• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:06
Hi all!

In navolging van PCJR zijn topic was ik enthousiast om alle reacties te lezen. Om het topic niet weg te kapen voor het USA verhaal hierbij een nieuw topic maar dan met de vraag naar Canada (in de hoop dat een aantal tweakers dit ook al gedaan hebben).

De bedoeling is om samen met mijn vriendin een vakantie te plannen naar Canada dacht ik aan een topic hier. Veel diverse oudere topics doorgelezen over roadtrips en dingen todo/not todo. Helaas gaan de meeste over de USA. Mijn aandacht ligt toch bij Canada ipv USA. Hopelijk zijn er nog mensen hier die recent zijn geweest of ervaringen/tips willen delen.

Voor ons was het plan om half mei / begin juni te gaan voor ongeveer 2,5 a 3 weken. Dit betekent wel dat het al super snel is, en we moeten nog alles regelen. Eigenlijk ligt nog niets vast :+ We zien door het bomen het bos niet meer.

De eerste afweging is al Oost of West Canada qua vluchten ben ik ook nog aan het zoeken, we hebben gekeken naar Toronto of Vancouver vanaf Schiphol

De vlucht naar Toronto is meestal rechtstreeks en naar Vancouver is vaak een tussenstop gemoeid. De plannig is om een auto te huren. We twijfelen nog over een SUV of gewoon voor een goedkope wagen te gaan i.v.m. het niet offroad mogen.

Planning voor nu:
dag1: heenreis AMS-> YTO (Toronto)
dag2: Toronto
dag3: Toronto > Niagara Falls
dag4: Niagara Falls > Algonquin Provincial Park
dag5: Algonquin Provincial Park
dag6: Algonquin Provincial Park > Gatineau Park
dag7: Gatineau Park
dag8: Gatineau Park > Ottawa > Montreal
dag9: Montreal
dag10: Montreal > Sherbrooke
dag11: Sherbrooke
dag12: Sherbrooke > White Mountain National Forest
dag13: White Mountain National Forest
dag14: White Mountain National Forest > Green Mountain National Forest
dag15: Green Mountain National Forest
dag16: Green Mountain National Forest > NY
dag17: NY
dag18: NY
dag19: ochtend auto inleveren en terugvlucht AMS

Andere optie zou ook nog door rijden in Canada i.p.v. de USA in.

Nu is dit ongeveer de planning. De National parken lijken ons heel mooi alleen we hebben niet ervaringen van mensen alleen via Google. Canada bestaat in 2017 150 jaar dus toegang tot alle parken is in 2017 gratis.
Voor een Vancouver route staan we ook nog steeds open deze hebben we zelf alleen nog niet gepland. Iemand hier met tips daarover?

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic heeft in 2012 met een paar vrienden een RV gehuurd in west Canada (startpunt Vancouver) en kan dat alleen maar aanraden :) We hadden een directe vlucht met Air Transat. Een 'budget' maatschappij maar het beviel me prima.

we deden een standaard rondje: Vancouver - Banff - Jasper - Whistler - Vancouver (met aan het begin van de reis een klein uitstapje naar Vancouver Island van een paar dagen). Het is een route die ik van harte kan aanraden. Een mooie afwisseling van uitgestrekte bossen, bergen, meren, watervallen en gletsjers.

Nou deden wij het met een RV en kan ik je weinig vertellen hoe het is om met een gewone wagen te rijden en overal een hotel/motel oid te pakken maar dat zal wel goed zitten. Met een RV was het ideaal, dat land lijkt ervoor gemaakt. Overal zaten leuke en prima geregelde kampeerplekken.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-11 22:25
Voor de geïnteresseerden in Air Transat, die vliegt alleen in de zomer :).

Ik ben afgelopen oktober naar Calgary geweest voor 2 weken bij een vriend van mij, dus ik kan je niet heel veel vertellen over de onderdelen die jij aan wilt doen, maar Banff en omstreken was enorm mooi om te zien en bewandelen. Vooral alle mooie meren om Banff heen zijn echt mystiek blauw zo mooi :).

Stukje naar het noorden/noord-oosten richting Drumheller zijn we ook geweest, echter vond ik dat wat minder mooi dan alle bos/berg/meren in Banff.

Kijk ook naar Air Canada, ik heb die gekozen de vorige keer, voor slechts 350€. Dus wellicht vind je daar nu weer een mooi aanbieding!

Hoop dat je hiet wat aan hebt :9

Voor wat betreft vervoer, wij reden in de auto, sommige wegen zijn inderdaad offroad of hoog in de bergen, dus let op of je met een kleine auto daar wel kan komen (in geval van Banff en omstreken).

PSN: bryanlost

Verwijderd

mystic schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:27:
* mystic heeft in 2012 met een paar vrienden een RV gehuurd in west Canada (startpunt Vancouver) en kan dat alleen maar aanraden :) We hadden een directe vlucht met Air Transat. Een 'budget' maatschappij maar het beviel me prima.

we deden een standaard rondje: Vancouver - Banff - Jasper - Whistler - Vancouver (met aan het begin van de reis een klein uitstapje naar Vancouver Island van een paar dagen). Het is een route die ik van harte kan aanraden. Een mooie afwisseling van uitgestrekte bossen, bergen, meren, watervallen en gletsjers.

Nou deden wij het met een RV en kan ik je weinig vertellen hoe het is om met een gewone wagen te rijden en overal een hotel/motel oid te pakken maar dat zal wel goed zitten. Met een RV was het ideaal, dat land lijkt ervoor gemaakt. Overal zaten leuke en prima geregelde kampeerplekken.
Mag ik vragen wat zoiets kost? Rondtouren met een RV?

@TS: Ik zou persoonlijk lekker in Canada blijven. Ik vond New York een soort groot Berlijn. (prachtige stad hoor, maar zou er niet speciaal voor omrijden)

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik zou ook graag een keer naar Canada willen. Voornamelijk om een keer een Rodeo Du Camion evenement mee te maken. Google it! :)

---RAWE CEEK!!!---

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:06

jjust

Het leven is een strijd

Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:49:
[...]

@TS: Ik zou persoonlijk lekker in Canada blijven. Ik vond New York een soort groot Berlijn. (prachtige stad hoor, maar zou er niet speciaal voor omrijden)
Mijn vriendin en ik waren in 2015 in Canada. Gevlogen van AMS naar Vancouver met Air Transat. Twee nachten in Vancouver gebleven in hotel. Daarna paar nachten op Vancouver Island in hotels plus huurauto. Daarna vanaf Vancouver met RV naar Whistler, Banff, Jasper en door naar Calgary. Vanaf Calgary terug naar AMS. Ik kan het iedereen aanbevelen. We zijn een kleine drie weken geweest. In totaal waren wij met ons 2en ongeveer euro 8k kwijt.

Wij hadden ook gekeken naar huurauto plus motels maar dat was ongeveer even duur. Ik zou aanraden om met een Camper te gaan. Geeft je meer vrijheid plus er zijn goede camper voorzieningen.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:49:
[...]

net even m'n mailbox doorgespit, en het vliegticket was 750 euro pp en de RV koste ons 800 euro pp ongeveer om te huren (9,5 meter RV met 2 slide outs). Brandstof deed wel pijn, al kan ik zo even niet meer vinden wat we ook alweer betaalden voor een tank. Volgens mij tussen de 150 en 200 euro per tank (en een V8 in zo'n grote camper is niet zuinig, zeker niet in de bergen.)

De kampeerplekken waren meestal een paar tientjes per nacht, afhankelijk van of je een aansluiting op elektra/water wilde en hoe 'luxe' de campground was.

Eten kookte we vanzelfsprekend zelf, vooral veel BBQ.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Auto inleveren op ander vliegveld dan waar je deze ophaalde is duur, bij een grote auto nog veel duurder. Of je in een ander land kan inleveren weet ik niet eens. Maar een SUV lijkt me een no brainer. Vrij goedkoop en past bij de ruimte daar. In een Corolla kan je heel je leven nog rijden.

Je vergeet Boston. Leuke stad. Verder vind ik de Canadese steden niet zo indrukwekkend. Aardige mensen maar zo nieuw en een beetje steriel. Je zou Detroit nog in kunnen vanaf Toronto. Dat is wat minder steriel ;)

[ Voor 14% gewijzigd door bombadil op 03-02-2017 09:05 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-11 13:00
Beide kanten zijn zeer aan te raden! Als je vanaf Vancouver begint is het standaard rondje Vancouver-Whistler-Banff-Jasper-Calgary aan te raden. Als je maar 19 dagen hebt zou ik Vancouver Island overslaan; is ook supermooi, maar dan moet je echt gaan haasten om alles te zien.

Mocht je naar de oostkust gaan, zou ik er persoonlijk een New England + Canada tour van maken. De Nationale parken die je in je voorstel opneemt zijn al inderdaad erg mooi; ik zou er persoonlijk ook nog Acadia National Park bij doen in Maine; zeer mooi park aan de kust!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:06
Bedankt voor alle tips. De steden willen we ook niet perse opzoeken maar de afstanden tussen de nationale parken in Canada zijn nogal groot.

Vancouver-Whistler-Banff-Jasper-Calgary gaan we nu onderzoeken of dat leuker is. Misschien willen we ook beide gaan doen het hoeft niet allemaal in 1 jaar tijd.

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:07
Hier ook van plan om dit jaar, midden augustus, een rondreis van 2 weken in Oost-Canada te doen, samen met de kinderen. Eindigen doen we in NY waar we familie bezoeken.

Plan A : vliegen op Toronto, auto huren => Niagara Falls => Algonquin Park => Montreal => Boston => Cape Cod => NY (terugvlucht)

Eerste knelpunt : geen mogelijkheid om auto te huren in Toronto en te droppen in NY.

Plan B : vliegen op NY, auto huren => Niagara Falls => en zo de lus maken, terug naar NY.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Pagina: 1