Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Heeft de ERP S5 setting ook invloed op sata en molex

Pagina: 1
Acties:

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo tweakers,
ik heb een vraag.
ik heb een ERP S5 gecertificeerde voeding en mijn moederbord heeft ook de ERP S5 optie.

#Product
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER
1Corsair RM650x
1Kingston HyperX Savage SSD 120GB

nu is mijn vraag of de ERP S5 enige invloed heeft op de voeding van de aangesloten apparaten via sata en/of molex?

ik weet dat met ERP S5 geen wake up meer mogelijk is via toetsenbord/muis, Lan, enz.
echter veranderd dit protocol ook maar iets aan de voeding van sata/molex apparaten ten opzichte van wanneer dit niet ingesteld is?

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Ik heb toevallig vorige maand ERP aangezet omdat mijn nieuwe GTX1080 net een zaklamp was als ik mijn computer uit had gezet, en nu gaat al het licht uit gelukkig.

Volgens mij gaat alle stroom van je moederbord en sata/molex kabels als je ERP aanzet.

• ronald92
  • Niet online
ETHART schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:30:
Ik heb toevallig vorige maand ERP aangezet omdat mijn nieuwe GTX1080 net een zaklamp was als ik mijn computer uit had gezet, en nu gaat al het licht uit gelukkig.

Volgens mij gaat alle stroom van je moederbord en sata/molex kabels als je ERP aanzet.
klopt dat had ik zelf ook kunnen weten.
maar normaal blijft er dus wel stroom op staan? (molex en sata)

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Sowieso gaat de stroom al van de sata- en molex-kabels af bij het uitschakelen van de pc. ERP heeft te maken met onderdelen die de standby-lijn gebruiken om functies als wake-on-lan te bieden.

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
ronald92 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:57:
[...]

klopt dat had ik zelf ook kunnen weten.
maar normaal blijft er dus wel stroom op staan? (molex en sata)
Nee ik denk het niet anders zouden fans die je op de molex hebt aangesloten blijven draaien als je de pc uitzet.

• ronald92
  • Niet online
dcm360 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:58:
Sowieso gaat de stroom al van de sata- en molex-kabels af bij het uitschakelen van de pc. ERP heeft te maken met onderdelen die de standby-lijn gebruiken om functies als wake-on-lan te bieden.
ik wist niet zeker of sata en molex (als voeding voor hdd bijvoorbeeld) ook daar onder vielen. maar bedankt voor je antwoord
Pagina: 1