Hi,
Ik speel thuis geregeld rond met wat VM's op een oude HP DL360. Echter hoor je hem na 2 betonmuren nog opstarten, vreet ie stroom, neemt hij veel ruimte in (full size 2U) en begint hij achter te lopen met 16GB RAM. In plaats van het RAM te upgraden dacht ik eraan om een nieuw systeem te maken die deze problemen niet zal hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hier ESXI op gaan draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD's heb ik hier nog liggen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, Mobo, CPU, RAM, boot drive (USB)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1U, minder dan 400mm diep (ivm kleine patchkast), weinig geluid, genoeg performance voor +- 7 VM's tegelijk draaiend. Omdat het echter vaak lab omgevingen zijn vreet het weinig resources.
Wat verwacht je van ons?
Advies of dit de beste oplossing lijkt. Ik sta zeker open voor een totaal ander systeem, zolang ik er maar ESXI op kan draaien, het een kleine form factor is, weinig geluid maakt en weinig verbruikt
Het systeem is bedoeld voor 24/7 gebruik.
Bij voorbaat dank!
Ik speel thuis geregeld rond met wat VM's op een oude HP DL360. Echter hoor je hem na 2 betonmuren nog opstarten, vreet ie stroom, neemt hij veel ruimte in (full size 2U) en begint hij achter te lopen met 16GB RAM. In plaats van het RAM te upgraden dacht ik eraan om een nieuw systeem te maken die deze problemen niet zal hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hier ESXI op gaan draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD's heb ik hier nog liggen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, Mobo, CPU, RAM, boot drive (USB)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1U, minder dan 400mm diep (ivm kleine patchkast), weinig geluid, genoeg performance voor +- 7 VM's tegelijk draaiend. Omdat het echter vaak lab omgevingen zijn vreet het weinig resources.
Wat verwacht je van ons?
Advies of dit de beste oplossing lijkt. Ik sta zeker open voor een totaal ander systeem, zolang ik er maar ESXI op kan draaien, het een kleine form factor is, weinig geluid maakt en weinig verbruikt
Bij voorbaat dank!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Supermicro X10SDV-4C-7TP4F-O | € 637,75 | € 637,75 |
| 1 | Supermicro SuperChassis SC505-203B | € 113,99 | € 113,99 |
| 1 | Sandisk Ultra Fit 32GB Zwart | € 13,21 | € 13,21 |
| 1 | Crucial CT2K16G4WFD824A | € 283,04 | € 283,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.047,99 | |
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply