Toon posts:

Samsung Homecinema geen geluid bij Samsung Smart TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Vandaag heb ik een Samung HT-H5500 Home Cinema 5.1 gekocht voor mijn Samsung Smart TV UE40H6700.
Eerder gebruikte ik HW-J355 (2.1) met mijn Smart TV. Dit werkte allemaal perfect met de functie TV SoundConnect.

Besloten om toch van 2.1 naar 5.1 te gaan en deze Home Cinema gekocht. Deze HT-H5500 beschikt over een TV Sound (on/off). Via Anynet+ kan het geluid van de TV naar de home cinema gestuurd worden. Ik dus alles geïnstalleerd volgens de bijbehorende handleiding (pagina 36, Nederlandse gedeelte).

Het werkt, ik kan via mijn TV Apps of DTV TV het geluid regelen met de Home Cinema, nu het probleem: ik krijg geen geluid. Of volume of max staat of op min, er is geen geluid. Bij max hoor ik wel ruis door de speakers heen.

Heeft iemand ervaring met de verbinding tussen Smart TV en Home Cinema van Samsung? Ik wil hier graag geluid doorheen hebben, zodat ik TV en Apps kan kijken via de bijbehorende boxen (Home Cinema). Ik heb iets gelezen over optische kabels enzovoort. Daarnaast als ik de HDMI kabel (meegeleverd PS4 Slim) eruit haal, kan ik echt niets meer, dan ben ik ook het bedienen van de volume kwijt, dus ik denk dat HDMI kabel er sowieso in hoort te zitten.

Korte samenvatting:
Hoe kan ik het geluid van de TV, of ik nu apps of tv kijk, via de home cinema en bijbehorende boxen laten afspelen zoals ik het ook met HW-J355 kon? Is een HDMI-kabel verplicht nodig of niet?

Alvast bedankt voor uw medewerking en reactie.

Met vriendelijke groeten.

---

Update:

Het is gelukt, eindelijk gelukt. Mocht een lezer ook problemen hebben: De Samsung TV dient ARC te ondersteunen (staat eronder op TV, onder HDMI-poort). Bij deze Smart TV is dat onder HDMI poort 2. Heeft een Smart TV maar vaak 1 ARC poort en is er misschien nog een andere oplossing? Alvast bedankt.

Het hoofdprobleem is nu opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 23:43 ]