Toon posts:

bromtoon in speaker........alweer

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
jajaja ik weet het...lees de faq....lol

Pc aangesloten op audiotoren en vevolgens de bekende brom in de speakers. Ik heb dus netjes de faq gelezen en de coax geaard op mijn verwarming. De bromtoon wordt een heel stuk minder maar blijft aanwezig. Nu staat er ook iets over een diode plaatsen in de mantel.....Kan iemand mij vertellen wat voor diode en hoe dat werkt want dat gaat ff boven mijn petje.....

BVD....

Verwijderd

Topicstarter
Sorry..geen diode maar een condensator...hieruit blijkt wel weer hoeveel verstand ik ervan heb......

Verwijderd

Topicstarter
Niemand blijkbaar :(

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 09:12
Dat is zeker iri dat gebrom
zekers als je er aardige dikke speakers achter hebt zitte. Ik heb gewoon de kabel voor de radio er uit gegooit. Lekker MP3tjes :)

Verwijderd

Topicstarter
uhhuh maar dat is nou net een oplossing die ik niet wil. Elke keer achter mijn pc of hifi duiken om snoertjes te pluggen is niet zo handig.

Waar ik wel aan zit te denken is een gewone tuimelschakelaar ergens tussen die kabeltjes te plaatsen.....

Maar goed dat condensator verhaal werkt dus niet????

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt bij een electrozaak ook *groundloop isolators* kopen die tussen je radio en de kabelaansluiting zet. Doet hetzelfde als die condensator, maar zonder dat je brakke constructies krijgt (als je er niet zo in thuis bent :) ). Zo'n ding is in de vorm van een klein coax verlengkabeltje (10 cm) en werkt verrassend goed. Kostte ong. 7 gulden.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Idd, ik had er ook last van en die condensator optie werkte niet.
Effe zo'n ground gevalletje gehaald, en klaar was Diamon.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan....

Dank U. Morgen direct naar de electroboer op de hoek.....

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Jag

Op vrijdag 06 juli 2001 00:15 schreef Diamon het volgende:
Idd, ik had er ook last van en die condensator optie werkte niet.
Effe zo'n ground gevalletje gehaald, en klaar was Diamon.
Hmm, vaag als de condensator niet zou werken. In welk opzicht werkte het niet, kwam het signaal niet meer door of bleef de ground loop er?

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 09:38

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 07 juli 2001 00:43 schreef Jag het volgende:

[..]

Hmm, vaag als de condensator niet zou werken. In welk opzicht werkte het niet, kwam het signaal niet meer door of bleef de ground loop er?
Misschien staat het in de FAQ Jag?
Beginnen de termen je te duizelen? Vraag je je af hoe je een mp3 maakt? Vervelende brom? Lees de FAQ
* NiGeLaToR is in melige sensation bui, sorry ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Jag

Ja, flauw hoor :)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 09:38

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 07 juli 2001 00:48 schreef Jag het volgende:
Ja, flauw hoor :)
WAANZINNIG OFFTOPIC! :

Ga je ook?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 07 juli 2001 00:43 schreef Jag het volgende:

[..]

Het signaal bleef wel, alleen slechter.
En de ground loop was er ook nog steeds.
Waardes waren 1uF 25V

And The Only One

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Volgens mij moet je twee 100 nanoFarrads hebben. Deze filteren de 50Hz brom prima.
edit:

Even een tussen de + en 1 tussen de -.

Met een beetje handigheid soldeer je ze in de stekker.

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:31
Hier ook al een tijd last van die bromtoon, en toch maar besloten dat het irritant genoeg is om er iets aan te doen. Echter... ik weet niet of een condensator/trafootje hier veel zin heeft, aangezien de bromtoon blijft als ik de tv en radiokabel beide uit m'n Pinnacle trek. Ook op de spectrum analyser van Creative blijft die storing onveranderd zichtbaar..

Het is echter wel over als ik het audio kabeltje tussen die tv- en geluidskaart uit trek (duh). Is het misschien iets wat die kaart zelf produceert..? :) Hebben meer mensen hier last van cq een oplossing voor?

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 18:17 schreef Robert_Pape het volgende:
Hier ook al een tijd last van die bromtoon, en toch maar besloten dat het irritant genoeg is om er iets aan te doen. Echter... ik weet niet of een condensator/trafootje hier veel zin heeft, aangezien de bromtoon blijft als ik de tv en radiokabel beide uit m'n Pinnacle trek. Ook op de spectrum analyser van Creative blijft die storing onveranderd zichtbaar..

Het is echter wel over als ik het audio kabeltje tussen die tv- en geluidskaart uit trek (duh). Is het misschien iets wat die kaart zelf produceert..? :) Hebben meer mensen hier last van cq een oplossing voor?
Zucht :?
Je comp. is geaard, en de antennekabel die je huis binnen komt ook. Zolang die twee aardes elkaar "raken" heb je brom.
Ik heb zelf geen TV-kaart, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de antenne-ingangen van een TV-kaart al voorzien zijn van een mantelstroomfilter (Pinnacle is ook niet achterlijk :)). Daar kan je dan zonder meer de antennekabel op aansluiten, óók als je comp. geaard is.
Zodra je echter een audiokabeltje legt van je comp. naar de TV (waar géén mantelstroomfilter in de antenneleiding zit) maak je een aardlus en heb je uiteraard brom.
Gewoon doen wat hierboven ook al ergens staat en een mantelstroomfilter in de antenneleiding naar de TV zetten.

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:31
Okej .. mijn fout, ik heb het niet echt duidelijk gezegd, en ik ben ook vergeten te zeggen dat ik express geen pc-apparatuur (incl. kast) geaard heb, omdat hier nogal eens wat vastlopers voorkwamen als ik die tv/radiokaart ging aanspreken :? En omdat ik weet dat dat een van de oorzaken van zo'n brom is.

Verder heb ik dus niet over een losse tv.. wat ik uit jouw verhaal snap, maar alleen maar over een tv/radiokaart en een soundcard.
Ik ben geen complete leek op dit gebied (hoewel ik velden tussententamen niet gehaald heb :P), maar ik zal zo'n filtertje maar gewoon proberen.. kwaad kan het vast niet.
Toch bedankt en zo..

Verwijderd

Ik had daar ook last van. De omhuizing van die coax heeft als enige functie om inerferentie tegen te gaan. ALs je nou in een 'veilige' ruimte een stukje omhelzing van de coax weghaald en dus het contact verbreekt tussen de straat en je pc dan los je het op.

Dus ipv de kabel direct in je pc te pluggen. Alleen het binnenste deel van de coax in je computer stoppen. Dus of ff in het stekkertje of net even voor het stekkertje of gewoon zorgen dat de stekker geen contact maakt met de omhelzing van je coax door er een plakbandje om heen te doen.
Pagina: 1