Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies aankoop 15" laptop

Pagina: 1
Acties:

• Mrkock
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09-2024
Op dit moment heb ik alleen een vaste pc (i7-860, ssd, simpele videokaart) van een jaar of 5 oud. Deze voldoet prima en staat op de logeerkamer/studeerkamer. Ik wil er graag een laptop naast hebben om door het hele huis te kunnen gebruiken. Er staat en indoor trainer op zolder en het is prettig om aan de keukentafel wat werk gedaan te krijgen.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebuikt worden voor de volgende doeleinden:
-surfen/mailen;
-Simpele administraties verwerken in Excel;
-Netflix
-Zwift (Online fietswereld voor de indoortrainer).

Wat is je budget?
€ 1100,- maximaal.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Alleen binnenshuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Schermformaat 15,6" staat vast. Verder moet er een nieuwe Kaby lake processor inzitten van de U serie (i5 of i7). Ssd van minimaal 128gb en een IPS paneel.

De onderstaande laptops heb ik gevonden.
https://tweakers.net/pric...nbook-ux510uw-cn077t.html
https://tweakers.net/pric...envy-x360-15-aq115nd.html

Ik neig naar de Asus omdat deze over een 960m videokaart beschikt en een i7 processor. De HP heeft dan weer een touchscreen. Ik heb alleen het gevoel dat een touchscreen niet zoveel toevoegt bij een laptop van dit formaat.

Alvast dank voor de reacties.

[mR]. Kock

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Waarom neig je naar een laptop vanwege 960m video kaart en i7 processor als je eigenlijk niet van plan bent de video kaart, noch het vermogen van de processor te gebruiken?
Op basis van je geplande gebruik zou een i3 icm SSD of een i5 skylake nog voldoende zijn (en 400 euro goedkoper)

bijvoorbeeld:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR0088MH

of met betere videokaart:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00FCMH

[ Voor 40% gewijzigd door Metaalhoofd op 01-02-2017 11:07 ]

Star Citizen Referral Code

• Mrkock
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09-2024
De 960m vanwege Zwift aangezien dit toch een soort van game is. Ik draai nu op een oude HD6450 op mijn vaste pc en dit loopt niet soepel op de hoogste instellingen.

Ondanks dat ik de laptop weinig tot niet mee zal nemen zoek ik er wel één die een beetje slank is.

[mR]. Kock