Toon posts:

Multiplier probleem celeron 600

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik ben van plan om een celeron 600 te kopen met een nieuw moederboard,
maar nu sta ik voor een probleem, welk moederboard ondersteun een multiplier van 600:66=9???

Of is de kloksnelheid van de FPGA celeron hoger?

Al vast bedankt voor het antwoorden op mijn vragen

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Nimroz6,

Moet je gewoon ff op de websites kijken van de fabrikanten.

Nog steeds een van de beste opties voor je is denk ik de Asus CUV4X. Prachtig bord, je hoeft niet te klooien met slotkets, overklokt ook goed (als je daar in geinteresseerd bent), en is niet echt duur.

Check: http://www.asus.com/products/motherboard/pentiumpro/cuv4x/index.ht ml voor de specs.

Oh ja, en op je andere vraag, nee, de Celeron II heeft ook gewoon een 66mhz bus

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Eigenlijk alle nieuwe mobo's gaan tegenwoordig wel tot de 10 a 12 door.

loading...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

GaMeOvEr

Is een hork.

Welke multiplier je hebt boeit absoluut niet meer tegenwoordig, omdat die toch gelocked zijn. Daarom kun je met je oude LX boardje probleemloos een Celly 1 op 566 draaien, en dan lekker gaan OC'en.

De multiplier is locked, dus die instelling op je Mobo wordt genegeerd.

Hoef je dus niet op te letten.

Kies dus gewoon een Mobo op de criteria die voor jouw belangrijk zijn. Multiplier is niet interessant.

Aannames zijn fataal.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Een BX mobo ondersteund standaard tot multiplier 8... Hij zal er echter geen problemen mee hebben wanneer er om 9 gevraagd wordt... Dus het is niet nodig om een CUV4X van Asus te kopen, want die heeft de iets minder presterende Apollo Pro 133A chipset van VIA...

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 14:49
Mijn abit ZM6 gaat tot 9 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif, misschien kan je die nemen, alhoewel hij een beetje oud is......
Dan moet je wel een converter hebben!
Ik vraag me af of er nog een bios update komt voor de 100Mhz FSB celeron II's :p
Suc6

• worsie
LoekD, GameOver, Martijn,

Wat betreft BX-boards, op de meesten daarvan, zeker de nieuwere releases, gaat het ook wel goed ja. Maar hou drie dingen ff in de gaten:
- het bord moet het lage voltage ondersteunen van de Celeron II;
- Je hebt een CPU converter nodig;
- Je bios moet de processorsnelheid wel ondersteunen! Anders wordt het een zootje.

Voordelen van de VIA chipset:
- geen converter nodig, socket is voor FCPGA;
- AGP 4X (hier valt over te twisten, geeft nauwelijks voordeel op AGP 2X)
- 133mhz FSB (er zijn ondertussen ook een aantal BX planken die 133mhz ondersteunen, kan je ok eens naar kijken)

Voor de wat oudere mobo's is het waar dat het bij een aantal wel gaat, maar dan moet je toch echt wel ff kijken naar het bios en het voltage, en voor de meeste borden krijg je het voltage niet lager dan 1,8 V. Kan wel, maar dan kan je maar beter een HELE goeie koeler er op zetten, anders gaat ie echt veel minder lang mee.

De converter en (meestal ook nodig) goede koeling kosten natuurlijk ook geld, dus kan je er niet van uit gaan dat je met een oude BX goedkoper uit bent.

• worsie
GaMeOvEr,
Daarom kun je met je oude LX boardje probleemloos een Celly 1 op 566 draaien, en dan lekker gaan OC'en.
Een Celly 1 op 566 mhz bestaat niet, laatste is een 533mhz.
Ten tweede, die dingen overklokken voor geen meter. Je krijgt een Celeron 1 533 naar de 600 (8 X 72mhz), maar dan is het feest echt over. Zie ook: http://www.tomshardware.com/cpu/00q3/000728/celeron-05.h tml#overclocking_speed

En ik weet niet wat de cpu core voltage output range is van LX bordjes, maar dat zou ik toch echt ff checken als ik jou was (meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat die niet lager kunnen dan 2.0 V, maar kan het zo snel niet vinden).

Ah, heb gevonden wat het was: De LX chipset ondersteund geen 100 mhz bus. Er kan dus wel een oude celeron op, maar die is niet te tweaken (en AGP wordt ook een probleem). Wat betreft het voltage, nog niet gevonden.

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Ik heb een celly 600 met een Abit BE6-II

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

GaMeOvEr

Is een hork.

Voltage die een LX-plank kan leveren is gelijk aan dat wat een Oude BX-plank kan leveren : Niet lager dan 2 volt.

Vandaar dat een Celly 1 prima op een LX plank draait, is interessant voor mensen die goedkoop hun systeem willen upgraden van een oude P2-233 of zo. Je hebt idd gelijk , de Celly 1 gaat maar tot 533.

Je hebt ook een aantal nieuwere BX plankjes met FC-PGA, zoals de Asus CUBX en nog wat spul, maar als ik nu een nieuw MoBo voor het Intel platform zou halen, zou ik dus echt wel een i815 plankje halen. Een van de beste plankjes op het moment met FC-PGA : De Asus CUSL2. Wel prijzig (429,- in de pricewatch) maar dan heb je wel :

A.) Futureproof
B.) Kwaliteitsplank.

In de pricewatch staan ook links naar de reviews van die plank, komt overal errug goed weg.

Aannames zijn fataal.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik beschouw de Abit BH6 versie 1.0 in m'n pa's PC toch echt als een oude BX-plank maar die kan wel lage voltages leveren. Kwestie van een nieuw BIOS flashen.

Eindelijk ouwe PII 400 vervangen door een PIII 700 (goed voor de koeien Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)

Enige is dat mijn pa het verschil in snelheid niet merkt...hij draait al een week op 784 MHz in plaats van op 400, en hij heeft het nog niet gemerkt...
Pagina: 1