Waarom kan ik in de bios van een A7a266 m'n multiplier niet instellen?? Ik kan mijn Athlon 120/266 alleen op 900 of 1200 laten draaien. Heb Bios 1005 beta
als je een beetje de neiuws groepen had door ge spit was je hier wel achter gekomen, kijk eff hier : http://www.asus.com/products/Motherboard/socketa/a7a266/jumper.html en kijk eff op jemoeder bord dan kan je je multipier zelf in stellen ik heb ook een 1200@1400 op 1.75 volt
sccs
a7a266 toppie
a7a266 toppie
http://www.art2d2.nl
Verwijderd
Je zit er niet naast.Op maandag 02 juli 2001 23:59 schreef Hiro Shima het volgende:
hmm, zal er wel weeer naast zitten.. sorry
Er zitten wat goeie exemplaren (A7A266)tussen maar bij ons op de TD hebben we er toch veel probs mee. ook wordt je CPU op een A7A266 gemiddeld zo'n 6 graadjes warmer dan op een ander bord (A7M266 of A7V133).
Videobewerken kun je ook beter vergeten op een A7A2666.
Neem lekker een A7M266 of A7V266 als je een DDR-Asus bord wil hebben.
Verwijderd
Hi 
...tuurlijk is tie waanzinnig over te clocken!!!
doe dit! ... gooi alle jumpers van je MOBO
naar RECHTS als je er recht voor zit en de kast normaal op de grond staat!!
dan staat ie al automatisch op : 11.0X!=
1320mHz! dan je CPU/PCI-plier nog wat opvoeren kijk zoiets...
(ASUS A7A-266mhz.FSB 512Mb DDR-RAM, CPU Athlon 1333mHz @ 1503mHz
CPU Multiplier [11.0X]
CPU/PCI Freq. Ratio [136/34]
CPU Memory Freq. [1:1]
CPU Vcore Setting [1.800V]
...maar ik heb dan een 1333mHZ CPU dus liggen jou waardes wat anders.
P.S. let een beetje op de CPU
warmte...probeer het onder de 65 graden te houden!...mijn CPU heeft overigens maanden lang rond de 70C gezeten (zonder enige problemen)omdat er in shitcooler
in zat en nog geen eens overgeklokt!...en toch nooit warmte problemen!?...Athlon CPU's draaien gewoon standaard met een stevige warmte!(en zeker met bijgeleverde standaard coolers..b.v "Coolermaster" om maar iets shits te noemen!...een beetje goede koeler neemt zomaar 10 graden extra weg in vergelijking met een goedkope cooler!
Probeer ook eens alleen je CPU/PCI-plier te verhogen en je CPU-plier gewoon op [10.0X] laten staan. Met de CPU/PCI plier verhoog je immers de algehele snelheid (FSB) van je PC!...met de CPU-plier alleen
de CPU snelheid!..ik heb nu ff voor een mix gekozen
....en uhhhh, zet je Vcore ff wat hoger!..1.800V draait bij mij stabiel!
succes ermee en laat 't ff weten
...tuurlijk is tie waanzinnig over te clocken!!!
doe dit! ... gooi alle jumpers van je MOBO
naar RECHTS als je er recht voor zit en de kast normaal op de grond staat!!
dan staat ie al automatisch op : 11.0X!=
1320mHz! dan je CPU/PCI-plier nog wat opvoeren kijk zoiets...
(ASUS A7A-266mhz.FSB 512Mb DDR-RAM, CPU Athlon 1333mHz @ 1503mHz
CPU Multiplier [11.0X]
CPU/PCI Freq. Ratio [136/34]
CPU Memory Freq. [1:1]
CPU Vcore Setting [1.800V]
...maar ik heb dan een 1333mHZ CPU dus liggen jou waardes wat anders.
P.S. let een beetje op de CPU
in zat en nog geen eens overgeklokt!...en toch nooit warmte problemen!?...Athlon CPU's draaien gewoon standaard met een stevige warmte!(en zeker met bijgeleverde standaard coolers..b.v "Coolermaster" om maar iets shits te noemen!...een beetje goede koeler neemt zomaar 10 graden extra weg in vergelijking met een goedkope cooler!
Probeer ook eens alleen je CPU/PCI-plier te verhogen en je CPU-plier gewoon op [10.0X] laten staan. Met de CPU/PCI plier verhoog je immers de algehele snelheid (FSB) van je PC!...met de CPU-plier alleen
de CPU snelheid!..ik heb nu ff voor een mix gekozen
succes ermee en laat 't ff weten
Verwijderd
ik heb ook een A7A gehad
=> en ik was er zeker NIET tevreden over !!
stomme chipset !!!
had met 3dmark2000 meer dan 2000 punten verlies !!
heb ook verschillende drivers geprobeert, maar bleef verlies halen, dus heb ik maar besloten om mijn A7M trug te halen
en had direct 2000 punten meer
=> en ik was er zeker NIET tevreden over !!
stomme chipset !!!
had met 3dmark2000 meer dan 2000 punten verlies !!
heb ook verschillende drivers geprobeert, maar bleef verlies halen, dus heb ik maar besloten om mijn A7M trug te halen
en had direct 2000 punten meer
Pagina: 1