Toon posts:

Netwerk naar Netwerk via Chello...mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:

Thuisnetwerk met chello aansluiting.
op de zaak netwerk met chello aansluiting.

Nu willen we vanaf het ene netwerk het andere kunnen benaderen om source codes van de server te halen en eventueel logfiles bekijken. Is dit mogelijk? dit allemaal natuurlijk via de chello verbinding.

Detail, beide computers zijn uitgerust met winproxy.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als ze binnen hetzelfde netwerksegment zitten kun je mazzel hebben, anders word het een servertje draaien vrees ik.
De @Home truuk met rout-add.bat oid werkt dacht ik niet met Chello...

VPN misschien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hoe was die @home truuk ?

Verwijderd

Ik kan me zo voorstellen dat dit zou kunnen met een zogenaamde VPN (Virtual Private Network). Ongetwijfeld zal hier van alles over te vinden zijn in de search. Als ik me niet vergis hoef je in win2000prof. alleen maar een wizard VPN te draaien en je bent ready 2 go. (ik weet dat 2 collega's van me dit ook hebben gedaan, ze zijn ook beiden bij jou kabelboer)

(zie net dat backslash hetzelfde advies geeft)

Verwijderd

Topicstarter
en dit geld ook voor win98se ?

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 22:24 schreef FastDevil2000 het volgende:
en dit geld ook voor win98se ?
98 is natuurlijk geen "netwerkproduct pur sang" zoals NT4 en NT5(win2000) maar voor dit soort vragen zou ik als ik jou was ff gaan zoeken op technet http://www.microsoft.com/technet/
daar staat meer info (besturingssysteem specifiek)

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Ja hoor ook met 98 kun je VPN gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, dank jullie wel allemaal

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 22:29 schreef TAMW het volgende:
Ja hoor ook met 98 kun je VPN gebruiken :)
KLOPT, zie ook..... http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/win98/downloads/vpnupd.asp
Pagina: 1