LG 55b6v met Vogel thin 205 ophangen versus aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Deze week de 55b6v ontvangen en ik dacht die wil ik dicht tegen de muur hebben dus een vogel thin 205 beugel erbij gekocht. Ik had hier ergens gelezen dat die prima zou passen.

Nou past die ook wel (denk ik, de beugel zit nog even in de doos), maar ik zit naar de aansluitingen op de tv te kijken en die steken naar achteren. Er is een inkeping en ik had verwacht dat die dik genoeg zou zijn maar de aansluitingen steken toch wel 1,5 - 2cm naar buiten.
De beugel is 1,5 cm... nu kan een stekker aan het einde bij de kabel wel iets buigen dus het zal wel lukken alleen zit alles dan tegen de muur erg klem.
Dus ik vrees dat ik de beugel ga omruilen voor een iets dikkere (verder van muur af). Iemand advies?
Hoe hebben anderen met deze beugel dat gedaan (idem voor de Vogel thin 305.. die is ook 1,5cm dik)

Maar waar ik meer van baal... of me afvraag.... de koptelefoon stekker zit ook achterin en niet zoals ik verwacht zou hebben aan de zijkant.
Tsja die gaat er dus NOOIT in kunnen bij ophanging tenzij je de tv 8cm van de muur afhangt en dan nog is het niet te doen met je hand een fors eind tussen de muur en tv moeten steken om blind de plug te zoeken.

Ben ik nu gek?

Moet ik nu een verlengkabeltje permanent in de koptel. uitgang pluggen?
Dat kan maar dan switcht het geluid niet meer automatisch naar de kop tel. en moet ik dus voortaan handmatig via het menu de geluidsuitgang gaan switchen tussen kop tel of speakers (is vooral voor de kids lastig).

Ik heb het gevoel dat ik iets mis... Dit moeten ze bij LG toch ook wel gezien hebben dat dit niet werkt zo?

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:14

wally21

psn: Wally224

Ik heb zelf in de achterste HDMI aansluitingen een haakse kabel gedaan waarbij de kabel meteen links weg loopt. Zo heb je geen last van het teven de muur komen van de kabel.

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:47
@Quentin
Hier zelfde probleem gehad met Vogels Thin 305 icm 65B6.
Ik heb de bij de muurbeugel meegeleverde spacers gebruikt om 1cm meer ruimte te krijgen en ook haakse hdmi en optische kabels gebruikt.

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik gebruikt ook nog de gele en groene uitgangen voor de Wii en daar bestaat geen haakse versie van voor zover ik weet. De verloopkabel bij de tv zelf van deze uitgangen is in ieder geval niet haaks.

@drdreey, wordt het met afstandshouders niet minder stabiel?
Op zich zou dat ideaal zijn, kunnen de kabels ook mooi door de beugel naar het midden van de tv ipv over of onder de beugel door.

Niemand die een koptelefoon gebruikt?

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:47
@Quentin
Nee niet minder stabiel en hier ook kabels tussen beugel en tv door naar midden van de tv. Koptelefoon gebruik ik alleen voor gamen op xbox en sluit de koptelefoon dan aan op de controller.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Koop voor een paar centen een haakse hdmi adapter. Dat werkt prima, op mijn vorige tv had ik die ook nodig. Gewoon een prima oplossing en kost via China bijna niks.
Zie: http://www.dx.com/nl/p/go...verter-29364#.WJL_UPnhDIU
En de koptelefoonaansluiting standaard verlengen met een 3.5 jackplugverlengkabeltje hoeft toch geen probleem te zijn? Je ziet er verder toch niks van. Je kan de aansluiting aan de achterkant van de tv met een stukje tape vastzetten waar je maar wil.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1