Ik zoek een?
Stevige Android telefoon met LineageOS ondersteuning. Ik laat mijn telefoon zon twee keer per week uit mijn handen vallen.
Hierdoor heeft mijn OPO uiteindelijk de geest gegeven (na ruim twee jaar zonder hoesje, best een prestatie), en ook binnen twee weken een Galaxy S5 die ik in bruikleen had ter vervanging van mijn OPO.
Wat is je budget?
Liever niet meer dan €250 (inclusief eventueel hoesje). Hoe minder hoe beter.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het klinkt wellicht een beetje stom, maar ik gebruik mijn telefoon voornamelijk om selfies van mij en mijn kat naar mijn vriendin te sturen. Verder lees ik 's ochtends bij het ontbijt nieuws en luister ik naar muziek (momenteel met een Sennheiser HD-25). Ik hoop een jaar of drie met de telefoon te doen dus een verwisselbare batterij is een pre.
Lijstje met eisen:
De meeste chinaphones vallen af vanwege het gebrek aan fatsoenlijke verkrijgbaarheid van hoesjes, 4g banden, of rom ondersteuning. Grijze import vind ik verder geen probleem. Rond de €200 zitten momenteel de:
Welke vragen heb je hier nog over?
Niets dat ik zo kan bedenken.
Stevige Android telefoon met LineageOS ondersteuning. Ik laat mijn telefoon zon twee keer per week uit mijn handen vallen.

Wat is je budget?
Liever niet meer dan €250 (inclusief eventueel hoesje). Hoe minder hoe beter.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het klinkt wellicht een beetje stom, maar ik gebruik mijn telefoon voornamelijk om selfies van mij en mijn kat naar mijn vriendin te sturen. Verder lees ik 's ochtends bij het ontbijt nieuws en luister ik naar muziek (momenteel met een Sennheiser HD-25). Ik hoop een jaar of drie met de telefoon te doen dus een verwisselbare batterij is een pre.
Lijstje met eisen:
- Goede selfie cam
- LTE band 20
- Redelijke audio uitgang
- LineageOS
- Verwisselbare batterij
- Stevig of stevig hoesje voor verkrijgbaar
De meeste chinaphones vallen af vanwege het gebrek aan fatsoenlijke verkrijgbaarheid van hoesjes, 4g banden, of rom ondersteuning. Grijze import vind ik verder geen probleem. Rond de €200 zitten momenteel de:
- HTC m9 (nog geen LineageOS release)
- Galaxy S5 (niet zo stevig klaarblijkelijk, en de selfie cam leek niet al te best)
- LG G3
- LG G4
- LG Google Nexus 5
- LG Nexus 5x (eigenlijk buiten budget)
- Oppo Find 7
Welke vragen heb je hier nog over?
Niets dat ik zo kan bedenken.