Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Benodigdheden 500mbit snelheid?

Pagina: 1
Acties:

• Niels Beute
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-11 13:08
Beste Medetweakers,

We hebben op het moment glas 100/100 mbit.
Thuis zijn we misschien van plan om een 500/500 mbit abbonement te nemen, maar vroegen ons af of er nog benodigheden voor nodig zijn?

Ons netwerk is verder erg simpel opgebouwd. Er zit een standaard KPN modem in onze metekast, een Wifi versterker voor boven en buiten, en een switch voor de benodigde bekabelde apparatuur boven.

Alvast bedankt, voor de info!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een modem die 500/500 kan handelen, verder zijn gigabit switches en netwerkkaarten wel handig. Verder zou ik niet weten wat je 'nodig' zou moeten hebben.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Al je apparatuur/netwerk infrastructuur zal de snelheid aan moeten kunnen. Zorg voor apparaten met minimaal een ondersteuning voor gegarandeerd 1 Gbit/s. Let ook op je bekabeling (er zijn topics met tips waar je op moet letten bij kabels zodat je niet afgescheept wordt met een slechte kwaliteit=mindere snelheid). Zelf zou ik CAT 6 aanraden. Qua WiFi gok ik dat je al snel richting AC moet wil je een deftige snelheid halen (je draadloze apparaten moeten dit dan ook weer ondersteunen uiteraard).

[ Voor 17% gewijzigd door Razr op 01-02-2017 10:37 ]

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je wilt op elke plek in huis dan 500mbit?
Zorg dan dat je bij elk apparaat een ethernetaansluiting zit. Daarnaast wat ^^ zegt.

Ik lees wifi versterkers. Die heb je ook aangesloten met een netwerkkabel? of heb je ze alleen in het stopcontact geprikt?

[ Voor 16% gewijzigd door EWK op 01-02-2017 10:36 ]

Hoi!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-11 18:50

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Als je een upgrade doet naar 500/500 krijg je meestal een router die dat netwerkverkeer ook kan routeren. Dat kunnen namelijk lang niet alle routers (check LAN-WAN WAN-LAN performance). Naast de open deur om Gigabit switches en netwerk kaarten te hebben, moet je denken aan Wireless-AC als je wireless ook die snelheid wil behalen. Met een Wireless-N netwerk kom je niet ver boven de 100 mbit. Dat betekent in de praktijk dat je een Wireless AC access-point moet hebben die bekabeld via Gigabit is aangesloten.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:38
Niels Beute schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:30:
Thuis zijn we misschien van plan om een 500/500 mbit abbonement te nemen, maar vroegen ons af of er nog benodigheden voor nodig zijn?
Snelheid is mooi, maar een echter verschil merk je met normaal gebruik niet tussen 100/100 en 500/500.
Ons netwerk is verder erg simpel opgebouwd. Er zit een standaard KPN modem in onze metekast, een Wifi versterker voor boven en buiten, en een switch voor de benodigde bekabelde apparatuur boven.
Hou er rekening mee dat wifi lastig is. 100/100 is redelijk te halen. Maar 500/500 is erg afhankelijk van je wifi infra structuur. Repeaters zijn killing voor je snelheid.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Beste Medetweakers,

Alvast bedankt, voor de info!
We hebben wel wat specifiekere informatie nodig. Hoe ziet jouw netwerk er uit, welke apparatuur heb je exact? Je hebt dan immers minimaal gigabit (1000mbit) nodig voor het bedrade netwerk om het überhaupt te kunnen halen.

De wifi gaat het sowieso niet (maximaal) halen, maar als het netwerk gebasseerd is op de AC standaard, kom je wel een heel eind.

Hou er ook rekening mee, dat de router het ook moet aankunnen. Sommige routers komen niet ver, meestal hebben kleine routers hardware NAT. Custom firmware op de router gaat dan ook niet meer werken, omdat dat vaak closed source drivers zijn en die dus niet in jouw favoriete custom firmware kunnen zitten. De snelheid kakt dan vaak heel erg in (ervaring mee).

In een notendop vraag je nu, of je 300KM/h kan rijden en meldt dat je een auto hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 01-02-2017 10:47 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beste Medetweakers,

De vraag is exact wat je wilt.

500Mbps bedraad is inderdaad niet zo spannend, maar dan moet je wel draden hebben naar apparatuur in kwestie. Die apparatuur moet allemaal 1GbE ondersteunen.
Ons netwerk is verder erg simpel opgebouwd. Er zit een standaard KPN modem in onze metekast
Welke? Sowieso, heb je het dan over de NTU of de router die erachter hangt. Geef van beide aan exact welke model het is (zie sticker onder/achterop apparaten).
een Wifi versterker voor boven en buiten,
Juist, hier de hamvraag: wat zijn je verwachtingen voor WiFi?

500Mbps is draadloos haalbaar, maar alleen op client devices met fatsoenlijke specs en implmentatie, en dan alleen met voldoende en kwalitatief goede AP's (Access Points).

Wil je overal 500Mbps draadloos hebben in huis?
Wil je op bepaalde locaties 500Mbps draadloos hebben in huis?
Hoef je draadloos niet meer dan nu het geval is?

Graag aangeven wat je wilt. Bedenkt dat eerste punt nogal ingrijpend gaat zijn (=duur), maar haalbaar is. Tweede kan misschien met wat je nu al hebt, maar ook hier: geef exact aan welke WiFi AP's je hebt en hoe ze aangesloten zijn. Ik veronderstel dat de "standaard KPN modem" ook een WiFi-AP bevat. Welke "Wifi versterker" is het? En gebruik je het bedraad of draadloos als repeater?
en een switch voor de benodigde bekabelde apparatuur boven.
Indien GbE, dan voldoende. Indien 100MbE vervangen. Hoeft maar tientje of twee te kosten. Als je IPTV hebt is werkende - dus niet zoals TP-Link doet IGMP snooping een must-have feature (maar dat is het nu al, dat verandert niet bij 500Mbps). Netgear GS105E/108E zijn veilige keuzes wat dat betreft.

Oslik blyat! Oslik!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Niets want ik geloof nooit dat er websites zijn die aan een single user 500 mb bandbreedte geven. Enige voordeel wat je hebt is dat je met veel mensen tegelijk lekker snel kan internetten. En dat je downloads nog sneller binnen komen als je torrents gebruikt en er zijn voldoende seeders. Kortom er zijn nogal wat andere factoren die het nuttig maken of niet. Maar gezien je vraag, denk ik dat het zonde van het geld. Oh sorry vooral doen is goed voor de aandelen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
Beste Medetweakers,

Thuis zijn we misschien van plan om een 500/500 mbit abbonement te nemen, maar vroegen ons af of er nog benodigdheden voor nodig zijn?
Andere vraag, los van het technische aspect. Waarom wil je van 100/100 naar 500/500? Omdat t kan of omdat je ook een praktische invulling voor die snelheid hebt? Dit verschil ga je namelijk alleen merken met specifieke toepassingen. Voor gewoon een beetje internetten en af en toe iets downloaden moet je je afvragen of de meerprijs de moeite waard is, tijdens gewoon gebruik ga je hier (zeker via wifi) amper profijt van hebben.

• Niels Beute
Mijn netwerk bestaat uit het standaard ZTE KPN Experia Box v9 modem. Ik heb daarbij nu op het moment een Asus RT-AC56U router gekocht om die in de 1ste verdieping (2 verdiepingen in het huis) te plaatsen zodat de TP-Link TL-WA854RE versterkers weg kunnen.

Verder heb ik een gigabit switch hangen voor bedrade apparatuur 1e verdieping, 2e verdieping (TP-Link TL-SG1005D-5-Port)

Wifi is voor mij niet het belangrijkste, als het maar gewoon een redelijk bereik heeft, en redelijke snelheid (hoeft echt geen 500/500).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niels Beute schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:59:
Mijn netwerk bestaat uit het standaard ZTE KPN Experia Box v9 modem. Ik heb daarbij nu op het moment een Asus RT-AC56U router gekocht om die in de 1ste verdieping (2 verdiepingen in het huis) te plaatsen zodat de TP-Link TL-WA854RE versterkers weg kunnen.

Verder heb ik een gigabit switch hangen voor bedrade apparatuur 1e verdieping, 2e verdieping (TP-Link TL-SG1005D-5-Port)

Wifi is voor mij niet het belangrijkste, als het maar gewoon een redelijk bereik heeft, en redelijke snelheid (hoeft echt geen 500/500).
...en dit is als aangeven dat je een auto wilt, het geen 300km/u hoeft te kunnen rijden, alleen een "redelijke snelheid" aan moet kunnen en een "redelijke" tank hebben en verder niets - dan zou een 20-jaar oude Fiat 500 misschien kunnen voldoen maar evengoed een splinternieuwe BMW 7-series :o

Als je hulp wilt, wees eens concreet. Wat is de situatie nu exact? Welke snelheden haal je op voor jou relevante locaties? Is het stabiel op alle gewenste locaties? Ik vermoed van niet want je hebt net apparatuur aangeschaft om het anders te doen. Wat is het resultaat daarvan? Is dat zoals je zou willen (zo ja: verder geen aandacht aan besteden)?

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 01-02-2017 11:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Niels Beute
Over de Wifi was ik TOTAAL niet tevreden!
Vooral met die versterkers en het standaard modem. Versterkers vielen steeds uit, en het standaard KPN modem is niet vooruit te branden kwa snelheid, en bereik. Bekabeld heb ik verder geen enkele problemen.

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Als je wifi prut is, dan heeft het niet zoveel zin om je abo van 100/100 naar 500/500 verhogen. Zelfde prut, alleen je betaalt er dan meer voor.
Los eerst je wifi-probleem op, dan kun je daarna nog kijken of je behoefte hebt aan een sneller abo.

1. Versterkers eruit.
2. Zorg voor AP (of router ingesteld als AP) die je met kabel aansluit op de KPN router. Zet ze zo dicht mogelijk neer bij de plek waar je wifi het meest gebruikt.

GoT staat vol met topics over dit probleem, inclusief tips om de boel beter te krijgen. Succes.

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Niels Beute schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:07:
Over de Wifi was ik TOTAAL niet tevreden!
Vooral met die versterkers en het standaard modem. Versterkers vielen steeds uit, en het standaard KPN modem is niet vooruit te branden kwa snelheid, en bereik. Bekabeld heb ik verder geen enkele problemen.
Je zult echt concreter moeten zijn. Ga de posts van Dion nog eens langs en beantwoord al zijn vragen. Dan kunnen we je pas verder helpen.

Hoi!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-11 15:53
Waarom heb je een tweede router gekocht? Wil je graag nat achter nat? Een nieuw subnet?
Ik geloof nooit dat een router (ingesteld als AP) de zelfde snelheden kan halen als een goede access point. Ik zou dus zeggen als je vooral draadloos goede snelheden wil halen koop een of meer AP's. Deze zijn er specifiek voor gemaakt.
Verder moet je inderdaad specifieker zijn in wat je precies wil. Wil je deze snelheden overal halen? Of in een specifieke ruimte? Dan zullen muren gedeeltelijk roet in het eten gooien.

[ Voor 1% gewijzigd door Hugo! op 01-02-2017 11:33 . Reden: Kleine aanpassing over AP's ]

Pagina: 1