Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 11:12
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
Ongeveer € 200 à € 300.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard applicaties: internet, whatsapp, bankieren, mail. Niet al te zware zaken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voorkeur gaat naar recente Android-telefoon, niet groter dan 5" scherm, minstens 16 GB en niet te oud.
Eerst een Motorola G4 Plus gekocht, maar die is me te groot. Voldoet verder wel aan de eisen.

Wat zijn alternatieven? Huawei Nova, Samsung Galaxy A3 (2016), LG Nexus 5X 32GB?
Graag tips! :)

Alle reacties

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Kan nog wel voor minder ook denk ik. Mijn vrouw heeft een Huawei Y5II (y-5-2) en die kostte nog geen honderd euro. Zit standaard geen 16GB in maar dat lost een SD kaartje zo op.

Het is geen snelheidswonder maar de applicaties die jij noemt lopen er heel behoorlijk op.

• zeeg
HTT-Thalan schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:10:
Kan nog wel voor minder ook denk ik. Mijn vrouw heeft een Huawei Y5II (y-5-2) en die kostte nog geen honderd euro. Zit standaard geen 16GB in maar dat lost een SD kaartje zo op.

Het is geen snelheidswonder maar de applicaties die jij noemt lopen er heel behoorlijk op.
Die heeft dan weer niet zo'n recente Android-versie (5?), 1 GB geheugen en een lagere resolutie. Voor 5" vind ik 1920x1080 wel prettig.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

zeeg schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:26:
[...]

Die heeft dan weer niet zo'n recente Android-versie (5?), 1 GB geheugen en een lagere resolutie. Voor 5" vind ik 1920x1080 wel prettig.
Ja, dat zei je er niet bij ;).

Ik denk dat er een kust en keur is met die vereisten, zo'n beetje elk merk in de pricewatch heeft wel iets in die hoek, dan hoef je alleen nog maar te kijken naar wat je mooi vind!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-11 22:52
product: Wileyfox Swift 2 Plus of product: Wileyfox Swift 2X Misschien wat? Vergelijkbare specs met de Moto G4, maar in 5". Vergelijk ook even de fysieke maten van de toestellen. De plus heeft een 5" scherm en de 2X een 5.2" scherm maar de fysieke maten wijken slechts 0.3mm af.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Voldoet niet aan je Full HD eis, maar de rest wel. Kijk eens naar product: Wileyfox Swift 2 Plus of product: Wileyfox Swift 2.

Toestel heeft stock Android met een aantal extra's en wordt netjes voorzien van updates. Verder zijn het snelle toestellen en kosten ze niet veel geld.

De andere toestellen die jij opnoemt zijn al wat ouder, waardoor updates niet of weinig meer komen en de ondersteuning binnenkort vervalt.

• zeeg
rens-br schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:02:
Voldoet niet aan je Full HD eis, maar de rest wel. Kijk eens naar product: Wileyfox Swift 2 Plus of product: Wileyfox Swift 2.

Toestel heeft stock Android met een aantal extra's en wordt netjes voorzien van updates. Verder zijn het snelle toestellen en kosten ze niet veel geld.

De andere toestellen die jij opnoemt zijn al wat ouder, waardoor updates niet of weinig meer komen en de ondersteuning binnenkort vervalt.
Interessante telefoons! Ik heb ze niet meegenomen in mijn vergelijking omdat ik het merk niet ken. Dat is natuurlijk geen goede reden, maar ik zie helaas ook maar weinig reviews op tweakers. Dat maakt het lastig inschatten of ze presteren naar hun (goede) specificatie.

De FullHD eis is overigens geen must-have, wel erg nice-to-have.

• Redney
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik heb zelf eerst 6 maanden met de Wileyfox Swift gelopen, prima toestel alleen voldoet niet aan je eisen en is ook net te traag. Nu 3 weken de Wileyfox Swift 2X en kan niet anders zeggen wat een fijn toestel!!!

Snel, Accu gaat lang mee, goed scherm, genoeg opslag en dual sim!

• rens-br

rens-br

zeeg schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:49:
[...]
Interessante telefoons! Ik heb ze niet meegenomen in mijn vergelijking omdat ik het merk niet ken. Dat is natuurlijk geen goede reden, maar ik zie helaas ook maar weinig reviews op tweakers. Dat maakt het lastig inschatten of ze presteren naar hun (goede) specificatie.
Het is inderdaad een een relatief onbekend merk en het bestaat ook pas krap 1,5 jaar. Bij de buren hebben ze er wel een aantal reviews van gemaakt:
Review Swift 2 Plus
Review Swift 2X
reviews: Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde (oud model)

Overigens heeft de Swift 2X wel een Full HD scherm, maar dat scherm is dan wel weer 5,2".

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 01-02-2017 10:55 ]

• zeeg
rens-br schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:54:

Het is inderdaad een een relatief onbekend merk en het bestaat ook pas krap 1,5 jaar. Bij de buren hebben ze er wel een aantal reviews van gemaakt:
Review Swift 2 Plus
Review Swift 2X
reviews: Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde (oud model)

Overigens heeft de Swift 2X wel een Full HD scherm, maar dat scherm is dan wel weer 5,2".
Die 2X is me echt te groot. 2 Plus ziet er goed uit!

• Redney
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08-2023
Tussen de 5" en 5,2" zit heel weinig verschil hoor.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
kun je niet beter kijken naar de totale afmetingen van een toestel?
Een 5.2'' kan kleiner zijn dan een 5''

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 20:29
Huawei P8 Lite 2017 model dan?

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 21:25
Voor mijn vriendin tijdens de BTW dagen een Huawei Nova gekocht, super fijn toestel moet ik zeggen. Draait soepel, mooi 5" FHD scherm met goede helderheid, 32gb opslag, android 6, dual sim (of extra memory card).

Kortom positief verrast, maar wel iets boven budget...(tenzij je goud niet erg vind)

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

het is dat je een android toestel zoekt, maar als je ook mobiel gaat bankieren dan is de iphone 5s actie van simpel ook geen slechte keuze, voor 128 euro een heb je dan een toestel dat regelmatig beveiliging updates krijgt en vingerprintscanner heeft.

• zeeg
Dank voor alle reacties.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een LG Nexus 5X 32 GB.

• rens-br

rens-br

zeeg schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:28:
Dank voor alle reacties.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een LG Nexus 5X 32 GB.
Niet dat het een slechte keus is. Maar je gaf eerder aan dat de Swift 2X 'veels te groot' was, de 5x is echter nog geen millimeter groter, waarom dan toch voor de 5x gegaan?

• zeeg
rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:36:
[...]

Niet dat het een slechte keus is. Maar je gaf eerder aan dat de Swift 2X 'veels te groot' was, de 5x is echter nog geen millimeter groter, waarom dan toch voor de 5x gegaan?
Goede vraag. Ik kwam van Moto G4 Plus. De stap naar 2X vond ik te klein. Inderdaad scheelt de Nexus weinig met de 2X, maar toch net weer wat meer. :)
Daarnaast zeggen exacte maten niet alles. Het gaat ook om de vorm, hoe een telefoon in de hand ligt, de grootte en 't gewicht.

• rens-br

rens-br

zeeg schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:52:
[...]
Het gaat ook om de vorm, hoe een telefoon in de hand ligt, de grootte en 't gewicht.
Daar heb je helemaal gelijk in. Veel plezier met je toestel!
Pagina: 1