SGI Indigo

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Ik zag bij ibazar een silicon graphics indigo te koop staan, voor een aantrekkelijk prijsje (staat nu op fl.1050,-).
Hij staat vast zeer leuk op je bureau, maar wat zou je er allemaal mee kunnen doen? Dat ding is natuurlijk gemaakt voor 3D-design m.b.v. Maya, maar voor de rest kun je er toch lang niet zoveel mee doen als dat ik nu met m'n linux-bak doe? Er is volgens mij lang niet zo veel software voor het IRIX/MIPS platform dan voor Linux/x86...
Desalniettemin: als ik de geldpest had, stond die Indy denk ik wel vrij spoedig op m'n bureau :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38

TeeDee

CQB 241

uhm.....

een indigo? meer specs?

verder:
er is linux voor een sgi hoor

ligt er aan wat voor proc erin zit...

ik heb hier een oude o2 staan... alleen die is nu inmiddels zo dood als een pier (hij komt nog wel tot leven hoor :)

maaareh.... kijk eens op de sgi site... kan je vast wel iets vinden

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Platypussy
uhm.....
een indigo? meer specs?
klik 'ns op de link? goed zo... braaf... ;)
er is linux voor een sgi hoor
Klopt... Dat heb ik zelf ook al uitgevonden, maar deze linux'en zijn nog erg beta, en bovendien beperk je je Indy wel een beetje in z'n mogelijkheden. IRIX is toch het beste voor zo'n SGI-bak. Trouwens: als je linux aan de praat krijgt op een Indigo, zit je toch nog steeds met het 'probleem' dat je op het MIPS-platform zit. Het gros van de Linux-progs wil alleen op x86 draaien volgens mij.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Umm, alle opensource software die op linux/x86 draait, zou ook op dat geval moeten compilen en draaien. Je kunt er waarschijnlijk helemaal niks meer mee dan met een x86 bak, maar hij is wel oneindig veel stoerder. Er is zelfs Debian/MIPS btw.

edit:
Beetje stoeien met IRIX lijkt me ook wel stoer btw

• Platypussy
Hij ziet er idd heel stoer uit! Voor die prijs zit er dus ook een SGI GDM 20' monitor bij. Voor mensen die te lui zijn om ff op de link te klikken, hier volgt een pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibazar.nl/pictures/LF/91/KE439313LF918301
Op zich kan ik 'm wel betalen, maar dan moet ik m'n vriendin wel gaan uitleggen waarom ik niet met d'r op vakantie kan. :o

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik vind 1000+ voor een Indigo toch wel erg fors, het is toch een vrij antiek en licht-gemotoriseerd bakkie.
Onlangs zag ik nog een Indy voor f.1200 langskomen, dat ziet er ook leuk uit (laag desktop-model in helder-blauw met graniet-structuur), en dat is toch wel een aanmerkelijk aantrekkelijker stukje speelgoed.
Mijn advies : ga op vakantie met je mokkel en kijk daarna nog eens wat rond (marktplaats.nl is een plek waar je veel van het exotischer UNIX-spul tegenkomt).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Op maandag 02 juli 2001 22:27 schreef Platypussy het volgende:

klik 'ns op de link? goed zo... braaf... ;)
zeur: heb mijn bril niet op! :)
Klopt... Dat heb ik zelf ook al uitgevonden, maar deze linux'en zijn nog erg beta, en bovendien beperk je je Indy wel een beetje in z'n mogelijkheden. IRIX is toch het beste voor zo'n SGI-bak. Trouwens: als je linux aan de praat krijgt op een Indigo, zit je toch nog steeds met het 'probleem' dat je op het MIPS-platform zit. Het gros van de Linux-progs wil alleen op x86 draaien volgens mij.
en ik d98 dus juist: als ie toch al een linux bak heeft, kan ie misschien het een en ander uitprobben... daarom...

maar IRIX roelt ook gewoon hoor ;)

• Platypussy
Het is ook geen nanoseconde in me opgekomen om er een vakantie met vriendin voor te laten schieten, maar als ik er (ooit..) het geld er voor heb, lijkt het me erg leuk om 'ns met dit soort speeltjes een beetje aan te kloten. Ik werk op school vaak met van die ouwe HP-UX workstations; lijkt me ook wel leuk om thuis te hebben. Ze zien er alleen niet uit :(

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Op maandag 02 juli 2001 23:10 schreef Platypussy het volgende:
Het is ook geen nanoseconde in me opgekomen om er een vakantie met vriendin voor te laten schieten, maar als ik er (ooit..) het geld er voor heb, lijkt het me erg leuk om 'ns met dit soort speeltjes een beetje aan te kloten. Ik werk op school vaak met van die ouwe HP-UX workstations; lijkt me ook wel leuk om thuis te hebben. Ze zien er alleen niet uit :(
die zien er idd verschrikkelijk uit....

werken ze op een afdeling bij mij ook nog mee.... :r :r

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:41
Indeed, is echt teveel geld.

Is leuk speelgoed maar ook niet veel meer dan dat. Als je met Maya wil spelen enzo dan zal je toch ook ergens die software vandaan moeten halen, kleine kans dat je dat op een of andere warez site vindt ;)

Verder zijn die Indigo's redelijk oude beestjes. Ik zou het geld als ik jou was lekker voor je vakantie gebruiken of 'investeren' in een AMD/Intel ding. Echt veel meer waar voor je geld.

Begrijp me niet verkeerd hoor! SGI maakt echt machtig mooie dingen. Heb vorig jaar voor een stage met een Octane van een halve ton mogen werken, echt zwaar bruut (alleen die kast al, allemaal gegoten aluminium enzo), grote sloot geheugen, brute videokaart..

Maar ja, heb nu zelf een AMD1.33 met een GeForce Ultra en die trekt die octane er toch echt uit :(

't is dus leuk speelgoed, maar als je wat met Irix wil kloten (als OS) regel dan ergens een 2e hands Indy ofzo voor een paar honderd piek (of voor niets als je geluk hebt)..

• Platypussy
Mhja.. Ik snap wel dat ik aan de x86, oftewel een Intel/AMD gebaseerde pc veel meer heb, maar het gaat mij er gewoon om dat het me zwaar stoer lijkt om zo'n professionele UNIX-bak op m'n bureau te hebben staan. Of dat nou een SGI, Sun of HP workstation is maakt me eigelijk niet zo uit. Het gaat me puur om het kloten met IRIX, Solaris, HP-UX, en ook eigelijk wel een beetje voor het uiterlijk van die bakken (dan moet ik dus géén HP bak nemen idd, want die zijn :r -lelijk

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je het uiterlijk kan laten schieten, probeer dan een Sun SparcStation IPC of IPX te vinden. Die doen momenteel iets van f.200-250, en hebben de performance van een 486/33 resp. 486/66. Het zijn beige doosjes van 25x25x12 (vaak als "lunchbox" aangeduid), maar lekker goedkoop speelgoed, en qua geheugen uit te breiden met oud PC-geheugen (IPC tot 12 x 30-pins 4 MByte, IPX tot 4 x 72-pins 16 MByte).
Als je toch voor 1000+ wil gaan, koop dan (smeek) een Sun SparcStation 5, weliswaar ook niet echt spectaculair qua uiterlijk (platte beige doos van 40x40x7), maar dat zijn echt zeer bruikbare systemen, en ik geloof dat Sun na Intel het meest voorkomende Linux-platform is, dus dat belooft meer voor de beschikbare software.

Ik heb zelf hier thuis staan :
3 x Sun SparcStation IPC
1 x Sun SparcStation 1+
1 x SGI Personal IRIX
1 x SGI Indy
1 x HP9000/855
dus ik meen tenminste enig recht van spreken te hebben.
De SGI zijn op permanente leenbasis van een vriend die ik help met installatie, support en beheer (en ik heb dus ook Indigo en Indigo-II systemen zat langs zien komen).
De Sun's & HP zijn van bedrijven waar ik projecten heb gedaan, en die als bestemming moesten kiezen tussen de vuilniswagen en mijn stationwagen.
Ze draaien wel allemaal versies van de originele OS'en, geen Linux.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Platypussy
Uiterlijk is ook niet écht het belangrijkste argument hoor, anders kocht ik wel een Apple G4 ofzo... Sun heeft sowieso wel mooie workstations: de Sun Blade 100 is een mooi bakkie. Voor nog geen $1000 heb je dan een gloednieuwe workstation met een 500 MHz UltraSparc proc.

Trouwens: wat vinden jullie van dit speeltje van Silicon Graphics? Erg leuk voor films nietwaar ;) Voor meer info, klik hier
Afbeeldingslocatie: http://www.sgi.com/realitycenter/images/rc3300w.jpg

Verwijderd

als je dit zou vergelijken met waar zo'n ding echt goed in is zeg een applicatie als maya.. is ie dan sneller dan elke x86 op de markt nu?

• Johannes Verelst
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb een SGI indy (r5k, 150Mhz) en dat is best een leuk speeltje, maar als je er na een paar maanden op uit gekeken bent dan is het wel een duur speeltje geweest (gelukkig heb ik die van mij gratis gekregen :) )

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

Verwijderd

KICK ->
Pagina: 1