[Feature Request] Prijsalert bij elke wijziging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NinjaRider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik ging er van uit dat iemand de vraag die ik ga stellen al vast eens gesteld had, maar na even zoeken kon ik er toch niets over terugvinden, dus hier gaat ie:
Mommenteel kan ik enkel prijsalerts instellen wanneer de prijs van een product onder een vaste waarde zakt.
Ik zou graag een product 'monitoren' en bij elke prijswijziging, hoger of lager, daarvan op de hoogte gebracht worden. Eventueel zou een mogelijkheid om te filteren op enkel hoger of enkel lager ook handig zijn.

Dit zou toelaten om voor een product de prijsevolutie in het oog te houden, en eventueel tot aankoop over te gaan als de prijs 'laag genoeg' gezakt is, of misschien als je ziet dat de prijs weer iets omhoog gaat (voorbode van verdere prijs-stijgingen).

Ik merk van mezelf dat ik dat nu doe doormiddel het regelmatig per dag refreshen van een product in de pricewatch.

Als deze feature al ooit gevraagd is, zou ik graag vernemen wat hier toen uit gekomen is, anders zijn eventuele vragen/opmerkingen uiteraard welkom :)

[ Voor 6% gewijzigd door NinjaRider op 01-02-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:44

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

NinjaRider schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:11:
Ik ging er van uit dat iemand de vraag die ik ga stellen al vast eens gesteld had, maar na even zoeken kon ik er toch niets over terugvinden, dus hier gaat ie:
Mommenteel kan ik enkel prijsalerts instellen wanneer de prijs van een product onder een vaste waarde zakt.
Ik zou graag een product 'monitoren' en bij elke prijswijziging, hoger of lager, daarvan op de hoogte gebracht worden. Eventueel zou een mogelijkheid om te filteren op enkel hoger of enkel lager ook handig zijn.

Dit zou toelaten om voor een product de prijsevolutie in het oog te houden, en eventueel tot aankoop over te gaan als de prijs 'laag genoeg' gezakt is, of misschien als je ziet dat de prijs weer iets omhoog gaat (voorbode van verdere prijs-stijgingen).

Ik merk van mezelf dat ik dat nu doe doormiddel het regelmatig per dag refreshen van een product in de pricewatch.

Als deze feature al ooit gevraagd is, zou ik graag vernemen wat hier toen uit gekomen is, anders zijn eventuele vragen/opmerkingen uiteraard welkom :)
Voer tot nadenken voor de productmanager, die leeft in Mooie Features. Topic verplaatst dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Is hier ooit verder naar gekeken?

Met de huidige tekorten van computerchips, grafische kaarten, spelconsoles, enzovoorts kan het handig zijn om niet alleen te weten wanneer een prijsvermelding komt of de prijs zakt, maar ook wanneer de laagste prijs juist stijgt boven een zeker bedrag of percentage. Dat kan zijn omdat de leverancier met de voormalige laagste prijs met het product stopt, of wanneer de prijzen overal aan het stijgen zijn door tekorten. Het zou zelfs een automatische feature kunnen worden bij elk ingesteld prijsalert, dat die automatisch een waarschuwing stuurt als de laagste prijs bijv. 5% stijgt t.o.v. de afgelopen tijd.

Gezien het feit dat een prijsalert meestal ingesteld wordt om op het juiste moment (binnen budget vallend of juist zo laag mogelijk) toe te slaan, is het fijn als bij een prijsstijging je ook een notificatie ontvangt zodat je niet onaangenaam verrast wordt als je zelf weer eens gaat kijken.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:29
Ik ben hier ook benieuwd naar, zeker nu ik nieuws: Micron stopt met Crucial Ballistix-gamingmerk voor geheugen lees lijkt het mij prettig om een notificatie te krijgen als de prijzen stijgen. Dat zal voor mij een bevestiging zijn dat de voorraden van een EOL product bijna op zijn en ik snel moet bestellen om teleurstelling te voorkomen :)

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:48
Prijzen worden tegenwoordig meermaals per dag gecheckt/gewijzigd. Ik weet niet of het middel hier erger is dan de kwaal. Voor één product gaan bij 8 webshops de prijzen omlaag, dan komen er 8 price alerts want ze hebben allemaal een andere prijs(wijziging). Een paar uur later weer raak.
Bij de meeste producten zal dit niet zo hard lopen natuurlijk. :)

Voor prijsontwikkelingen kunnen mensen zelf de prijsgrafieken in de gaten houden, daar is geen alert voor nodig. Een dergelijk uitgewerkte pricewatch gaat voorbij aan het originele idee er van. Mensen die een product niet kopen bij een prijsdaling maar juist bij een prijsstijging, die zijn niet de doelgroep van de pricewatch. Voor mijn gevoel gaat dit ook tegen mijn idee van goede deal/koopjesjagen in. Het nieuws in de gaten blijven houden lijkt me een beter middel. Prijsstijgingen zijn geen bevestiging dat producten EOL zijn, in tegendeel zelfs. Veruit de meeste handelaren willen af van oude voorraad/modellen zodat ze ruimte hebben voor nieuwe goederen, waar meer winstmarge op zit. En de beste manier om van voorraad af te komen is door de prijzen te laten zakken.

Team anti-scalp - wauw..