Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

€800~ all-round laptop

Pagina: 1
Acties:

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-11 12:48
Inleiding

Ik heb een 'early-2011' 13inch Macbook Pro. Die beviel altijd goed. Ik hecht erg veel waarde aan de fijne bouwkwaliteit van het toetsenbord en touchpad, omdat ik de afgelopen vijf jaar veel moest typen voor mijn opleiding. Oorspronkelijk was mijn plan om te wachten tot na mijn studie (tot September) en dan een nieuwe laptop te kopen. Echter zit er sinds een aantal dagen een redelijke suis in mijn koeling en hij wordt nóg warmer. Bovendien heb ik een financiele meevaller gehad van zo'n 800 euro, dus nu overweeg ik alsnog nu al een laptop te kopen. Ook kan ik nu misschien nog wat geld krijgen voor mijn Macbook. Baal wel als een stekker dat ik me dit net realiseer ná de btw-vrije dagen.

Wat ga je met je laptop doen?
Hij is voor dagelijks gebruik en nog een half jaar studie. Dat houdt in, office, hearthstone, football manager, internet, films.

Wat is je budget?
800~

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Sowieso elke dag in het eerste half jaar, maar mijn huidige laptop weegt 2,5kg dus gewicht boeit me niet zoveel. Een accu die zo'n 5uur meegaat bij normaal gebruik zou mooi zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Ik kijk nu vooral naar Asus en HP, omdat ik daar degelijke dingen over lees. Lenovo en Acer heb ik vaker slechtere dingen over gehoord.
- Bouwkwaliteit vind ik dus best belangrijk, dus denk dat ik merken als Medion ook wil vermijden. Wil graag dat ie weer een aantal jaar meegaat.
- Fijn touchpad (als het even kan eentje die een beetje lijkt op die van macbooks) en toetsenbord.
- Gewoon een sobere, degelijke computer.
- Als even kan redelijke graphics, zodat ik misschien nog eens een spelletje kan kopen (Overwatch?)

zelf gevonden

AsusPro Essential P2530ua (€800 wehkamp)
pricewatch: Asus AsusPro Essential P2530UA-DM0050E
Benoemenswaardig: i7, 8gb RAM, 256GB SSD (wel Intel HD Graphics)

Asus VivoBook R516UX (€800 bol.com)
pricewatch: Asus VivoBook R516UX-DM512T
Benoemenswaardig: i7, 6GB RAM, GeForce GTX 950M, 256GB SSD, TN-Paneel

HP Pavilion 15 BC010ND (€850 Mediamarkt)
pricewatch: HP Pavilion 15-bc010nd
Benoemenswaardig: i5, 8GB RAM, 256GB SSD, GeForce GTX 950M, IPS-Paneel

Hoor graag wat jullie denken. Ook als ik bijvoorbeeld te hoog zit in specs, of beter kan wachten. Elke mening is welkom. BVD!

(moet overigens wel uitvogelen hoe ik met mijn externe HD over ga van Mac naar Windows).

• DennisCle
Ook nog iets goedkopere opties gespot. Heb weinig geld dus elke euro besparing is meegenomen.

Asus VivoBook R541UA (€660,- Wehkamp)
pricewatch: Asus VivoBook R541UA-DM558T
Benoemenswaardig: i5, 256GB SSD, Intel HD Graphics 520, 8GB RAM,

HP 250 G5 W4N92EA (€700 Paradigit)
pricewatch: HP 250 G5 W4N92EA
Benoemenswaardig: i5, 8GB RAM, 256GB SSD, Intel HD Graphics 520

• DennisCle
Ik neig nu naar die HP pavilion ipv Asus Vivobook omdat hij IPS heeft en toch 2gb ram meer.
Wel i5 ipv i7 en 50 euro duurder.
Zijn er nog meningen over HP vs. Asus hier? Of heeft iemand nog andere aanraders?

[ Voor 30% gewijzigd door DennisCle op 02-02-2017 12:53 ]

• Nielsonurscreen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09-2022
Kijkende naar wat je met je laptop wil doen is een i5 meer dan goed genoeg.
Ikzelf heb met de BTW-dagen een laptop gekocht van Acer. Op de scherpte van het scherm na ben ik er tevreden over - supersnel, degelijke bouw en uitbreidbaar geheugen + USB C.

Acer , Lenovo , Medion zijn gewoon fijne merken, maar Asus en HP zijn premium. Superdegelijk - ik had eerst een Asus - en voor die degelijkheid zit er een plusprijsje aan. Vooral klantendienst is iets waar onderscheid in zit. Asus heeft een hele goede, Medion en Acer wat minder. Lenovo en HP weet ik zo niet.

Kijkende naar jouw wensen zou ik een IPS-panel met vid-kaart kiezen, ongeacht merk.
Verder: - Intel HD Graphics kom je niet heel ver mee; een Geforce 940 of een Geforce GTX 950 is afdoende. Anders een Radeon met 2gb VRAM.
- Future proof features: USB C, uitbreidbaar RAM geheugen zijn ook overwegingen.

• DennisCle
Bedankt voor de feedback!

Ik ben naar de winkel gegaan om ze in mijn handen te hebben, helaas was de Vivobook er niet, maar die HP zag er erg mooi uit. Echter wel mijn twijfels gekregen over 15inch. Toch best lomp en groot. Als ik voor 15inch kies gaat het wel die HP worden. Kan die ook voor een mooie €809,- halen via de studentstore.

Even gekeken naar 13inch, maar die lijken geen dedicated graphics te hebben. Ondanks dat ik licht game (Football Manager, Hearthstone) is dat wel gewenst zoals je zegt.

Al lees ik dat de Intel HD 620 een stuk beter is dan de vorige generatie al. Weet niet of de Geforce 940 of die nog veel verschillen (ik heb er niet zo'n verstand van, maar hier lijkt het redelijk dicht in de buurt te liggen: http://www.game-debate.co...ia%20GeForce%20940M%202GB).

Via de HP studentstore kan ik deze halen voor iets boven mijn gewenste prijs.

HP Envy 13-ab010nd (€899)
pricewatch: HP Envy 13-ab010nd
Die heeft de HD 620 Graphics, en 512gb SSD (M.2 ook, wat dat ook is)

Deze kan ik halen voor maar €720

HP Pavilion 14-al125nd
pricewatch: HP Pavilion 14-al125nd
Deze heeft wel een Geforce 940, 256gb SSD (M.2 ook) en is ook compact. Wel kneiterlelijk met dat goud.

Meteen ook de enige die ik onder 15 inch heb kunnen vinden met een dedicated graphics kaart.