat ik zelf vermoeiend vind kijken.

LoL vraagt niet zoveel (en dan kan je wel uit de voeten met een integrated GPU) en CS:GO kan ook wel: http://www.game-debate.co...ubmit=#systemRequirements

Hangt er dus erg van af wat je komende jaren wil spelen naast genoemde spellen.

Met andere woorden, houd je het bij genoemde (of 3-6 jaar oude) spellen, dan kan je er wel mee uit de voeten, maar als je de komende jaren toch wat nieuws wil spelen dan ben ik bang dat je tegen die tijd op zoek moet naar iets anders en je laptop moet verkopen.

Overigens die Acer ziet er wel netjes uit voor die prijs, maar ik kan hem zo snel niet vinden op een Nederlandse webshop (wel deze: pricewatch: Acer Aspire E5-575G-56BX. Houdt er rekening mee als je bestelt vanuit de VS dat er dan nog 21% BTW + inklaringskosten bij kan komen als de douane het pakket onderschept

[ Voor 19% gewijzigd door Metaalhoofd op 03-02-2017 13:04 . Reden: spelfouten ]

Verwijderd

Topicstarter
Metaalhoofd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:52:
[...]

Ik snap je reserve met 2e handse laptops. Het is en blijft een gok, maar als er nog garantie op zit (en je die als 2e eigenaar kan gebruiken) dan kan je hem onder garantie laten maken als er wat mee is.

Ik heb zelf geen ervaringen met de huidige generatie integrated GPU's, zoals de Intel Graphics HD 520, wel met de oudere HD 4000 (mijn eigen dedicated GPU is kapot) op mijn 4 jaar oude laptop en op zich kan ik daar wel games als World of Tanks, Mass Effect 1/3 spelen op lage settings. Ik denk dat de integrated GPU's op je voorbeeld laptops afdoende kan zijn als je genoegen neemt met oudere games op lage settings, maar ontoereikend zal zijn als je bijvoorbeeld nieuwe games wil spelen.

Full HD vind ik zelf een vereiste, want een minder hoge resolutie zorgt ervoor dat je bij gewoon surfen/mail al ontzettend veel moet scrollen en ziet er naar mijn idee heel blokkerig uit, wat ik zelf vermoeiend vind kijken.

LoL vraagt niet zoveel (en dan kan je wel uit de voeten met een integrated GPU) en CS:GO kan ook wel: http://www.game-debate.co...ubmit=#systemRequirements

Hangt er dus erg van af wat je komende jaren wil spelen naast genoemde spellen.

Met andere woorden, houd je het bij genoemde (of 3-6 jaar oude) spellen, dan kan je er wel mee uit de voeten, maar als je de komende jaren toch wat nieuws wil spelen dan ben ik bang dat je tegen die tijd op zoek moet naar iets anders en je laptop moet verkopen.

Overigens die Acer ziet er wel netjes uit voor die prijs, maar ik kan hem zo snel niet vinden op een Nederlandse webshop (wel deze: pricewatch: Acer Aspire E5-575G-56BX. Houdt er rekening mee als je bestelt vanuit de VS dat er dan nog 21% BTW + inklaringskosten bij kan komen als de douane het pakket onderschept
Ik probeer Acer te vermijden omdat er geruchten zijn dat die niet betrouwbaar zijn of matige kwaliteit. Of het klopt weet ik niet, maar ik gok het er niet op.

Wat denk jij van Lenovo?
Heb namelijk deze laptop gevonden nu en die spreekt me wel aan! zeker na wat je hebt gezegd van de games. Ik ben zeker niet van plan nieuwe games te spelen op de laptop. Heb namelijk ook een Desktop.

Weet jij of hier later een HDD is zou kunnen? want deze laptop spreekt mij het meest aan tot nu toe

Acties:
  • Beste antwoord

• Metaalhoofd
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:07:
[...]

Wat denk jij van Lenovo?

dat is deze als ik het goed heb: pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR0088MH

dan zou ik eerder deze nemen (GT940MX zal iets (maar ook niet ontzettend veel) beter zijn dan de standaard GPU):
of deze:

aangezien de 2e hetzelfde model is met 128 GB SSD + een HDD denk ik dat in de andere ook wel een HDD kan, maar zeker weten doe ik het niet, want ik weet niet of de 256GB versie een M.2 kaart is of in de 2,5" bay zit waar je je HDD in had willen stoppen (Lenovo site biedt ook weinig duidelijkheid)

Maar 'the sky is the limit' want voor 100 euro meer heb je veel meer aantrekkelijke opties
Wat dat betreft denk ik dat deze pricewatch: Lenovo Ideapad 310-15ISK 80SM017SMH ook voldoet aan je wensen (wel TN scherm, tragere DRAM en dezelfde vraag of er een extra hdd in kan...)

[ Voor 13% gewijzigd door Metaalhoofd op 03-02-2017 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Metaalhoofd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:19:
[...]

of deze:

Dan kom ik met deze goedkoper uit
https://www.paradigit.nl/...k/80046867/product/3928#_

Denk dat dit de beste keus is? mag ik jou mening vragen over deze versie?

• Metaalhoofd
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:53:
[...]

Dan kom ik met deze goedkoper uit
https://www.paradigit.nl/...k/80046867/product/3928#_

Denk dat dit de beste keus is? mag ik jou mening vragen over deze versie?
Lijkt me praktisch hetzelfde als de pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00DYMH die ik eerder genoemd heb, maar tegen een betere prijs

Pagina: 1