Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:02
Mijn Situatie:
Ik zou heel graag een VR-bril willen kopen, voornamelijk voor race games. De lijst met racegames komt hier onder te staan.

Ik loop hier al een tijdje mee rond, moet ik kiezen voor de HTC Vive of voor de Oculus Rift. Na verschillende fora te hebben gelezen, weet ik niet wat precies bij mij past. Omdat ik racegames ga spelen, hoef ik niet door de kamer te lopen en zou een Oculus voor mij geschikt zijn, maar ik lees dat de HTC Vive iets beter is in de bewegingen wat je met je hoofd doet.

Ik kijk nu dagelijks YouTube filmpjes en ik loop echt vast. Ik heb via vr-expert gelezen dat je een Oculus kan huren of naar Utrecht kan voor een VR-experience.

Mijn vraag

Zouden jullie mij kunnen helpen door ervaringen te delen met één van de VR-brillen in combinatie met racegames? En zou jullie mij kunnen vertellen waar ik op moet letten met het kopen van één van de brillen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Systeem:
https://tweakers.net/productcollectie/wijzig/1201001/

Games die ik graag met racegames VR wil spelen:
Project CARS;
rFactor;
rFactor 2;
F1 2016;
DiRT;
Richard Burns Rally
GTR2(Dit is mogelijk via OpenTrackIR)
Race Injection
F1 Challenge 99-02

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de volgende fora doorgelezen:
Oculus Rift of HTC Vive?

reviews: HTC Vive versus Oculus Rift: welke vr-bril maakte de meeste indruk?

Ik heb nog niks geprobeerd, want helaas heeft niemand binnen mijn vrienden en kennissenkring één van de VR-brillen.

Ik hoop dat mijn Topic start goed is. Als het niet zo is, dan pas ik het natuurlijk even aan.

Ik wil de mensen die reageren alvast bedanken en ik laat jullie weten als ik een besluit heb genomen of in tussentijds al iets heb gedaan.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Beste antwoord (via Readdy op 01-02-2017 22:30)

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:20
Aangezien je alleen maar racegames wilt gaan spelen is een Oculus Rift waarschijnlijk de beste keuze. Deze schijnt comfortabeler te zijn en iets betere beeldkwaliteit te bieden. De Vive blinkt vooral uit v.w.b. de meegeleverde motion-tracking en controllers.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:20
Aangezien je alleen maar racegames wilt gaan spelen is een Oculus Rift waarschijnlijk de beste keuze. Deze schijnt comfortabeler te zijn en iets betere beeldkwaliteit te bieden. De Vive blinkt vooral uit v.w.b. de meegeleverde motion-tracking en controllers.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
Grenco schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:06:
Bedankt voor je snelle reactie :) Ik had misschien er bij moeten vermelden dat ik inderdaad geen controllers gebruik, maar gewoon een stuur. Ik zal hem nog even bij mijn lijstje toevoegen.

Nogmaals bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
Ik heb besloten om de Oculus Rift te kopen. Grafisch is het net iets beter dan de Vive.