Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Apple stopt met ondersteuning van 32bit-apps op iOS'

Pagina: 1
Acties:

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 22:36
In dit artikel vind ik Tweakers heel veel conclusies trekken op basis van een enkele screenshot, die volgens mij sowieso ook nog eens niet kloppen. Hierdoor ontstaat heel veel verwarring in de reacties.

De situatie is als volgt: bij apps die nu 32-bit only zijn krijgt de gebruiker een melding (als je een 64-bit iOS-apparaat bezit) dat het gebruik van deze applicatie de systeemprestaties negatief kan beïnvloeden. In iOS 10.3 krijgt de gebruiker een melding dat deze app bij toekomstige updates van iOS helemaal niet meer gaat werken.

Conclusie van Tweakers:
De eerste iPhone met een 64bit-soc is de 5s. Oudere toestellen, zoals de iPhone 5, 5c en de vierde generatie iPad, kunnen geen 64bit-applicaties draaien en zullen daarom vermoedelijk geen toegang meer krijgen tot nieuwere apps en updates.
Dus: 32-bit iOS-apparaten kunnen straks geen nieuwe apps meer downloaden.

Deze conclusie is enorm kort door de bocht. De melding uit het artikel gaat enkel om 32-bit only applicaties. Dat wil zeggen, applicaties die al jarenlang niet zijn bijgewerkt en enorm verouderd zijn. Het is namelijk al bijna 3 jaar verplicht om applicaties ook in 64-bit aan te bieden. Het lijkt er dus eerder op dat dit een opruimactie is van Apple om oude apps die ervoor zorgen dat 64-bit telefoons geen legacy 32-bit libraries meer aan boord hoeven te hebben, wat overhead scheelt en betere prestaties oplevert.

Nu hebben jullie half Tweakers met de gedachte opgezadeld dat de iPhone 5 straks meer geen app updates kan ontvangen of nieuwe apps kan downloaden, wat feitelijk nergens op gebaseerd is (of in ieder geval heel veel speculatie vereist). Dit vind ik eerlijk gezegd journalistiek niet erg hoogstaand. Ik zou Tweakers adviseren het artikel aan te passen en meerdere mogelijke scenario's schetsen (waarvan mijn scenario mij nog steeds veel aannemelijker in de oren klinkt).

Zie ook de top comment, waarin dit punt ook aangestipt wordt.

Bvd.

[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 01-02-2017 11:45 ]

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:15
Je hebt wel gelijk, het artikel was wat kort door de bocht. Ik heb er een aantal aannames uit verwijderd.