Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 15:46
Ik zoek een?
Stevige Android telefoon met LineageOS ondersteuning. Ik laat mijn telefoon zon twee keer per week uit mijn handen vallen. |:( Hierdoor heeft mijn OPO uiteindelijk de geest gegeven (na ruim twee jaar zonder hoesje, best een prestatie), en ook binnen twee weken een Galaxy S5 die ik in bruikleen had ter vervanging van mijn OPO.

Wat is je budget?
Liever niet meer dan €250 (inclusief eventueel hoesje). Hoe minder hoe beter.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het klinkt wellicht een beetje stom, maar ik gebruik mijn telefoon voornamelijk om selfies van mij en mijn kat naar mijn vriendin te sturen. Verder lees ik 's ochtends bij het ontbijt nieuws en luister ik naar muziek (momenteel met een Sennheiser HD-25). Ik hoop een jaar of drie met de telefoon te doen dus een verwisselbare batterij is een pre.

Lijstje met eisen:
  • Goede selfie cam
  • LTE band 20
  • Redelijke audio uitgang
  • LineageOS
  • Verwisselbare batterij
  • Stevig of stevig hoesje voor verkrijgbaar
Wat heb je zelf al gevonden?
De meeste chinaphones vallen af vanwege het gebrek aan fatsoenlijke verkrijgbaarheid van hoesjes, 4g banden, of rom ondersteuning. Grijze import vind ik verder geen probleem. Rond de €200 zitten momenteel de:
  • HTC m9 (nog geen LineageOS release)
  • Galaxy S5 (niet zo stevig klaarblijkelijk, en de selfie cam leek niet al te best)
  • LG G3
  • LG G4
  • LG Google Nexus 5
  • LG Nexus 5x (eigenlijk buiten budget)
  • Oppo Find 7
De LG G4 komt van deze lijst volgens mij als beste uit de bus, maar wellicht heb ik ergens wat gemist. Ik heb zelf door dat dit een lijstje met allemaal oude flagships is, maar dat is verder geen vereiste.

Welke vragen heb je hier nog over?
Niets dat ik zo kan bedenken.

Beste antwoord (via Caviatjuh op 03-02-2017 22:44)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik kan de LG G4 ook afraden, buiten het feit om dat het toestel bijna twee jaar oud is. Heeft het toestel veel last van bootloops en bricks.

Wil je goede custom rom support is er eigenlijk maar één toestel koning en dat is de OnePlus 3T, alleen is die dik over het budget heen. Een andere optie is, zoals swhnld al aangeeft, de Wileyfox toestellen. Koop dan wel de Swift 2 (Plus) of de 2X en niet de Spark serie, aangezien de laatst genoemde een MediaTek SOC's heeft.

Helaas heeft op het moment van schrijven alleen de oude Swift ondersteuning voor LineageOS.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Waarom geen Wileyfox Swift 2 (plus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caviatjuh
Dat ziet er wel interessant uit, vooral de 2X. Hoewel iets over budget, heeft die wel een 1080p scherm. Nadelen zijn alleen dat de batterij schijnbaar niet te vervangen is, daar tegenover staat wel weer de betere selfie cam. Hoe zou dat toestel zich verhouden met de LG G4?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:58
Sommige van je suggesties voldoen niet aan je eigen eisen. Zo hebben de Nexus 5x en Htc M9 geen verwisselbare accu. Als je de reviews van de HTC hier op tweakers hebt gelezen, kun je zien dat eigenaren er niet heel erg tevreden over zijn (voornamelijk Camera minpunt).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik kan de LG G4 ook afraden, buiten het feit om dat het toestel bijna twee jaar oud is. Heeft het toestel veel last van bootloops en bricks.

Wil je goede custom rom support is er eigenlijk maar één toestel koning en dat is de OnePlus 3T, alleen is die dik over het budget heen. Een andere optie is, zoals swhnld al aangeeft, de Wileyfox toestellen. Koop dan wel de Swift 2 (Plus) of de 2X en niet de Spark serie, aangezien de laatst genoemde een MediaTek SOC's heeft.

Helaas heeft op het moment van schrijven alleen de oude Swift ondersteuning voor LineageOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Een Xiaomi Redmi Redmi Note 3 Pro (Special edition/Kate) als je de "vervangbare batterij" laat vallen? Op AliExpress ongeveer 175 Euro (met "Seller's shipping method"). Heeft een versie van LineageOS (gebruikt dezelfde versie als de Kenzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

rens-br schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:13:

Wil je goede custom rom support is er eigenlijk maar één toestel koning en dat is de OnePlus 3T, alleen is die dik over het budget heen. Een andere optie is, zoals swhnld al aangeeft, de Wileyfox Swift toestellen. Koop dan wel de Swift 2 (Plus) of de 2X en niet de Spark serie, aangezien de laatst genoemde MediaTek SOC's heeft.

Alleen is de OP3 absoluut niet bedoeld om meerdere keren per dag te laten vallen.

Ik zou lekker voor een budget toestel gaan, met plastic, dikkere bezels en mid-range specs. Een Moto G of een Nexus 5X? Niet zo duur, beter bestand tegen vallen en voldoen volgens mij toch aan de eisen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:58
kun je niet beter een geweldig goed hoesje halen waardoor je telefoon niet sneuvelt?
Dus eerst op zoek naar het beste beschermingsproduct en daar het toestel voor halen. Lijkt me in jouw situatie meer geschikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jeroenneman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:37:
Alleen is de OP3 absoluut niet bedoeld om meerdere keren per dag te laten vallen.
Dat ben ik zeker met je eens ;) Het is een stevige telefoon, maar het ding heeft ook zijn grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caviatjuh
Bedankt voor alle reacties! Ik vind dat One Plus de 3T een beetje uit de markt heeft geprijsd tov de OPO (de Honor 8 is €90 goedkoper, en doet nauwelijks onder voor de 3T behalve op ROM ondersteuning). Ik ben wel van plan een stevig hoesje te halen inderdaad. :D Vandaar ook dat ik een beetje op de oude flagships kwam, aangezien die allemaal mooie stevige hoesjes hebben.

Maargoed, ik zal me eens verder oriënteren op de Wileyfox en Xiaomi toestellen die hier genoemd zijn. Om een of andere reden zaten die niet op mijn radar. De LG G4 zal ik schrappen.

Normaal gesproken zou ik ook wel zeggen doorsparen of in ieder geval even wachten op het MWC, maar ik weet niet of ik zo lang kan doen met een Nokia 515.

[ Voor 12% gewijzigd door Caviatjuh op 02-02-2017 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Caviatjuh schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:44:
Bedankt voor alle reacties! Ik vind dat One Plus de 3T een beetje uit de markt heeft geprijsd tov de OPO (de Honor 8 is €90 goedkoper, en doet nauwelijks onder voor de 3T behalve op ROM ondersteuning).
Dat ben ik zeker met je eens. De OP3T is een stuk minder interessant geprijsd dan de OPO destijds. Maar op de OPO hebben ze ook nauwelijks winst gemaakt. Voor het 439 euro is de OP3T nog steeds een super goed toestel. En besef ook dat de OP3T standaard 6GB ram en 64GB opslag heeft in tegenstelling tot de Honor 8. Verder staat Honor niet bekend om het super goede update beleid.

Overigens zijn er voor de Wileyfox toestellen heel weinig hoesjes te koop in Nederland en zul je al gauw moeten uitwijken naar China shops.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 02-02-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52
Geen idee wat de prijzen zijn en ondersteuning, maar zo'n rugged hoesje? Is dat dan niet iets voor je? Mits die er zijn voor een interessante telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:08
Als ik het zo hoor zou ik gewoon terug gaan naar een Nokia 6310. Als je zelfs al een bruikleen toestel kapot krijgt lijkt mij dat een veilige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Welke is het geworden?

[ Voor 101% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:42

klaaz

it's me!

Welke is het geworden?

Ik vind dit ook een interessant onderwerp en ben zeker geïnteresseerd in een actueel overzicht van dit soort toestellen. Ik ben wel een beetje klaar met (De marketing en vooral prijzen) van Apple en ben nieuwsgierig naar de mogelijkheden om dit on a budget te doen zonder (al te veel) in te leveren op performance.

Mijn huidige lijstje:
  • Xiaomi MI5s: SpanDragon 821, Geen LTE band 20 maar prima geschikt voor T-Mobile
  • Zuk Z2 (Pro): SnapDragon 820, Met name de Pro is erg interessant i.v.m. Amoled scherm
Van deze twee lijkt de Xiaomi het stevigst. Voor beide zijn zeker hoesjes verkrijgbaar.

Een andere optie die ik regelmatig tegen kom is de Lenovo P2 (SnapDragon 625). Minder performance dan de twee voorgaande toestellen maar een hele grote accu, fijn Amoled scherm en een goedwerkende fingerprintscanner.

Qua uiterlijk vind ik de Ulefone Gemini Pro erreg mooi maar helaas heen SnapDragon maar een MTK6797. Ook geen stakker maar hij kan niet tegen de SnapDragons op van dezelfde generatie. Daarnaast heb ik de indruk opgedaan dat LineageOs is meer SnapDragon oriented is.

Je kunt op https://www.kimovil.com/en/ trouwens makkelijk voornoemde toestellen naast elkaar leggen en vergelijken op de beschikbare frequenties e.d.

[ Voor 19% gewijzigd door klaaz op 13-08-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alive11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:55
Wat vind je van deze?

LeTV Leeco Le Pro 3 5.5-inch 2.5D 4GB RAM 32GB ROM Snapdragon 821 2.35 GHz Quad-core 4G Smartphone
https://banggood.app.link/1Ld9rpJOyF

Mist alleen een verwisselbare accu en heeft een hoofdtelefoon ingang d.m.v. een verkoop je. Verder wel een hele goede telefoon voor weinig geld.

Voor €300 heb je de lg v20 en die voldoet aan al je eisen. Misschien het kijken waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 18:54
Alive11 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:09:
Wat vind je van deze?

LeTV Leeco Le Pro 3 5.5-inch 2.5D 4GB RAM 32GB ROM Snapdragon 821 2.35 GHz Quad-core 4G Smartphone
https://banggood.app.link/1Ld9rpJOyF

Mist alleen een verwisselbare accu en heeft een hoofdtelefoon ingang d.m.v. een verkoop je. Verder wel een hele goede telefoon voor weinig geld.

Voor €300 heb je de lg v20 en die voldoet aan al je eisen. Misschien het kijken waard?
Werkt de fingerprintscanner bij jou goed? Lees hier nogal wat slechte verhalen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caviatjuh
Een Samsung Galaxy S7. Beetje vreemde keuze gezien wat ik geschreven had. :p Ik had een Xiaomi Redmi 5X oid besteld, maar die kwam aan op de dag dat ik voor een paar maanden naar het buitenland ging. Wist ik ook niet toen ik hem vijf weken daarvoor besteld had, en aangezien ik niet zonder smartphone wilde vertrekken ben ik een winkel in gelopen en heb ik een S7 gekocht. De Samsung bloatware is wel vervelend, binnenkort flashen. Verder een prima telefoon.
Pagina: 1