Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop Macbook

Pagina: 1
Acties:

• Ruupjeh
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-01-2024
Beste,

Bij de start van mijn studie heb ik een Lenovo laptop aangeschaft (i5, 500gb hdd, 8gb ram).

Deze heeft het inmiddels begeven (toetsenbord fouten, schermconnector beschadigd?) en ik wil graag de overstap maken naar Apple. Dit mede vanwege de grafische studie die ik volg.

Ik ga op dit moment de fase van mijn afstuderen in en ga er even vanuit dat ik na mijn afstuderen een laptop aan kan schaffen via mijn (hopelijk) komende baan.

Al met al, in het ergste geval is de aanschaf van deze Macbook dus voor een tijd van 5 maanden. Ik hoop natuurlijk langer. De nieuwe Macbook lijn heeft een beginprijs van €2482 euro (15 inch).

Nu kreeg ik echter het aanbod viavia om een Early 2012 Macbook aan te schaffen voor €600:

Specs:
Macbook Pro 15-inch
2,4 Ghz Intel Core i7
16 GB RAM DDR3
AMD Radeon HD 6770m 1024 mb
250 GB SSD

Tijdens mijn studie werk ik voornamelijk met Adobe Illustrator, Photoshop en InDesign.

Videobewerking zoals Adobe After Effects gebruik ik nauwelijks.

Is deze laptop krachtig genoeg, om deze 'grafische' taken uit te voeren? Als student vind ik het kostenverschil groot genoeg om deze discussie te starten.

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:51
Kort en krachtig, ja. Alleen de schermresolutie is wat aan de lage kant, maar dit kan je eventueel oplossen met een externe monitor met een hogere resolutie.

[ Voor 8% gewijzigd door netvista op 31-01-2017 23:42 ]

• Ruupjeh
Op mijn afstudeerstage en thuis heb ik twee externe beeldschermen tot mijn beschikking. Ik ben bekend met het niet-retina scherm door medestudenten en vind de schermkwaliteit behoorlijk goed voor een 'oude' laptop.

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:29
Je maakt de overstap naar Apple, dat snap ik, omdat je een grafische studie doet. Een macbook is handig, snel en mooi qua vorming en het scherm is fantastisch.
Vervolgens wil je een oudere macbook zonder retina scherm kopen om welke reden dan? Kun je dan niet gewoon een laptop met beter scherm kopen dan deze 2012 macbook?

Edit: wat versta jij onder grafische taken? Er zit een verschil tussen video's editen of alleen websites designen bijvoorbeeld. Voor de dingen die jij noemt is bijna elke laptop geschikt namelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door BSOD baby op 31-01-2017 23:47 ]

• Ruupjeh
BSOD baby schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:46:
Je maakt de overstap naar Apple, dat snap ik, omdat je een grafische studie doet. Een macbook is handig, snel en mooi qua vorming en het scherm is fantastisch.
Vervolgens wil je een oudere macbook zonder retina scherm kopen om welke reden dan? Kun je dan niet gewoon een laptop met beter scherm kopen dan deze 2012 macbook?

Edit: wat versta jij onder grafische taken? Er zit een verschil tussen video's editen of alleen websites designen bijvoorbeeld. Voor de dingen die jij noemt is bijna elke laptop geschikt namelijk.
Ik zal voornamelijk op een extern scherm werken, vandaar de overweging voor een ouder, veel goedkoper model. Het gaat mij voornamelijk om het besturingssysteem. Uit ervaring weet ik dat het fijner is om met hetzelfde besturingssysteem te werken als je collega's.

Zoals ik al zei, voornamelijk Illustrator, Photoshop en InDesign.

Ik ben niet iemand die dagelijks (4K) video edit en monteert.

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:29
Ruupjeh schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:52:
[...]

Ik zal voornamelijk op een extern scherm werken, vandaar de overweging voor een ouder, veel goedkoper model. Het gaat mij voornamelijk om het besturingssysteem. Uit ervaring weet ik dat het fijner is om met hetzelfde besturingssysteem te werken als je collega's.

Zoals ik al zei, voornamelijk Illustrator, Photoshop en InDesign.

Ik ben niet iemand die dagelijks (4K) video edit en monteert.
Ja dat kan ik me voorstellen. Waar je dan eigenlijk als enige naar hoeft te kijken is de AMD Radeon HD 6770m 1024 mb en de CPU van die macbook. Je geeft aan alleen Photoshop etc. te gebruiken waarvoor deze macbook gewoon zal volstaan.
Pagina: 1