Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiaV48
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-04 19:35
Mijn vraag
Is het mogelijk om de lock screen pincode beveiliging van de lumia 650 en 950 extra te beveiligen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gebruik standaard de lock screen pincode windows Phone 10 met een eigen pincode.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via zoekopdrachten te achterhalen of men de pincode(s) van de lock screens daadwerkelijk kan omzeilen?
Kwam diverse mogelijkheden tegen en dat vind ik diep triest.

Zoeken naar een extra (app) beveiliging, weet niet wat ik kan doen?

Waarom zoek ik daarna?
Het is door een kwaadwillende zowel op mijn Android en Windows Phones gelukt en dat wist ik niet.
Die persoon wist niet en heeft niet mijn pincode gebruikt, maar een truc.

Ik wil een beveiliging die niet is te omzeilen!

Graag uw tips of waar ik dat kan vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
RiaV48 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:11:
Via zoekopdrachten te achterhalen of men de pincode(s) van de lock screens daadwerkelijk kan omzeilen?
Kwam diverse mogelijkheden tegen en dat vind ik diep triest.
Heb je deze methodes ook getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiaV48
Ik zelf niet.
Ik stel de vraag voor mijn dochter, dit nadat de ex van haar het nu 2 x heeft geflikt.

Op haar android en nu ook op de lumia. Hij wist mijn dochter precies te vertellen met wie zij berichten had uitgewisseld. ( het is een bijzonder vervelende man) Hij zei ook dat hij dat makkelijk kon?

Vandaar mijn vraag, kan dat beter die beveiliging?

[ Voor 8% gewijzigd door RiaV48 op 01-02-2017 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Welk berichten van welke App? Als ze in het verleden iets van WEB whats app, de de bijbehorende App op windows heeft gebruikt , blijft die gewoon berichten binnen halen en kan je evt. ook versturen.

Op de telefoon kan je bij whatsapp op de rie puntjes onder in klikken , dan Whatsapp web kiezen, daarna het ronde bolletje kiezen met de pijl erin, dan ben je overal afgemeld.

Succes.

PS. blijft bij alleen de vraag hangen hoe hij anders nu nog met zijn tengels aan de telefoon kan komen? Uit de buurt blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiaV48
Dank voor het meedenken en de reacties ;-)

De zoon liet de vader, ex van mijn dochter in huis, terwijl zij zelf even weg was.
Hij was even alleen in de kamer, dus zo snel kan dat blijkbaar.

Het gaat niet om een app in het bijzonder, maar dat er blijkbaar geen pincode nodig is om het lock screen te omzeilen, dus geen pincode in te voeren. Maar via een truc om dan vervolgens de mobiel af te struinen wat staat erop, berichten lezen etc..

Toch mijn vraag of het mogelijk is het lock screen beter te beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Mogelijk door de notificaties te bekijken (omlaag swipen vanaf de bovenkant van het scherm). Dit kun je verhinderen door in de instellingen naar System > Notifications & Actions te gaan en Show notifications in action centre when my phone is locked en Show notifications on the lock screen uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
Ik heb helaas geen W10M toestel om te testen, maar wel iets gevonden op reddit dat je kunt proberen;

Vraag
"Hello, I have a question regarding windows 10 on my phone. If you press the camera button while on the lock screen it jumps to the camera. Then you press the home-button and voila, you don't need any PIN or iris-scan."

Antwoord
"It is normal but I just today found out that you just need to go to settings->devices->default camera and turn off Press and hold camera button to wake up device and start the camera and Prevent accidental camera launch when the device s locked. Now event that I press accidentaly camera button while phone is in my pocket it will do nothing."

https://www.reddit.com/r/..._login_securitylumia_950/

Komt ook voor op het MS forum:
https://answers.microsoft...ea-4658-9398-f09dbfe4c720

Andere manieren van het LockScreen omzeilen in zo'n korte tijd zonder apparatuur ken ik niet. Op Android is het natuurlijk maar de vraag hoe en wat, gezien het aantal open security issues per model/app combinatie.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Crahsystor schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:52:
Ik heb helaas geen W10M toestel om te testen, maar wel iets gevonden op reddit dat je kunt proberen;

Vraag
"Hello, I have a question regarding windows 10 on my phone. If you press the camera button while on the lock screen it jumps to the camera. Then you press the home-button and voila, you don't need any PIN or iris-scan."

Antwoord
"It is normal but I just today found out that you just need to go to settings->devices->default camera and turn off Press and hold camera button to wake up device and start the camera and Prevent accidental camera launch when the device s locked. Now event that I press accidentaly camera button while phone is in my pocket it will do nothing."

https://www.reddit.com/r/..._login_securitylumia_950/

Komt ook voor op het MS forum:
https://answers.microsoft...ea-4658-9398-f09dbfe4c720

Andere manieren van het LockScreen omzeilen in zo'n korte tijd zonder apparatuur ken ik niet. Op Android is het natuurlijk maar de vraag hoe en wat, gezien het aantal open security issues per model/app combinatie.
Dat werkt volgens mij alleen maar als het binnen de tijd is voordat de telefoon zichzelf lockt, zoals ook in je linkjes wordt uitgelegd. Daarna (iig met mijn W10M toestel) brengt de camerabutton en daarna de homebutton je gewoon naar je lockscreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Om zonder de juiste pin in een toestel te komen is zonder goocheltrucjes niet mogelijk.

Heeft de kwaadwillende toegang tot haar account, dan kan hij het toestel dmv remote ontgrendelen.
Whatsapp kan middels web uitgelezen worden mits dat de beide toestellen binnen hetzelfde netwerk zitten.
Messenger kan uitgelezen worden als de eigenaar zich elders heeft ingelogd maar vergeten heeft om zich uit te loggen of ervoor gekozen heeft om het wachtwoord te onthouden.

De cameratruuk is niets anders dan dat je toestel een vooraf ingestelde tijd heeft om zichzelf te vergrendelen.
Zit je binnen deze tijd, ja dan kan je inderdaad met je camera ontgrendelen.
Sterker nog, je hebt die hele camera niet eens nodig, immers het ding is dan nog niet vergrendeld.
Ga naar instellingen en dan Persoonlijke instellingen, tik hier op vergrendelscherm.
Beneden zie je de aanmeldopties staan, tik daarop en zie daar.
Aanmelding vereisen.

Opties;
1 Nooit ( onveilig )
2 Elke keer ( het veiligst )
3 1 Minuut
4 3 Minuten
5 5 Minuten
6 15 Minuten

Links of rechtsom, het heeft meestal te maken met onwetendheid of vaker nog.......nalatigheid.

Mijn advies?
Wachtwoorden wijzigen van facebook/Messenger e.d en natuurlijk van het MS account.
Voor wat whatsapp betreft, dat staat hierboven in een vorige post al gemeld.

De beste beveiliging?
Naast gezond verstand ( nooit uit handen geven of iemand op zijn blauwe oogjes vertrouwen ) is geregeld je wachtwoorden/pin wijzigen en natuurlijk het apparaat nooit en te nimmer onbeheerd laten.

[ Voor 24% gewijzigd door Amadeus1966 op 02-02-2017 01:23 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

nwagenaar

God, root. What's the differen

En nog een andere tip, standaard laat WM10 alle content van de notificatie in het notificatie centrum zien.

Via "Alle Instellingen" -> "Systeem" -> "Meldingen en Acties" kun je per applicatie de optie "Meldingen privé houden op het vergrendelingscherm" aanzetten zodat je wel ziet dat je een notificatie hebt gekregen, maar wordt de inhoud en afzender niet weergegeven.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Er staat dat het op verschillende platformen is gebeurd --> wachtwoorden en pincodes wijzigen. Die persoon weet er gewoon een aantal, ondanks dat je denkt van niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:08:
Er staat dat het op verschillende platformen is gebeurd --> wachtwoorden en pincodes wijzigen. Die persoon weet er gewoon een aantal, ondanks dat je denkt van niet.
Ja, dat is waarschijnlijker.
Beetje gluren en klaar.

Je zou een (als telefoon dat kan, windows phone he..) NFC-armbandje kunnen kopen en haar het daarmee laten unlocken. Je hebt dan nog steeds een pincode, alleen die hoef je niet in te toetsen omdat je de alternatieve methode hebt met de armband. Dus kunnen ze nooit je pincode afkijken.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

Een Lumia 950 heeft Iris, veel veiliger dan het unlocken via je oog gaat het niet worden lijkt mij.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
kevin33 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:27:
Een Lumia 950 heeft Iris, veel veiliger dan het unlocken via je oog gaat het niet worden lijkt mij.
Nou, links of rechtsom krijg je toch weer te maken met de pin.
Als hij je niet herkent dan krijg je sowieso de normale ontgrendelscherm met de pin gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
Die iris scans zou ik ook weg doen. Kan zijn dat hij daar mee unlocked. Zo heb ik er bewust voor gekozen ook mijn vriendin mijn toestel te kunnen laten unlocken dmv haar ogen en twee sets ogen werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiaV48
Dank voor alle reacties!

Er staat standaard een pincode ingesteld op de lumia 650 met vergrendeling na 5 minuten.
Alleen de eigenaar van de lumia 650 - mijn dochter - weet de pincode.

Helaas wordt er nog steeds beweerd door de vervelende ex, dat hij na vergrendeling zonder pincode erin kan. Ik blijf het een vreemde zaak vinden en een afdoende beveiliging zou rust geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ach mensen beweren zoveel,
vaak om interessant te doen of in specifiek geval beetje angst te zaaien.

Gewoon de tips gebruiken die je hier aangereikt zijn en betrokkene kan weinig tot niets meer uitrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
RiaV48 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:03:
Dank voor alle reacties!

Er staat standaard een pincode ingesteld op de lumia 650 met vergrendeling na 5 minuten.
Alleen de eigenaar van de lumia 650 - mijn dochter - weet de pincode.[....]
En in de sign-in options (te vinden als link via lockscreen settings) staat "every time" bij require sign-in en niet iets van 5 minuten?
Verder heeft hij ook geen toegang tot haar MS account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is het toevallig niet zo dat er (gewoon) ooit gebruikt is gemaakt van "web.whatsapp,com" op een vreemde computer (van de "ex") en dat de berichten op die manier gewoon leesbaar zijn én blijven tot dat je dat zelf op heft?

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 05-02-2017 22:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
WhatsApp via web is eenvoudig voor een leek op te lossen.
Verwijderen en herinstalleren van whatsapp is al voldoende om de link te breken.

Alle andere opties zijn reeds ook al genoemd net als de oplossingen.

Een extreme oplossing is een andere telefoonnummer, complete harde reset en een nieuw account aanmaken.

Als betrokkene bekend is met de toegangscode van je wifinetwerk zou ik deze ook wijzigen.

Of........
http://www.windowscentral...ur-windows-phone-remotely

[ Voor 19% gewijzigd door Amadeus1966 op 06-02-2017 01:37 ]

Pagina: 1