Versterker en speakers als vervanging voor Logitech Z623

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een versterker en speakers als vervanging voor mijn Logitech Z623. Op zich is het geluid hiervan nog prima, maar ik stoor mij steeds meer aan het feit dat er geen afstandsbediening bij zit. Ook zou het fijn zijn om een versterker te hebben waar HDMI poorten in moeten, want nu moet ik handmatig HDMI stekkers wisselen bij het aansluiten van bijvoorbeeld mijn WII of blurayspeler, omdat mijn TV maar twee aansluitingen heeft. Hoewel ik nog niet direct een set ga kopen wil ik wel graag weten welke kant ik op moet kijken.

Hoewel 5.1 mooi is denk ik dat ik toch liever voor een 2.1 set ga, omdat het in mijn wo

Voor mijn pc gebruik ik de Sennheiser HD 598 koptelefoon. Graag zou ik speakers hebben die qua hoge tonen in de buurt hiervan komen, mits dat te betalen is. Ook wil ik nog goede bas horen in films.

Wat ik zelf heb gevonden is als volgt:

pricewatch: Denon AVR-X1200W
pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart
pricewatch: Pioneer VSX-924-S

Zijn dit goede versterkers voor mijn wensen of zijn er betere opties?

Wat zouden goede speakers zijn bij dergelijke versterkers? De voorkeur gaat naar wat kleinere, subtiele speakers, dus ik denk boekenplank speakers. Ook zoek ik een subwoofer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:24
Wat is je budget?
Wijzelf hebben voor beneden bij de tv een Marantz 1603 staan met 4x boston Acoustics A23 en een A223c als center. Het zijn kleine boekenplankspeakers echter is de A223c nog best aan het formaat.
Qua geluid best goed te noemen. Groter in een serie is vaak wel beter, maar het bevalt ons verder wel.
Nu heb ik geen idee of de A23 e.d. nog te koop zijn of dat deze al vervangen zijn voor een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Budget is € 500 - 1000. Ik had dit eerst in de vraag staan, maar heb het per ongeluk weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Behoorlijk uiteenlopend budget. Wil je in de toekomst de optie voor surround? Wil je er allemaal apparaten op aansluiten? Zo ja, dan een receiver. Voor je budget zou ik gaan voor een budget denon of yamaha surround AV receiver. Kost je € 300 - € 350. Koop je voor zeg € 600 a € 700 mooie speakers. Wellicht zijn de Q acoustics 3050 dan een mooie optie.

Advies: ga voor speakers iig even luisteren bij een hifizaak.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:45:
Behoorlijk uiteenlopend budget. Wil je in de toekomst de optie voor surround? Wil je er allemaal apparaten op aansluiten? Zo ja, dan een receiver. Voor je budget zou ik gaan voor een budget denon of yamaha surround AV receiver. Kost je € 300 - € 350. Koop je voor zeg € 600 a € 700 mooie speakers. Wellicht zijn de Q acoustics 3050 dan een mooie optie.

Advies: ga voor speakers iig even luisteren bij een hifizaak.
De mogelijkheid voor 5.1 houd ik inderdaad graag open. Ik denk dat ik in het weekend eens ga luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:03

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat zojuist eens even naar die Onkyo te kijken die de topicstarter als optie had gevonden en moet erkennen dat dat bepaald niet slecht gevonden is. Is een veelzijdig apparaat waarmee je nog heel wat jaartjes vooruit kunt.
Pagina: 1