Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertgroothuis
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-06 11:15
Mijn vraag
Meerdere Excel bestanden die open zijn, zijn niet zichtbaar als ik met de muis over het Excel icoon ga in de taakbalk.
Zie https://snag.gy/4aY1LD.jpg hoe het probleem zich voordoet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 met Excel 2010
Bij Word werkt het wel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op een ander forum kwam ik dit tegen>
"Ben naar de computerdokter geweest, en die heeft het opgelost door een update te downloaden van Microsoft.
Probleem is opgelost"

Ik heb bij update gekeken en mijn computer heeft alle updates die er zijn geweest geïnstalleerd.
Bij mij is het nog niet opgelost.

Alvast bedankt.

Groeten Bert

[ Voor 7% gewijzigd door bertgroothuis op 06-02-2017 20:00 ]

Beste antwoord (via F_J_K op 09-07-2020 09:22)

• bertgroothuis
Ik ben eruit. In Excel bij Opties - Geavanceerd bij 'Weergave' vinkje zetten bij 'Alle vensters op de taakbalk weergeven'.

Bedankt voor de moeite.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

bertgroothuis schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:40:
Ik zou graag een screen print bij willen voegen maar mijn "karma" is te laag!?
Je kunt zelf ergens in internet een screenshot uploaden en de link hier geven.

Eigenschappen - geavanceerd - 'alle schermen op de taakbalk weergeven' (of zoiets).

Welkom op GoT! Omdat je vraag specifiek over Excel gaat en niet specifiek over Windows zelf, verplaats ik je topic van Windows Clients naar CSA. En ik haal de type / taalfout even uit de topictitel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertgroothuis
F_J_K

Waar kan ik zoiets vinden om screenshots te uploaden?
Wat gebruik jij daarvoor?

Groeten bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Was mijn tip ('...alle schermen...') niet voldoende? Hielp het niet, heb je de instelling niet, iets anders?

Screenshot: mijn manier gaat voor jou niet werken (zorgen voor een eigen website en dat uploaden via sftp of webinterface, of gebruik de Tweakers-webruimte). Maar [google=how to upload screenshot to internet] geeft vele alternatieven. Probeer er een paar en kies.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertgroothuis
Ik heb nu een plaatje op https://snag.gy/4aY1LD.jpg staan. Hoop dat dit het duidelijker maakt.
De eerder gegeven tips zijn niet van toepassing op dit probleem.

Groeten Bert

[ Voor 23% gewijzigd door bertgroothuis op 06-02-2017 21:28 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• bertgroothuis
Ik ben eruit. In Excel bij Opties - Geavanceerd bij 'Weergave' vinkje zetten bij 'Alle vensters op de taakbalk weergeven'.

Bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AN-TM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Iemand anders nog een oplossing? Ik heb het zelfde probleem en bij mij stond het vinkje al aangevinkt.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb dit zo af en toe.

Met het uit en aanzetten krijg ik het weer werkend.
Maar geeft geen garantie dat dit voor langere tijd is.
Ik zou dit ook graag goed werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Franke-PC @Crxtreem dit hoort nog steeds te werken echter (en allicht jullie beiden netjes een nieuw topic horen te maken): gebeurt het gedrag als je Excel al enige tijd "gepind" hebt aan je Taskbar of gebeurt het gedrag als je Excel niet gepind hebt (en dus opstart uit Startmenu of shortcut op desktop)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:35:
@Franke-PC @Crxtreem dit hoort nog steeds te werken echter (en allicht jullie beiden netjes een nieuw topic horen te maken): gebeurt het gedrag als je Excel al enige tijd "gepind" hebt aan je Taskbar of gebeurt het gedrag als je Excel niet gepind hebt (en dus opstart uit Startmenu of shortcut op desktop)?
Het was voor mij meer de opmerking naar TS dat de kans groot is (zoals ik meemaak) met dit vinkje niet altijd opgelost blijft.

Bij mij zit hij gepind aan de taskbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Crxtreem schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Bij mij zit hij gepind aan de taskbar.
Tja, lang verhaal kort: Microsoft maakt er een beetje een zooi van met alles wat je kan pinnen (merk ik op verschillende plekken). Geen idee of je wil testen; unpin Excel van je taskbar en ook niet als "extra tile" in je Startmenu pinnen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:43:
[...]

Tja, lang verhaal kort: Microsoft maakt er een beetje een zooi van met alles wat je kan pinnen (merk ik op verschillende plekken). Geen idee of je wil testen; unpin Excel van je taskbar en ook niet als "extra tile" in je Startmenu pinnen.
Ik ga het proberen, zal wel wennen zijn omdat ik dan niet direct naar excel kan.
Of het deze week nog lukt weet ik niet en anders wordt het na mijn vakantie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Franke-PC schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 01:50:
Iemand anders nog een oplossing? Ik heb het zelfde probleem en bij mij stond het vinkje al aangevinkt.
- Kies in Windows: Start - Instellingen - Persoonlijke instellingen en klik daar in de linkerkolom op Taakbalk.
- Maak aan de rechterkant onder Taakbalkknoppen combineren de voor jou meest gewenste keuze (dat zal Nooit zijn waarschijnlijk).
NB: De instelling in Excel alleen (zoals hierboven vermeld) zal niet altijd voldoende zijn, wat je op de taakbalk ziet is (mede) afhankelijk van de taakbalkinstelling in Windows, nl. of die balk wel of niet vol is.

[ Voor 5% gewijzigd door dix-neuf op 09-07-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AN-TM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
@Crxtreem Bij mij Excel niet gepind, dit maakt dus geen verschil. @dix-neuf Taakbalkknoppen combineren opties veranderen werkt ook niet. Het enige wat wel werkt is om het 2e excel @MAX3400 Microsofit maakt er inderdaad een zooitje van. De volgende keer zal ik netjes een nieuwe topic maken.

Ik heb inmiddels een tussenoplossing gevonden. Als ik in Excel het 2e bestand open dan zie ik wel 2 miniaturen. Als ik het 2e bestand via verkenner open dan werkt het niet. In de toekomst maar via Excel zlef het 2e bestand openen.

Bedankt allemaal.
Pagina: 1