Ik wil de batterij van mijn ereader vervangen, echter kan ik de betreffende connector niet vinden. Wie weet wat voor connector dit is?

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
Nee. Dat is standaard op dit soort (lipo)cellen. Zitten diverse beveiligingen op. Zoals over/onder laad bescherming , temperatuur en stroombegrensing. Dit moet op de nieuwe cel ook zitten, anders is het levensgevaarlijk.AlexanderB schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:28:
Lijkt dr op dat de accu zelf ook nog een printplaatje heeft met iets van oplaad-electronica, wat waarschijnlijk overgezet moet worden als je alleen de losse accucel vervangt.
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
[ Voor 3% gewijzigd door Sepio op 01-02-2017 16:51 ]
[ Voor 10% gewijzigd door reynard80 op 01-02-2017 17:17 ]
Op cellen in apparaten kom je dit soort bescherming vrijwel altijd tegen. Niet altijd even zichtbaar, soms zijn ze wat netter weggewerkt of zelfs niet direct zichtbaar. Bij wat obscuurdere hardware (cheapo China spul) kom je het wel eens tegen dat het ontbreekt of nep is.AlexanderB schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:52:
Euh, wut? lipo cellen kan je gewoon los kopen met niks dr op, altijd al zo geweest, zal altijd wel zo blijven.
Dit soort beschermingsprintjes zijn eerder uitzondering dan regel bij losse cellen, ze bestaan wel, voornamelijk bij cylindrische cellen die tegenwoordig als "oplaadbare batterij" razend populair zijn bij powerbanks, zaklampen en e-cigaretten. Puur consumenten tegen zichzelf beschermen, anders kan je ze vrijwel direct wegmikken, te diep ontladen sloopt de lipo vrij rap.
Vandaar ook, gewoon een cel kopen in de juiste afmetingen, en het printje overzetten.
Nee dat is waarschijnlijk geen probleem. Heel af en toe telt de software wel hoeveel mAh er in een cel gepompt wordt en begrenst dit, maar das eigenlijk altijd ruim meer dan de originele capaciteit (>2x).reynard80 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:14:
Het probleem waar ik nu tegenaanloop is dat er geen batterijen in de juiste afmetingen te koop zijn. Ik zoek eigenlijk een 345361, maar die vind ik nergens. Echter, er is genoeg ruimte voor een dikkere batterij dus ga ik daarnaar op zoek. Dan nog een vraag over de capaciteit; de huidige batterij is een 1200mah. Stel, ik vind een batterij met een andere capaciteit (wellicht een grotere), zou dat nog een probleem kunnen opleveren met de software van het apparaat, of zou een afwijkende capaciteit in principe gewoon moeten werken?
[ Voor 2% gewijzigd door Grenco op 01-02-2017 17:48 . Reden: Aanvulling ]
Verwijderd
Ik hoef niet persé een grotere, maar de huidige accu is kapot, en houdt zijn lading niet meer. Als ik Google is het veel voorgekomen bij de Kobo Glo (de reader in kwestie).Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:26:
Nu vraag ik me toch wel af waarom je een grotere accu zou willen hebben, een kobo mini gaat al zeker ongeveer 12 boeken mee op een acculading hier.
Bedankt, maar nee, die past niet. Kennelijk hebben ze verschillende batterijen gebruikt. In deze was het een 345361.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq