Waterkoeling, moet ik iets vervangen / onderhouden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Gezien ik graag mijn apparatuur in goede staat wil houden, het volgende:
Moet ik bepaalde onderdelen (of het water) vervangen om de waterkoeling betrouwbaar te houden?
Het water is wel grijzig maar de functionaliteit is 100%. Het moet niet de bedoeling zijn dat er ineens iets gaat lekken, omdat ik iets moest vervangen.

Trouwens, als het pompje ineens stopt, is er een beveiliging die zorgt dat de computer automatisch uitslaat bij hoge (eventueel zelf in te stellen) temperaturen van de CPU cores?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Realtemp, linkje moet je ff zelf vogelen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vertel eens wat meer over je hardware. Dat is best wel van belang.

Anyway, all-in-one waterkoelers zijn gemaakt om onderhoudsvrij te zijn. Die hoef je in princiepe alleen maar af te stoffen.
Zelfbouw is een ander verhaal. Dan zit je met je eigen mix aan vloeistoffen en dan is het wel raadzaam om b.v. eens per jaar te vervangen.

Shutdown temperatuur heeft elke PC van zichzelf. Hoef je je tegenwoordig niet druk meer om te maken.
Daarbij gaan ze ook fors throttlen (snelheid terugschakelen) als ze het te warm krijgen. Lekker simpel. Gaat de performance plotsklaps hard achteruit, dan issie mogelijk aan het throttlen.
Met een tool als Realtemp kan je dat prima zien.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?