Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Office redden van oude PC met opstartproblemen.

Pagina: 1
Acties:

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Mijn oude PC annex server/NAS wilt niet meer opstarten. Da's geen punt, ik gebruikte em toch al niet meer. (werkend toen ik hem afstootte)
Maarrrrrrr Ik heb hem nu wel nodig. Want op deze PC was Office met Outlook geïnstalleerd.

En ik heb een email nodig die op deze PC staat. Eerste wat ik probeerde was de HHD overzetten naar de nieuwe server en dan hiervan booten. Helaas werkte dat niet, want van AMD naar Intel CPU is denk de boosdoener. Soms heb je mazzel en doet Windows herstel, alleen nu is de AMD CPU te verouderd of te veel verschillend.

Dan gewoon de HDD laten voor wat het is, als 'storage' er aan hangen. Dus niet als Boot. Ik kan dan wel bij office komen, alleen opstarten ho maar.... Dat zat er dik in natuurlijk. Maar ja je kon het altijd proberen.

Dus nu de vraag, wat is de beste manier om te boel te redden? Andere PSU proberen en dan kijken of het werkt ligt voor de hand en ga ik zo meteen ook proberen, ben alleen bang dat of CPU of Mobo er mee opgehouden is.

En wat dan? Een simpele aanpassing ergens? of zijn er andere leuke truukjes om te proberen?

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:12

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Maak er een VM van en draai die in een tool als Virtualbox? Conversie van fysiek naar een VM gaat meestal wel goed.
Maak in elk geval een image van de schijf zodat je wat kunt kloten, als je per ongeluk de schijf formatteert wordt het er niet eenvoudiger op.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:52
Office installeren op nieuwe pc en PST koppelen.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:50
Lednov schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:01:
Maarrrrrrr Ik heb hem nu wel nodig. Want op deze PC was Office met Outlook geïnstalleerd.

En ik heb een email nodig die op deze PC staat.
Plug die HDD in je pc
Zoek naar het outlook.pst bestand of vergelijkbaars (wss in C:\Users\USERNAME\Documents\Outlook-bestanden)
Copy-Paste dit .pst bestand even naar je pc, en open hem in de Outlook die al op je pc staat.
*O*

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:50
*Dubbel, kan weg*

[ Voor 96% gewijzigd door SmiGueL op 01-02-2017 12:07 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 11:17
Indedaad, gewoon even het pst-bestand van de schijf halen en overzetten naar een andere pc waar ook Outlook op draait, waarmee je het pst-bestand kan openen en inlezen.

• Lednov
Misschien even moeten verduidelijken, op de nieuwe Server staat geen office geïnstalleerd en ik heb zo ff geen goede copy liggen (lees: valid key). Was het maar waar dan was het al simpel opgelost...

VirtualBox eens bekijken, VMtje had ik mijn twijfels bij of dat ging werken.

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:41
https://www.stellarinfo.c...pst-to-mbox-converter.php

Wel even kijken of dit legitiem is, maar dit leverde een googeltje op.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lednov schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:22:
Misschien even moeten verduidelijken, op de nieuwe Server staat geen office geïnstalleerd en ik heb zo ff geen goede copy liggen (lees: valid key). Was het maar waar dan was het al simpel opgelost... .
Huh? Je hebt toch een grace period voor Office? Je hoeft alleen maar het mailtje te openen en dan te exporteren, of desnoods printen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Lednov
dat blijk je inderdaad te hebben! Ben ik erg blij mee, zo doende heb ik dat emailtje kunnen redden :)

Binnenkort maar eens voor office deal rondkijken.

heren en dames, dank u wel!
Pagina: 1