Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Topicstarter
Beste GoT,

Ik heb een vraagje, ik heb een MBP 13" Medio 2012 en twee externe Dell monitoren. Ik heb eenU2515H en UP 2516D. Deze heb ik via MST/Daisychain geconnect aan mijn MBP via de thunderbolt port. Nou het probleem:

Mijn MBP ziet monitor 1(M1) maar niet monitor 2(M2). Daarom mirrored M2 M1. Ik heb Displayport 1,2 enabled staan op M1.

Ik heb zo'n vermoeden dat ik doordat M1 connect met MDisplay hij geen MST kan gebruiken wat wel zou kunnen op een thunderbolt display. Ik heb gedacht dat ik dan eventueel hem connect via een thunderbolt -> 2 MDisplayport of Displayport adapters alleen weet ik niet of deze bestaan. Weet iemand hier eventueel de oplossing tot dit probleem? Het liefste zonder adapters..

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Beste antwoord (via exeliser op 01-02-2017 20:06)

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 19:39
Helaas is bovenstaande waar.
OS X ondersteunt domweg geen daisychain (behalve op de Thunderbolt displays, omdat deze een andere specificatie gebruiken)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 19:39
OS X ondersteunt domweg geen daisychain (behalve op de Thunderbolt displays, omdat deze een andere specificatie gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Topicstarter
Xantios schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:52:
Is er een alternatief met adapters? Ik heb gesproken met een Senior Advisor in de US en hij heeft me zijn nummer gegeven zodat ik de Apple engineers hierover kan benaderen maar ik betwijfel of dat effect heeft. ;(

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OS X zal DisplayPort daisy-chaining moeten ondersteunen maar doet dat dus niet. Daarnaast is DisplayPort ook een totaal ander protocol dan Thunderbolt. Het enige wat je kunt doen is gebruik maken van dingen als een Thunderbolt dock om DisplayPort om te zetten naar Thunderbolt. Dat zijn geen goedkope oplossingen.

Er zijn wel zogenaamde Thunderbolt naar DisplayPort adapters maar dat is pure misleiding omdat het hier helemaal geen Thunderbolt betreft. Dit zijn namelijk gewoon DisplayPort kabels met aan 1 kant een normale DisplayPort stekker en aan de andere kant een mini-DisplayPort stekker. Die mini-DisplayPort en de stekker voor Thunderbolt 1 en 2 zien er hetzelfde uit wat door winkeliers uitgemolken wordt.

Zie voor meer informatie dit officiële artikel van Apple: About Thunderbolt ports and displays.