Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies laptop voor grafische opleiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Aankomend schooljaar wil ik gaan starten met een grafische opleiding, daarvoor heb ik (waarschijnlijk - of zeker weten :9) een nieuwe laptop voor nodig, momenteel heb ik deze pricewatch: Acer Aspire E5-573 E5-573-32SZ (nog geen half jaar geleden nieuw gekocht) maar ben bang dat ik het hier niet mee ga redden, of zou dit wel voldoende zijn voor de eerste tijd?

Mocht deze laptop het niet redden (waar ik al vanuit ga) wat zouden jullie mij aan kunnen raden. Ik heb echt 0 verstand van laptops verder dus ik kom er zelf echt niet uit.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal (waarschijnlijk) vooral werken met InDesign, Photoshop, Illustrator, Dreamwaver, Lightroom, en wat simpele dingen zoals microsoft word gebruiken.

Wat is je budget?
De aankoop heeft geen enorme haast, heb nog een half jaar voor het begin van de opleiding dus genoeg tijd om rustig rond te kijken. Liefst niet boven de 1000 euro, macbooks vallen voor mij dus af, helaas ;( .

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal vooral op school gebruikt worden dus een goede accuduur is belangrijk! Ik vervoer de laptop per auto dus grootte/gewicht vindt ik nog nieteens zo heel belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta in principe overal voor open.

Alvast bedankt!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:22

g0tanks

Moderator CSA
Tja, afhankelijk van wat je er mee doet hoeft bijvoorbeeld Photoshop niet een 'zwaar' programma te zijn. Kan je niks vinden over de minimum eisen die je opleiding stelt voor een laptop?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW