Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

brom in het geluid tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-11 11:44
Op dit moment loop ik tegen een extreem vaag probleem aan met mijn pc in combinatie met een Edifier S760D 5.1. Het issue is als volgt:

- In de pc zit een Asus Essence stx II die is via tulp aan gesloten op de Edifier S760D 5.1
- geluid met afgespeelde films, muziek en alles wat binnen de Windows-omgeving wordt afgespeeld is ruis- en storingsvrij
- Zodra ik een willekeurige game opstart, ontstaat er een stevige brom in het geluid. Als ik het geluid op mute zet via mijn toetsenboard corsair K70 RGB toetsenbord blijf ik de brom in de game horen.
- De brom verschilt per game: soms heel sterk, soms minder sterk, heel af en toe helemaal niet; vaak alleen in game, maar ook wel eens in (bepaalde) menuschermen
- Speel ik via een headset, dan treedt er geen brom op
- Ik heb dit probleem ook met de onboard Realtek en een losse geluidskaart ASUS Strix raid dlx.
- Heb de SLI ook al uitgezet in het control panel van Nvidia dat hielp helaas ook niet.
- Mijn stopcontact in geaard.
- Heb Windows 10 ook al opnieuw geïnstalleerd met zo minmogelijk programma's er op hielp helaas ook niet.
- Ook heb ik al verschillende tulp kabels geprobeerd.
- Ik heb mijn pc ook al weg gehaald en mijn andere pc er neer gezet en die aangesloten met het zelfde toetsenbord, muis ,scherm en kabels op de Edifier S760D 5.1 en dan hoor ik geen rare brom toon in de games.Dus ligt het niet aan mijn speakers (denk ik) Dit is een pc met Asus z170 deluxe I7 6700K 16 gb ram en een geforce 680. Dit was met de onboard realtek.

Dit zijn de Specificaties van de pc met brom toon
ASUS Rampage V Extreme
Intel Core I7 5960x
2x ASUS Strix 980 in sli
4 x 8GB DDR4
Windows 10 pro x64
Corsair Voeding AX1500i

Wat ik nog wil gaan proberen, maar door tijd gebrek nog niet gedaan heb is Windows 8.1 proberen en de tweede videokaart er uithalen. Die tweede kaart zit erg dicht op de geluidskaart.

Ik heb al naar allerlei storingsbronnen lopen kijken, maar ik krijg het gewoon niet weg. Werkelijk iedere geluidsbron wordt prima weergegeven, met uitzondering van games die vanaf mijn pc worden gespeeld.

Heeft iemand hier nog enig idee wat dit in vredesnaam kan zijn?

.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Zit je geluidskaart dicht tegen een videokaart aan? Ik heb gehad dat ik hoge tonen kreeg omdat de geluidskaart net naast een videokaart zat en zodra hij gestressed werd dan veroorzaakte dat storing in de geluidskaart.
Ook heb ik een brom als ik mijn interne pass-trough niet mute. (die aansluiting/kabel die eventueel naar de voorzijde van je pc gaat).

Ik noem maar eens wat dingen, maar ik vermoed dat het bij toch anders is aangezien je het met de onboard chip ook hebt.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:35
Is de brom te reproduceren met furmark?

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:25
Zijn je PC en speakerset aangesloten op hetzelfde geaarde stopcontact / contactdoos?

[ Voor 20% gewijzigd door Case op 01-02-2017 08:08 ]

Mijn Firewizzie

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 17:25

SideShow

Administrator

Wel bizar dat het enkel is wanneer je een spel speelt.
Persoonlijk had ik ook wat gebrom op mijn systeem, vooral hoorbaar op wat hoger volume.
Heb dit opgelost door een betere en kortere kabel te voorzien van mijn PC naar mijn versterker. De vorige kabel pikte blijkbaar veel ruis (interferentie?) op, maar was dan ook het goedkoopste van het goedkoopste.

• Egbert Jan
Ik heb de geluidskaart niet uit de pc gehad toen ik de onboard kaart heb getest. Als ik de dingen heb getest die jullie hier voor stellen laat ik mijn bevindingen weten.

• jeroen3
SideShow schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:13:
Wel bizar dat het enkel is wanneer je een spel speelt.
Niet bepaald gek. Als je voeding onstabiel is kan het extra vermogen wat de GPU vraagt zorgen voor extreme ruis.
Daarnaast neemt de GPU niet netjes resistief stroom af, dit fluctueert erg. Als de kabels van de voeding langs de geluidkaart lopen, kan dit brommen. Of als de audio signaalkabels naast andere storende kabels ligt buiten de kast, maar alles wat de PC verlaat is afgeschermd behalve 220V en audio.

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Staat de subwoofer niet te dicht bij je PC? Dat gaf bij mijn Edifier set een brom.

[ Voor 31% gewijzigd door ETHART op 01-02-2017 18:11 ]

• Egbert Jan
De subwoofer staat naast mijn pc en als ik mijn andere pc er neer zet op de zelfde plek en hem met de zelfde kabels aansluit heb ik nergens last van tijdens het gamen

• Egbert Jan
Bij 3d mark doet hij het ook en het lijkt wel erger te worden als de kaart zwaarder belast word in 3dmark. Ik ga vanavond mijn tweede videokaart eruit halen.

• jeroen3
jeroen3 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:05:
Is de brom te reproduceren met furmark?
Nogmaals: http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 02-02-2017 14:56 ]

• Egbert Jan

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt eerder als een vibratie in je videokaart. Speel eens wat met je ventilator snelheid en kijk of je het zo kan reproduceren. Kan ook een vorm van coilwhine zijn.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Egbert Jan
Ik heb 1 videokaart uit mijn pc gehaald en de geluidskaart zover mogelijke van de videokaart af zitten en heb helaas bij games en 3dmark nog steeds de brom

• jeroen3
Ik heb dit probleem ook met de onboard Realtek en een losse geluidskaart ASUS Strix raid dlx.
Dan zit het waarschijnlijk in je Edifier S760D 5.1 die een beetje vatbaar is.
- Speel ik via een headset, dan treedt er geen brom op
Een USB headset?

Van die info die ik nu zie lijkt op de voeding die teveel storing veroorzaakt.
Wat is de frequentie van de brom? (zoek een spectrum app voor je smartphone)
Kun je de brom in volume veranderen met de Edifier?

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 03-02-2017 07:28 ]

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-11 21:12
Hier heb ik zelf ook last van gehad. Het bleek dat zowel mijn versterker als mijn PC niet geaard waren. Beiden op een geaard stopcontact aangesloten, brom was ineens een heel stuk minder. Daarna nog een losse kabel vanaf de case van mn pc naar de case van mn versterker gemaakt (vastgeschroefd aan het metaal) en de brom was volledig verdwenen.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• Egbert Jan
Als ik het geluid harder zet wordt de brom toon ook harder. Ik heb mijn headset aangesloten op de font jack aansluiting. Mijn headset heeft geen usb aansluiting.
jeroen3 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:27:
[...]

Dan zit het waarschijnlijk in je Edifier S760D 5.1 die een beetje vatbaar is.

[...]

Een USB headset?

Van die info die ik nu zie lijkt op de voeding die teveel storing veroorzaakt.
Wat is de frequentie van de brom? (zoek een spectrum app voor je smartphone)
Kun je de brom in volume veranderen met de Edifier?

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-11 17:37
Coil whine?

• Egbert Jan
Ik ben verder gegaan met testen. Mijn tweede pc geeft ook een brom tijdens gamen en tijdens het bewegen van de muis alleen dan veel zachter. Ik heb contact op genomen met de de winkel waar ik het gekocht heb en die zeggen dat ik de speakers naar hun terug moet brengen en dat ze er dan naar willen kijken. Zei denken dat ze niet goed afgeschermd zijn voor straling van buiten af. Ik lees op internet ook niemand anders die er met deze speakers last van heeft. Als ik een keer bij de winkel in de buurt komt ga er met de speakers langs. Ik heb ze via een webshop gekocht en die zit niet bij mij in de buurt.

[ Voor 14% gewijzigd door Egbert Jan op 17-02-2017 23:02 ]

• Egbert Jan
Ik ben er mee terug gegaan naar de winkel waar ik hem heb gekocht, daar is speakerset defect bevonden. Ze hebben hem door gestuurd naar edifier kan wel 6 weken duren. bedankt voor jullie mee denken en reacties. Als ik hem terug heb laat ik weten of het goed is.
Pagina: 1