Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

4k Gaming PC | Op zoek naar de juiste onderdelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klein poosje terug hebben mijn twee videokaarten (7950 boost) het begeven. Nu is het met alle nieuwe technologie het zeker niet meer waard om deze kaart opnieuw aan te schaffen ( ben ook zeer ontvreden met de kaarten ). Dus heb ik nu besloten om groter uit te pakken en mijn pc goed te upgraden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou dit systeem willen gebruiken voor 4K gaming, dit natuurlijk met het hoogste FPS binnen mijn budget.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de componenten die ik nog zal moeten aanschaffen hoop ik voor rond de 1400-1600 klaar te zijn. Inc. 4k scherm. ( indien mogelijk)

[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe Ja, ik heb een aantal componenten die ik graag zou willen meenemen. Hieronder een lijst :

PSU: Cooler Master G750M (750 watt bronze )

HDD/SSD: Kingston ssd now 300 60 gb voor boot en Samsung HD103SI 1 TB voor storage.

RAM: 4x 2 GB kingston hyper x genesis 1600mhz. ( hier eventueel een upgrade )

CPU Cooler : Coolermaster hyper 212 evo.

Case: Corsair Spec-01

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben op zoek naar:
- Mobo
- CPU
- GPU
- 4K Monitor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i] Intel CPU, GTX 1080 GPU, verder geen.

Ga je overklokken?
Ja, vooral de CPU dus graag een unlocked versie, met de koeler in kwestie ( CM 212 evo) zal ik geen absurde voltages toepassen, wel een kleine schop onder de kont geven.

Ik hoef geen mooi systeem met kerst velichting, ik ben op zoek naar performance voor de beste prijs, Ik twijfel zelf het meest over welk Mobo/CPU ik zal aanschaffen. Hier graag meningen over (:

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 19:14
Voor een beetje fatsoenlijke 4K monitor zit je al gauw op €400, en voor een GTX1080 ben je meer dan €700 kwijt. Als daar dan ook nog een CPU van bijbehorende kwaliteit en een goed Mobo bij moet wordt je budget wel wat krap.

Verwijderd

Topicstarter
thescorpi0n schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:57:
Voor een beetje fatsoenlijke 4K monitor zit je al gauw op €400, en voor een GTX1080 ben je meer dan €700 kwijt. Als daar dan ook nog een CPU van bijbehorende kwaliteit en een goed Mobo bij moet wordt je budget wel wat krap.
MSI GTX 1080 Armor is 660€
Samsung U28E590D is 379 bij Coolblue

Budget is krap, mag meer zijn maar wil geen overbodig geld uitgeven voor bijv. Rgb verlichting op het mobo, vandaar dat ik mijn budget laag houd.

Dank voor je reactie!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 17:52
Hier een lijstje met alles nieuw. Je kan dus wat onderdelen weglaten en vervangen met wat je al hebt. Dit is met een GTX 1080 en voldoet volgens mij aardig aan je wensen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 258,80€ 258,80
1Asus Prime Z270-P€ 130,76€ 130,76
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 661,-€ 661,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Corsair Carbide Clear 400C Zwart€ 84,95€ 84,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 115,95€ 115,95
1BitFenix Whisper BWG550M€ 85,50€ 85,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,05€ 90,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.477,96

Ik weet niet hoe oud je voeding is? Wellicht verstandig om toch te vernieuwen. RAM zou ik sowieso nieuw kopen!

edit: over een scherm kan ik je niet adviseren, geen ervaringen mee.

Verwijderd

colvano schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:46:
Ik weet niet hoe oud je voeding is? Wellicht verstandig om toch te vernieuwen.
Waarom? Ouder dan een jaar of 3 kan de voeding niet zijn. Heeft niet de kwaliteit die je in een high-end systeem mag verwachten maar onbruikbaar is de voeding zeker niet.

• colvano
Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:51:
[...]

Waarom? Ouder dan een jaar of 3 kan de voeding niet zijn. Heeft niet de kwaliteit die je in een high-end systeem mag verwachten maar onbruikbaar is de voeding zeker niet.
Ah ok, niet naar gekeken verder. Dan kan daar ook op bespaard worden.

• colvano
Dan zou dit het totale systeem kunnen zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide SPEC-01 Red Led€ 53,49€ 53,49
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,99€ 29,99
1Cooler Master GM G750M€ 79,95€ 79,95
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 47,70€ 47,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.377,64

En in prijs:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.166,51

Verwijderd

De behuizing is ook niet alles. De Spec-01 heeft standaard één casefan. Voor een systeem als dit is dat te weinig. Daar mag minimaal een goede casefan bij.

Voor overklokken kan er beter een moederbord met degelijker stroomvoorziening uitgezocht worden zoals een pricewatch: MSI Z270 Tomahawk. Daarnaast is een 212 EVO niet bepaald een uitblinker op een overklokte cpu, zeker niet in een matig koelende kast als de Spec-01.

Voor dezelfde prijs heb je 3000 MHz ram met lagere latency. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties, veel bruikbare info gelezen.

Ik heb idd extra casefans geinstaleert, met de NZXT sentry mix 2 fam controler, ik heb nooit problemen gehad met temperatuur.

Mocht dit wel een probleem vormen zou ik altijd nog een aftermarket closed circuit water koeler kopen voor CPU.

Ik ben het eens met het feit dat het RAM toe is aan vervanging.

MSI Z270 Tomahawk, lijkt me een mooi mobo, iemand ervaring mee?

En als laatst, de i5 6600K of de 7600k?

Edit; Ben eventueel ook op zoek naar een fatsoenlijke case, alhoewel ik zelf niks maar tevreden ben met mijn spec-01

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2017 18:37 ]

Verwijderd

Met 3 casefans voldoet de Spec-01.
Ter vervanging van de 212 EVO zou je een Mugen 5 kunnen nemen. Koelt veel beter en stiller.
Neem als cpu een 7600K op het Z270 bord. Dan heb je van alles het nieuwste.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Om te voorkomen dat je een hoop geld uitgeeft en er spijt van krijgt toch even zeuren waarom je precies 4k wilt. Voor een klein (27", 28") 4k scherm betaal je toch een forse meerprijs, terwijl dit niet altijd de beste optie is. Als je ver van de monitor afzit, zul je namelijk niet veel van de hogere scherpte zien. Ook zul je zo nu en dan nog programma's hebben die niet lekker willen scalen, waardoor ze erg klein weergegeven worden op je scherm. De keuze voor een goed scherm hangt dus sterk van je omgeving en doeleinden af. Met omgeving bedoel ik vooral de afstand tot je beeldscherm en de hoe licht de ruimte is.

Het betreft echter wel een TN scherm, wat je niet voor elk doeleinde wilt gebruiken. Bijvoorbeeld wanneer je veel (MMO)RPG's speelt, zul je meer plezier hebben van IPS (of VA, als er goede opties waren bij UHD monitoren). TN panelen zijn met name voordelig voor shooters, aangezien responstijden hier van groot belang zijn. In dat geval wordt het normaal echter beter geacht te kijken naar hogere refresh rate, dan naar hogere resoluties. Films kijken en foto/video bewerken zul je ook liever op een IPS doen.

Nu wil ik deze post niet te lang maken, ik kan wel eeuwig doorzeuren. Misschien heb je ook wel goed nagedacht over waarom je 4k wilt, maar het komt op het moment over dat je 4k wilt omdat het 4k is. Het lijkt me kortom wel handig om iets te posten over waarvoor de pc en monitor voor gebruikt gaan worden, en hoe de omgeving waarin de monitor gebruikt gaat worden eruit ziet.

In ieder geval alvast een linkje naar een review die 3 maanden geleden het geheel weer netjes op een rijtje heeft gezet. https://nl.hardware.info/...ijd-voor-een-nieuw-scherm

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:06
lactaxative schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:00:
Om te voorkomen dat je een hoop geld uitgeeft en er spijt van krijgt toch even zeuren waarom je precies 4k wilt. Voor een klein (27", 28") 4k scherm betaal je toch een forse meerprijs, terwijl dit niet altijd de beste optie is. Als je ver van de monitor afzit, zul je namelijk niet veel van de hogere scherpte zien. Ook zul je zo nu en dan nog programma's hebben die niet lekker willen scalen, waardoor ze erg klein weergegeven worden op je scherm. De keuze voor een goed scherm hangt dus sterk van je omgeving en doeleinden af. Met omgeving bedoel ik vooral de afstand tot je beeldscherm en de hoe licht de ruimte is.

Het betreft echter wel een TN scherm, wat je niet voor elk doeleinde wilt gebruiken. Bijvoorbeeld wanneer je veel (MMO)RPG's speelt, zul je meer plezier hebben van IPS (of VA, als er goede opties waren bij UHD monitoren). TN panelen zijn met name voordelig voor shooters, aangezien responstijden hier van groot belang zijn. In dat geval wordt het normaal echter beter geacht te kijken naar hogere refresh rate, dan naar hogere resoluties. Films kijken en foto/video bewerken zul je ook liever op een IPS doen.

Nu wil ik deze post niet te lang maken, ik kan wel eeuwig doorzeuren. Misschien heb je ook wel goed nagedacht over waarom je 4k wilt, maar het komt op het moment over dat je 4k wilt omdat het 4k is. Het lijkt me kortom wel handig om iets te posten over waarvoor de pc en monitor voor gebruikt gaan worden, en hoe de omgeving waarin de monitor gebruikt gaat worden eruit ziet.

In ieder geval alvast een linkje naar een review die 3 maanden geleden het geheel weer netjes op een rijtje heeft gezet. https://nl.hardware.info/...ijd-voor-een-nieuw-scherm
Op zich wel met je eens, maar bijvoorbeeld de LG 27UD58 is best aantrekkelijk. Dan heb je een een 27" 4K IPS scherm met Freensync ondersteuning (40-60Hz range) voor ongeveer €360, niet (veel) meer dan wat je voor een vergelijkbaar 1440p scherm zou betalen.

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:00:

Bedankt voor de uitgebreide reactie, vind ik alleen maar fijn.

Ik heb inderdaad nagedacht over het fijt dat de viewing angles en kleuren net wat minder zullen zijn.

Ik zal dit scherm gaan gebruiken in een ruime kamer met normale belichting, ik zal er ongeveer zon meter van af zitten, ( ik zit personelijk vaak erg dicht op mijn scherm )

De reden voor 4k is nu omdat ik graag eens wat anders wilt, ik ben bereid om veel uit te geven voor de PC en dan zou ik het vervelend vinden om bijv met een 1070 op 1080p te spelen, ik kan dan de 2k monitor kopen, maar dan heb ik het idee dat als ik toch een nieuwe monitor aanschaf ik het beter goed kan doen en de laatste push naar 4k ook kan maken.

Ik ben zelf geen competetive speler, ik heb zelf een hekel aan de gaming community die denkt beter te zijn dan een ander. Ik speel erg graag de spellen waar je met zn alle lol in hebt zoals GTA V, of co-op tegen computer games.

Ook kan ik genieten van bijv. een game zoals BF4 op ultra settings, ik houd van campaign spellen zoals Assassins Creed etc.

Tl;dr : Ik houd van single player spellen met mooi geluid en visuals.

Edit; Nog een vraagje, wat natuurlijk en honderd keer beantwoord is, maar even voor mijn sitatie apart: Is het slim voor mij om op de Ryzen CPUs te wachten? ( Zodat de intel CPUs goedkoper worden? )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 13:49 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Even een tip als je een GTX 1080 koopt, let goed op het formaat van de kaart en je behuizing. Sommige 1080's zijn vrij lang namelijk, zou zonde zijn als die niet in de kast past.

Ik heb mijn twijfels of Intel de prijzen naar beneden bij gaat stellen vanwege Ryzen. AMD is al jaren geen echte bedreiging voor Intel als we kijken naar het midrange en highend segment. Het zou bijzonder zijn als Ryzen zich weet te meten met de huidige Skylake/Kaby Lake generatie als ik naar de afgelopen jaren kijk.

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:16:
Even een tip als je een GTX 1080 koopt, let goed op het formaat van de kaart en je behuizing. Sommige 1080's zijn vrij lang namelijk, zou zonde zijn als die niet in de kast past.

Ik heb mijn twijfels of Intel de prijzen naar beneden bij gaat stellen vanwege Ryzen. AMD is al jaren geen echte bedreiging voor Intel als we kijken naar het midrange en highend segment. Het zou bijzonder zijn als Ryzen zich weet te meten met de huidige Skylake/Kaby Lake generatie als ik naar de afgelopen jaren kijk.
Het is idd 6 jaar geleden toen amd processors met intel cpus konden competen, maar van de benchmarks van CES stands is toch te zien dat de ryzen cpus niet niks zijn, dit werd echter ook gedacht over de bulldozer van amd... dus, vandaar mijn vraag. :P

Oh en over de videokaart, past er met gemak in, daar staat de spec-01 voor bekend, en als het niet past is het enige wat er met gebeuren een drive bay verwijderen

• lactaxative
De benchmarks laten zien dat ze mogelijk even goed zijn, en mogelijk voor minder verkocht worden. Dit gaat dan om enkele tientjes, niet de moeite om op te wachten dus. AMD gaat niet opeens voor 100 euro minder hetzelfde verkopen ofzo.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:19
Als het kopen voor jou geen haast heeft, dan kan het wachten geen pijn doen, Ryzen is aangekondigd voor begin maart.
In de benchmarks die AMD heeft getoond lijkt het dat Ryzen zich zeker kan meten met de Kabylake en Skylake processoren, maar dit zijn natuurlijk alleen de benchmarks waarvan AMD heeft gekozen ze te tonen.
Over de prijs is officiëel nog niks gezegd, dus daar valt alleen over te speculeren.
Sommige mensen denken dat AMD graag hun oude klanten wil bewijzen dat ze niet voor niets hebben gewacht en dat ze dus ook flink lager (honderden euros) dan Intel zullen uitvallen met ongeveer gelijke performance, maar dat klinkt mij wat te rooskleurig.
Het lijkt wel bijna zeker te zijn dat Ryzen goedkoper zal uitvallen dan de high end van Intel nu, bijvoorbeeld omdat bij de aankondiging van Ryzen de CEO van AMD al de prijs van $1000 voor de 6900k van intel belachelijk noemde, en dat is ook de processor waarmee de top Ryzen processor wordt vergeleken door AMD.

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn ben ik persoonlijk best benieuwd naar waar amd mee komt, dus ik denk dat ik wacht tot de release, aan de andere hand als je dan toch wacht kun je net zo goed wachten op de nieuwe GPUs... toch? :z

Ik heb voor mijn build besloten dat ik ga aftrappen met mijn CM hyper 212 cpu koeler en later zal upgraden naar een aio water koeler.

Nog voor die upgrade ben ik op zoek naar een M.2 SSD voor de boot files en een aantal essentiele programmas voor de snelheid, ik zat te denken aan ongv 128 GB

• CMD-Snake
Flamesz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:47:
In de benchmarks die AMD heeft getoond lijkt het dat Ryzen zich zeker kan meten met de Kabylake en Skylake processoren, maar dit zijn natuurlijk alleen de benchmarks waarvan AMD heeft gekozen ze te tonen.
Tja, benchmarks van Intel en AMD hebben een hoog 'wij van wc eend gehalte'. Ik zie liever benchmarks gedaan door onafhankelijke bronnen.
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:03:
Nog voor die upgrade ben ik op zoek naar een M.2 SSD voor de boot files en een aantal essentiele programmas voor de snelheid, ik zat te denken aan ongv 128 GB
De huidige sweetspot voor SSD's is 250GB. Benchmarks o.a. op Tweakers laten dit wel goed zien.

Als je een M.2 wil nemen zou ik voor nvme gaan, indien je SATA kiest kan je net zo goed een 2,5 inch model nemen, die zijn ietsje goedkoper en presteren identiek.

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:07:
[...]

Tja, benchmarks van Intel en AMD hebben een hoog 'wij van wc eend gehalte'. Ik zie liever benchmarks gedaan door onafhankelijke bronnen.

[...]

De huidige sweetspot voor SSD's is 250GB. Benchmarks o.a. op Tweakers laten dit wel goed zien.

Als je een M.2 wil nemen zou ik voor nvme gaan, indien je SATA kiest kan je net zo goed een 2,5 inch model nemen, die zijn ietsje goedkoper en presteren identiek.
Bedankt voor de info, wil idd een m.2 drive met een betere write speed dan dat sata toelaat, vind ze erg interesant en moet eerlijk toegeven dat ik ze pas een aantal dagen geleden heb ontdekt

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:17:
Bedankt voor de info, wil idd een m.2 drive met een betere write speed dan dat sata toelaat, vind ze erg interesant en moet eerlijk toegeven dat ik ze pas een aantal dagen geleden heb ontdekt
Dan zoek je er dus eentje die nvme ondersteund. Indien de Samsung 960 EVO serie weer leverbaar is dan is het een van de beste nvme schijfjes. De Intel nvme schijven zou ik niet zo snel nemen, die hebben een relatief korte verwachte levensduur van 71TB. Op diverse review sites al vrij negatieve ervaringen gelezen daarmee. Ze schijnen eerder op te zijn dan vergelijkebare SSD's.

• lactaxative
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:17:
[...]

Hier geef je aan dat je een NVMe wilt om de write speed, terwijl je eerder aangeeft er Windows en essentials op te willen zetten. Windows en essentials installeer je misschien 1 keer per jaar, dus dan lijkt me write speed niet zo relevant. Je bespaart dan signifcant meer tijd door games op een SATA ssd te installeren.

Gezien je nog ernstig bespaard op sommige componenten lijkt me NVMe nu niet de grootste prioriteit.

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:41:
[...]

Hier geef je aan dat je een NVMe wilt om de write speed, terwijl je eerder aangeeft er Windows en essentials op te willen zetten. Windows en essentials installeer je misschien 1 keer per jaar, dus dan lijkt me write speed niet zo relevant. Je bespaart dan signifcant meer tijd door games op een SATA ssd te installeren.

Gezien je nog ernstig bespaard op sommige componenten lijkt me NVMe nu niet de grootste prioriteit.
Klopt, dus met de volgende lijst:

I5 6700k
Msi z270 tomahawk
16 GB corsair 3000 mhz ram
Armor gtx 1080
G750m psu
60 GB ssd voor boot files
En de hyper 212 evo cpu koeler

Waar zou dit geld beter in kunnen worden gestopt? Ik dacht zelf aan een CPU koeler zoals de h100i van corsair.

• lactaxative
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:05:
[...]

Klopt, dus met de volgende lijst:

I5 6700k
Msi z270 tomahawk
16 GB corsair 3000 mhz ram
Armor gtx 1080
G750m psu
60 GB ssd voor boot files
En de hyper 212 evo cpu koeler

Waar zou dit geld beter in kunnen worden gestopt? Ik dacht zelf aan een CPU koeler zoals de h100i van corsair.
Een h100i past in principe niet in de Spec-01, je schijnt de case wel een beetje om te kunnen bouwen waardoor het wel past (met low-profile ram). De vraag is dan of je dit ziet zitten.

Persoonlijk zou ik kijken naar een 500 gb/1 tb ssd en om te overklokken iets als een pricewatch: Scythe Fuma. Hier loop je wel weer tegen je kast aan, de Mugen 5 en NH-D14 zijn alweer te hoog.

Zo'n 60 gb SSD'tje is leuk en aardig, maar met windows & essentials is die al vol. Volle SSD's voelen toch vaak langzamer (al weet ik niet of hier ook daadwerkelijk bewijs voor is).

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:27:
[...]

Een h100i past in principe niet in de Spec-01, je schijnt de case wel een beetje om te kunnen bouwen waardoor het wel past (met low-profile ram). De vraag is dan of je dit ziet zitten.

Persoonlijk zou ik kijken naar een 500 gb/1 tb ssd en om te overklokken iets als een pricewatch: Scythe Fuma. Hier loop je wel weer tegen je kast aan, de Mugen 5 en NH-D14 zijn alweer te hoog.

Zo'n 60 gb SSD'tje is leuk en aardig, maar met windows & essentials is die al vol. Volle SSD's voelen toch vaak langzamer (al weet ik niet of hier ook daadwerkelijk bewijs voor is).
Functionaliteit gaat bij mij bovenop, dus als ik met de dremmel het een het ander weg moet halen van mijn case is dat geen probleem zolang het de prestaties niet negatief beinvloed,

60 gb ssd heb ik 3 jaar terug voor twee tientjes op marktplaats gekocht, was voor mij toen een hele upgrade.

Dus om alles op te sommen, met de bovenstaande build, is het mogelijk om met die pc fatsoenelijk 4k games te spelen met als het moet een of twee settings wat omlaag te brengen?

• lactaxative
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Functionaliteit gaat bij mij bovenop, dus als ik met de dremmel het een het ander weg moet halen van mijn case is dat geen probleem zolang het de prestaties niet negatief beinvloed,

60 gb ssd heb ik 3 jaar terug voor twee tientjes op marktplaats gekocht, was voor mij toen een hele upgrade.

Dus om alles op te sommen, met de bovenstaande build, is het mogelijk om met die pc fatsoenelijk 4k games te spelen met als het moet een of twee settings wat omlaag te brengen?
Met een 1080 moeten zo nu en dan soms nog een of twee settings omlaag. In principe kun je natuurlijk gamen zonder te overklokken en zonder grote SSD. Dit kun je later natuurlijk altijd nog aanpassen.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:38:
Wat is voor jou fatsoenlijk? Er zijn al spellen die maar net boven de 30fps zitten met een GTX1080 (founders edition) op max graphics.

Zie tabel:
http://www.babeltechrevie...mes-tested-4k-2k-1440p/3/

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 19:37
Om nog even aan te sluiten bij de wel/niet 4k discussie. Ik ben hier de laatste tijd zelf ook veel mee bezig geweest voor de aanschaf van een nieuwe monitor. Ik heb een i7 6700k, 16gb ram en een Asus rog 1080GTX. Uiteindelijk maar gekozen om op de 4k tv van een vriend van me te proberen hoe het speelt. Rainbow Six Siege gaat net goed op 60fps op ultra. Maar als je grotere open wereld spellen wilt gaan spelen heb je eigenlijk al een tweede 1080 gtx nodig om op ultra te kunnen spelen.

Ik heb daarom besloten om te investeren in een 1440p scherm met Gsync. Dan kan ik alles voorlopig op ultra draaien. Dat wil ik toch zeker kunnen met een videokaart met de prijs van een (voor mij) half maandsalaris.

Verwijderd

Topicstarter
__xeno__ schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:02:
Om nog even aan te sluiten bij de wel/niet 4k discussie. Ik ben hier de laatste tijd zelf ook veel mee bezig geweest voor de aanschaf van een nieuwe monitor. Ik heb een i7 6700k, 16gb ram en een Asus rog 1080GTX. Uiteindelijk maar gekozen om op de 4k tv van een vriend van me te proberen hoe het speelt. Rainbow Six Siege gaat net goed op 60fps op ultra. Maar als je grotere open wereld spellen wilt gaan spelen heb je eigenlijk al een tweede 1080 gtx nodig om op ultra te kunnen spelen.

Ik heb daarom besloten om te investeren in een 1440p scherm met Gsync. Dan kan ik alles voorlopig op ultra draaien. Dat wil ik toch zeker kunnen met een videokaart met de prijs van een (voor mij) half maandsalaris.
Bedankt voor de reactie, ik vraag me hierbij af of er verschil zit in performance bij 4k monitoren tegen 4k tvs, of is dit alleen te merken in de response time en refresh rate?

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 19:37
Ja daar zit zeker verschil in ivm response time en inputlag. Alleen ik kon daarmee wel bepalen dat het voor sommige games aan de krappe kant is kwa framerate. Je zal dan compromissen moet gaan sluiten door bepaalde instellingen naar beneden te zetten.
Pagina: 1