Toon posts:

TV voor 4k60 gamen, video editen, CAD en films goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd nagedacht over het gebruiken van een uhdtv als een gewone pc monitor voor gamen, editen van videos (niet professioneel, maar wel een leuke hobby, dus als de kleuren beter zijn dan een slechte tn is het prima), films kijken (meerdere personen naast elkaar) en CAD (wel professioneel, maar hier is elke kleurenmonitor prima voor).

Zijn er echt nadelen aan het gebruiken van een tv hiervoor, en waar moet ik behalve geschikte connectoren naar kijken?

Is deze geschikt? pricewatch: Philips 43PUS6201 Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:17
TV's hebben vaak een hoge inputlag, die bij 60fps soms wel 3 frames kunnen beslaan.
Dat lijkt niet veel, maar dat ga je echt wel merken.
Daarnaast zie ik op tv's nog relatief veel motion blur in spellen. Dus voor games is het minder geschikt (Sommige mensen vinden dit geen probleem)

Als je de TV als monitor wilt gebruiken op je bureau, zou ik eerder gaan voor een goede ips 4k 27-28" monitor. Die geven beter beeld, minder motion blur en input lag, goede kleuren en kan voor minder geld dan de tv die je voorstelt. Enige potentiele minpunt is dan de grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GromuhlDjun schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:35:
TV's hebben vaak een hoge inputlag, die bij 60fps soms wel 3 frames kunnen beslaan.
Dat lijkt niet veel, maar dat ga je echt wel merken.
Daarnaast zie ik op tv's nog relatief veel motion blur in spellen. Dus voor games is het minder geschikt (Sommige mensen vinden dit geen probleem)

Als je de TV als monitor wilt gebruiken op je bureau, zou ik eerder gaan voor een goede ips 4k 27-28" monitor. Die geven beter beeld, minder motion blur en input lag, goede kleuren en kan voor minder geld dan de tv die je voorstelt. Enige potentiele minpunt is dan de grootte.
Groot bureau en de monitor gaat in de hoek van mijn L-vorming bureau met rond stuk in de hoek, zodat een 27" monitor of heel ver staat van de muur, wat er stom uit ziet en geen ruimte over laat voor al mijn spullen, of veel te ver weg is, en hebben de meeste tv's geen game mode die input lag drastisch vermindert (gelezen in een ander tweakers forum)?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
En zoiets dan?
pricewatch: Humax Pure Vision Display 55" Zwart
of
pricewatch: Iiyama ProLite LE5540S-B1 Zwart
De iiyama heeft 8ms input lag, vind ik nog meevallen.

^ De iiyama is dus geen 4K, de Humax wel

Ik game zelf op een LG 55UB830V en merk eigenlijk niks van de lag.

Als je er toch TV op wilt kijken, kan je zo'n horizon box nemen bijvoorbeeld (of wat is ookalweer de kleine variant voor "op de slaapkamer"?)

[ Voor 4% gewijzigd door thomas1907 op 01-02-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thomas1907 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:36:
En zoiets dan?
pricewatch: Humax Pure Vision Display 55" Zwart
of
pricewatch: Iiyama ProLite LE5540S-B1 Zwart
De iiyama heeft 8ms input lag, vind ik nog meevallen.

^ De iiyama is dus geen 4K, de Humax wel

Ik game zelf op een LG 55UB830V en merk eigenlijk niks van de lag.

Als je er toch TV op wilt kijken, kan je zo'n horizon box nemen bijvoorbeeld (of wat is ookalweer de kleine variant voor "op de slaapkamer"?)
Die humax lijkt een prima budget optie, maar er is geen input lag van te vinden, dus misschien is het een waardeloze desktop monitor en helaas is die lg niet verkrijgbaar en te groot, maar dit gaat richting aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:57:
[...]

Die humax lijkt een prima budget optie, maar er is geen input lag van te vinden, dus misschien is het een waardeloze desktop monitor en helaas is die lg niet verkrijgbaar en te groot, maar dit gaat richting aankoopadvies.
Zal geen koopadvies geven :P
Zelf heb ik dus eigenlijk 0 last van input lag, maar ik weet nou niet of dat komt omdat ik ook echt 4K resolutie via mijn videokaart heb ingesteld, of dat ik dat gewoon niet merk.
Games zoals GTA 5 lukken gewoon goed :)

Ik kan inderdaad ook niks vinden over de input lag van die humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat een uhdtv voor mij een.prima monitor is. Zal voor aankoopadvies toch maar een nieuwe thread starten.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Mijn virtuele Titan X draait GTA5 ook prima, dat zegt verder niks.
Resolutie heeft verder ook geen invloed op de inputlag die op de tv zit, ja je kaart doet langer over het frame waardoor je wel vertraging krijgt.

Input lag bestaat uit meerdere dingen, maar versimpelt, 1/fps * (2 + vsync1 + tripple buffering1) voor je pc en dan nog de input lag vd tv wat in non-gaming modus makkelijk meer dan 75ms kan zijn. Sowieso wil je op een tv alle fancy kleurdingen uitzetten zoals dynamisch contrast etc als je iets geeft om kleurechtheid.
Pagina: 1