Kan ik met deze computer nog wat upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-12 12:56
Hallo,

Vandaag heb ik van iemand deze pc gehad:

pricewatch: MP Elite Power I5-3330

Hij deed er niks meer mee dus mocht ik hem hebben.

Maar nu was mijn vraag:

Kan ik in deze computer nog een leuke tweedehands videokaart doen, om er een leuke game pc van te maken?

Zelf heb ik gekeken of bijv een Gtx 660 of een Gtx 750 wat is.

Er komt sowieso nog een SSD bij en het Ram geheugen gaat naar 8 GB

Graag hoor ik van jullie.

de videokaart mag maximaal 100.00 kosten.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:00
Het is ook wel handig om aan te geven welke spellen je wens hebben en hoe ze er grafisch uit moeten zien. Als het minimaal zou mogen, dan scheelt dat al wat. En welke resolutie?

De i5 3330 kun je op zich nog wel even mee vooruit. Zoveel sneller is het de afgelopen tijd niet geworden.

Eigenlijk moet je hem even openmaken en kijken wat er in zit. Dus, de voeding. Welke sloten voor de grafische kaart en wellicht even uitzoeken welke snelheid deze sloten hebben.
Soms staat er een naam en model op het moederbord, dat scheelt een hoop gis werk.

Als het zou lukken, is deze 2e hands wel heel erg leuk:
V&A aangeboden: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
Daar moet je die spellen op 1080p wel prima mee kunnen spelen.
Ik speel zelf GTAV op 1440p op een 290x.

[ Voor 71% gewijzigd door Arunia op 01-02-2017 16:23 ]

• JarnovdBerg
Sorry ben ik er inderdaad vergeten er bij te zeggen.

Liefst als het kan gta 5 op 1920x1080 en BF 4

met een 40 fps vind het prima, hoger is natuurlijk altijd mooi meegenomen

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:36
Dan zou ik inderdaad voor een HD 7970/R9 280x gaan, die kun je tweedehands vaak voor rond de € 90,- krijgen. Alleen heb je waarschijnlijk wel een nieuwe voeding nodig en moet je even uitzoeken of je moederbord de videokaart accepteert.

• JarnovdBerg
oke, want ik was eigenlijk van plan om een 750 Ti te plaatsen maar ik weet niet of het motherboard dit accepteerd?

Weet iemand dat misschien

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:35
Goede vraag! Volgens mij moet het wel werken, maar ik kan ff niets over het merk MP vinden? Is dit van een of andere grote keten? Merken zoals HP slopen wel eens bewust de optie eruit om andere videokaarten erin te stoppen. Andere merken hebben wel eens issues met EUFI GPUs en oudere moederborden. Persoonlijk verwacht ik dat het wel gaat werken.

That said: Wat voor voeding heb je nu? Welk merk en hoeveel vermogen? Hoeveel extra aansluitingen?

Edit: Ik vond net dit: productreview: MP Elite Power I7-4770 review door borkhuis

Lees vooral over het plaatsen van een GPU en check of jouw bios ook UEFI support heeft? Zo ja dan gaat het wss wel werken!

[ Voor 24% gewijzigd door Ardjee op 06-02-2017 19:28 ]

Verwijderd

MP is hetzelfde als Medion en in dit systeem wordt een MS-7797 moederbord gebruikt, een moederbord specifiek voor Medion.

Upgraden van de videokaart is een kwestie van testen. Het komt vaak voor dat het lukt maar ook heel vaak niet. Voorwaarde is dat de voeding voldoende zwaar is voor de videokaart.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:44:
MP is hetzelfde als Medion en in dit systeem wordt een MS-7797 moederbord gebruikt, een moederbord specifiek voor Medion.

Upgraden van de videokaart is een kwestie van testen. Het komt vaak voor dat het lukt maar ook heel vaak niet. Voorwaarde is dat de voeding voldoende zwaar is voor de videokaart.
Idd. Ik heb een i5 2400 HP systeem hier staan en de voeding is iets van 260 watt. Een videokaart upgrade behoeft wel een andere voeding. Daarnaast heeft de voeding geen 6pins aansluiting waarschijnlijk

• JarnovdBerg
Bedankt voor de reacties.

In de pc zit nu een 350 Watt voeding dus dat zal goed moeten komen denk ik.

Alleen vind ik het een beetje zonde om zo via V&A een gtx 750 Ti te kopen en dat mijn motherboard zegt van dit kan ik niet aan.

Maar ik denk dat er niks anders op zit om het maar gewoon te testen.

Verwijderd

Mischien zou je jouw pc mee kunnen nemen en hem daar testen, of andersom?

350 watt voeding zegt weinig er zijn genoeg brakke voedingen die zeggen een '' xxx '' watt te kunnen geven maar al moeite hebben om de helft stabiel te geven.

• JarnovdBerg
Wat zeggen jullie:

i5 3330
6 GB RAM DDR3
128GB SSD + 1 TB HDD
Gtx 750TI/660TI
350Watt voeding

Zou je hier nog gta,battlefield,CS:GO mee kunne spelen op 1080?

ja of nee

Verwijderd

Probleem is wel de cpu is niet al te sterk maar kan nog redelijk mee, de gpu's zullen problemen hebben met gta5 en bf1 maar het lukt wel om gta5 low/med te spelen, bf1 is cpu heavy en vraagt ook redelijk wat van een gpu waarbij een 750ti/660ti het maar de vraag is of het lekker speelt om 60 fps te kunnen houden of dat je erge dips krijgt.

• Vallaquenta
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-11 18:32
JarnovdBerg schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:55:
Wat zeggen jullie:

i5 3330
6 GB RAM DDR3
128GB SSD + 1 TB HDD
Gtx 750TI/660TI
350Watt voeding

Zou je hier nog gta,battlefield,CS:GO mee kunne spelen op 1080?

ja of nee
CS:GO sowieso, dit is een spel dat niet bijzonder intensief is. GTA 5 weet ik niet zoveel van, maar ik weet wel dat je deze video als uitgangspunt kunt gebruiken! Zoals je daar kunt zien heeft een i3 gecombineerd met 780TI moeite de 60 fps aan te tikken, maar dit is op high settings dus ik denk dat je - met een beetje uitproberen - wel een goede balans tussen kwaliteit en snelheid (60fps) moet kunnen behalen!

Scott91 voor mij heeft gezegd: battlefield 1 zal heel moeilijk worden, een pittige game voor oudere computers waar je denk ik zelfs met lage settings geen hoge framerates zult kunnen krijgen!

• JarnovdBerg
60 fps hoeft voor mij ook geen must te zijn. Op mijn laptop speel ik nu met een gtx860 ook maar 45 tot 48 fps rn dat vind ik prima zat.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:36
Besef je wel dat een GTX 750ti vrijwel vergelijkbaar is met een GTX 860m, dus dat je dan nauwelijks erop vooruit gaat t.o.v. je laptop

Verwijderd

^ wat para zegt klopt is de performance gain erg weinig.

Mischien is het beter om iets verder te sparen? Zeker als je al een laptop hebt de vergelijkbare hardware heeft behalve natuurlijk als je wat doorspaard voor tweede hands 280(x) die zijn meestal voor 70-100 euro te krijgen enigste is ik vertrouw zo'n oude ( waarschijnlijk cheap ass ) voeding niet echt.

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-12 14:15
Heb hier nog een werkende GTX670 liggen voor je. kun je voor een prikkie overnemen.

Verwijderd

Waarom niet gewoon die +-100 voor een 280x /7970 oid erin steken? Heb je echt veel meer aan dan een 750TI.

• JarnovdBerg
Hallo allemaal!

Ten eerste bedankt voor jullie reacties en tijd.

Het verhaal zit eigenlijk een beetje zo...

Voor mijn ICT opleiding heb ik een lenovo laptop.

Daar zit een i7-4710HQ /500GB SSD / 16GB ddr3 ram/ Gtx 860M.

Alleen het punt waar ik mee zit is dat ik absoluut geen laptop gamer ben, daarom heb ik ook 2 schermen ( als hoofdscherm Dell Ultrasharp U2515H )op m'n bureau staan met muis en toetsenbord. Dus elke keer als ik wil gamen of wil werken op mijn laptop moet ik 8 kabels aansluiten.

Nu heb ik 2 weken geleden de bovenstaande pc gehad. Toen dacht ik meteen misschien kan ik hier wel een leuke game pc van maken. Maar aangezien medion moederborden niet allen videokaarten aan kunnen weet ik dus niet welke videokaarten ik kan plaatsen. Dus ik heb de pc helemaal uit elkaar gehaald en een leuke goedkoop kastje gekocht. Dus dacht ik als er er nou wat dingen aan kan veranderen wat niet al te veel geld kost wil ik dat nog wel doen. Rond de 150.- heb ik er nog wel voor over.

Vandaar dit topic

Op mijn laptop speel ik nu ook gta5 prima op 1080 en rond de 48 fps dus ik hoef echt geen 1060 om maar iets te noemen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30
Lees je de reacties ook of wat? Er zijn al een aantal opties genoemd en je gaat nergens echt op in.

• JarnovdBerg
Die lees ik zeker, alleen ik zit zelf ook nog een beetje rons de kijken\zoeken waar ik nog meer info kan vinden
Pagina: 1