Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 880317

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb een computer staan met een MSI P45 NEO3 moederbord. Nu is mij vraag of het kan dat ik hier een PCI USB 3.0. kaart in doe ? Bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch

Graag hoor ik of dit wel / niet kan.

Alvast bedankt,
Quin

Beste antwoord (via Anoniem: 880317 op 05-02-2017 14:57)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zou moeten werken, enige waar je mee zit is dat je maar 1 PCIe x1 slot hebt, en de kans is groot dat de videokaart in de weg zit (gezien de meeste dubbelslots zijn).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zou moeten werken, enige waar je mee zit is dat je maar 1 PCIe x1 slot hebt, en de kans is groot dat de videokaart in de weg zit (gezien de meeste dubbelslots zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:52
Dat is geen PCI, maar PCI-Express. Je hebt 1 slot x1 en dat draait op PCI-Express 1.0, dus max 250 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:28:
Thanks, ik heb het bekeken en idd zit de videokaart in de weg... :-(.

Is het mogelijk om dit moederbord te vervangen voor een nieuwere welke USB 3.0 ondersteund of is dat een slecht idee ? En indien dit kan welke zou je mij dan aanraden ?

Video kaart e.d. wil ik dan blijven gebruiken...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 880317 op 05-02-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Anoniem: 880317 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:58:
[...]
Is het mogelijk om dit moederbord te vervangen voor een nieuwere welke USB 3.0 ondersteund of is dat een slecht idee ? En indien dit kan welke zou je mij dan aanraden ?
Ik heb nog geen moederbord S775 gezien dat native USB 3.0 ondersteunt, waarschijnlijk is het beter om eens een flinke upgrade uit te voeren, ook gezien de ouderdom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@E65 bedoel je daarmee dat ik het beste een compleet nieuwe computer kan halen of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Anoniem: 880317 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:16:
@E65 bedoel je daarmee dat ik het beste een compleet nieuwe computer kan halen of ?
Ik ben niet op de hoogte van jouw zelfbouw skills maar in principe zou je kunnen beginnen met het vervangen van moederbord, processor en geheugen.
Mogelijk zijn voeding en behuizing nog bruikbaar.
Voor eventueel advies kun je een topic openen in: Componenten Aankoopadvies
Neem wel even dit goed door!
En vergeet deze niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 05-02-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 880317 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:58:
[...]

Thanks, ik heb het bekeken en idd zit de videokaart in de weg... :-(.

Video kaart e.d. wil ik dan blijven gebruiken...
Optie is om een LGA775 bord te pakken met extra PCIesloten zodat je een USB3.0 kaartje erin kunt prikken.

LGA775 met USB3.0 is vrij zeldzaam, geen idee of ze er überhaupt zijn.

Een upgrade van je mobo brengt dus ook een upgrade van je CPU, je koeler en je geheugen mee. Dat is een beste investering natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:52
Je zou ook dit kunnen proberen:

http://7tot10.nl/home/203...xibele-overzet-kabel.html

Dan kun je nog steeds je ene pci-e-slot gebruiken.
Pagina: 1