access point toevoegen naast Router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:54
Mijn vragen

Ik heb een Experiabox v10 en ik wil hier een acces point TL-WA801ND aan toevoegen.

Ik heb al begrepen dat ik dezelfde SSID moet toekennen.

Welk kanaal moet ik kiezen of kan ik auto laten staan?
Most Secure (WPA/WPA2-PSK) moet ik volgens mij instellen. Router staat op WPA2-Personal

Wireless Password zelfde als router.

DHCP Server: Disable

IP Addres: Wat moet ik hier invullen of moet ik dit ongewijzigd laten?
Subnet Mask: 255.255.255.0 (ongewijzigd)

Change the login account? Bij yes wordt gevraagd om old user name/ password en new user name/ password. Ik weet niet waar dit voor is, omdat ik toch al SSID met password heb toegekend. Of is dit voor het device: admin, admin?

Als ik alles instel zoals bovenstaand en het IP adres niet aanpas dan doet het accespoint het wel, maar onder de oude SSID TP-link_EC4... , maar wel met het password van de SSID van de router. Wat ik natuurlijk wil is dat alles op hetzelfde SSID zit en dat mijn ipad automatisch schakelt naar het sterkste signaal als ik van zolder naar beneden loop.

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk omschreven is. Alvast bedankt voor de reacties!

Beste antwoord (via gebruiker001 op 01-02-2017 12:13)

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
gebruiker001 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 07:48:
Toch snap ik nog niet wat ik bij IP moet invullen voor het acces point.
Experiabox V10 heeft: 192.168.2.254 (beveiligd door KPN dus kan er niet (makkelijk) in)
De V10 heeft standaard 192.168.2.254 (waar je gewoon zelf op kan inloggen; eerste keer zonder wachtwoord zoals ook in de handleiding is na te lezen)

Als IP kies je DHCP (en dan maak je een DHCP Binding op de V10). Voor de DHCP Binding kan je eigenlijk elk IP-adres binnen de DHCP Pool kiezen.
OF
Als IP kies je een IP adres buiten de DHCP Pool. De instellingen van de DHCP Pool vind je onder "Instellingen > DHCP" op de V10, en standaard eindigt de pool op .200 of .250, je kan dus bijvoorbeeld 192.168.2.252 kiezen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 08:57
gebruiker001 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:30:
Mijn vragen

Ik heb een Experiabox v10 en ik wil hier een acces point TL-WA801ND aan toevoegen.

Welk kanaal moet ik kiezen of kan ik auto laten staan?
Most Secure (WPA/WPA2-PSK) moet ik volgens mij instellen. Router staat op WPA2-Personal

Wireless Password zelfde als router.

DHCP Server: Disable

IP Addres: Wat moet ik hier invullen of moet ik dit ongewijzigd laten?
Subnet Mask: 255.255.255.0 (ongewijzigd)

Change the login account? Bij yes wordt gevraagd om old user name/ password en new user name/ password. Ik weet niet waar dit voor is, omdat ik toch al SSID met password heb toegekend. Of is dit voor het device: admin, admin?

Als ik alles instel zoals bovenstaand en het IP adres niet aanpas dan doet het accespoint het wel, maar onder de oude SSID TP-link_EC4... , maar wel met het password van de SSID van de router. Wat ik natuurlijk wil is dat alles op hetzelfde SSID zit en dat mijn ipad automatisch schakelt naar het sterkste signaal als ik van zolder naar beneden loop.

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk omschreven is. Alvast bedankt voor de reacties!
^^ dat licht eraan of jij dat wil.
Je kunt ook 2 losse SSID's nemen zodat je zelf weet op welk apparaat je zit.
Zo weet je dus op je verbonden bent met je KPN Modem of je Access Point.
In jou geval omdat je niet alles van het zelfde merk hebt, wellicht wel zo prettig.

IP kun je gewoon op DHCP zetten indien mogelijk anders vul je een adres in wat in de zelfde reeks zit als je Experiabox wellicht 192.168.2.230 of 192.168.101.230 afhankelijk van je instellingen pas je de 3e reeks waar nu dus 2 of 101 staat aan.

Betreft: Change the login account? Bij yes wordt gevraagd om old user name/ password en new user name/ password. Ik weet niet waar dit voor is, omdat ik toch al SSID met password heb toegekend. Of is dit voor het device: admin, admin?

Dat is je Username / Password om in te loggen in je Access Point dus niet je SSID voor de veiligheid zou ik deze dus aanpassen. Schrijf wel op wat je instelt zodat je niet alles naar fabrieksinstellingen hoeft te zetten voor als je de login vergeten bent.

En dan zou het mits je dus een andere of het zelfde SSID hebt. En indien gewenst het zelfde Password.
Gewoon moeten werken.

Belangrijkste hierbij is dat de DHCP optie op het Access Point uit staat.

Het is wellicht geen router wat je gebruik, maar wellicht kun je uit dit topic nog wat nuttige dingen halen die je kunnen helpen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point >:)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Waar zet je die AP heen? Je titel suggereert naast de Experiabox, maar dat is niet heel verstandig aangezien je dan gewoon de WiFi van de Experiabox kan gebruiken (die van de V10 is zeker beter dan die TP-Link die je hebt)

Als je hen ergens anders in je huis wilt zetten om dekking te creëren heb ik niets gezegd.

Verder wil je de AP op DHCP laten en dan kan je op de Experiabox een DHCP Binding maken.

Het login account is inderdaad voor het inloggen in de webinterface.

De SSID, Security (WPA2+AES) en WPA key wil je hetzelfde en dan zal je apparaat zelf kiezen wanneer hij roamt naar het andere apparaat.

[ Voor 32% gewijzigd door RobinF op 01-02-2017 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruiker001
nee, ik zet 'm op zolder
RobinF schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 07:21:
Waar zet je die AP heen? Je titel suggereert naast de Experiabox, maar dat is niet heel verstandig aangezien je dan gewoon de WiFi van de Experiabox kan gebruiken (die van de V10 is zeker beter dan die TP-Link die je hebt)

Als je hen ergens anders in je huis wilt zetten om dekking te creëren heb ik niets gezegd.

Verder wil je de AP op DHCP laten en dan kan je op de Experiabox een DHCP Binding maken.

Het login account is inderdaad voor het inloggen in de webinterface.

De SSID, Security (WPA2+AES) en WPA key wil je hetzelfde en dan zal je apparaat zelf kiezen wanneer hij roamt naar het andere apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
Experiabox V10 heeft: 192.168.2.254 (beveiligd door KPN dus kan er niet (makkelijk) in)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
De V10 heeft standaard 192.168.2.254 (waar je gewoon zelf op kan inloggen; eerste keer zonder wachtwoord zoals ook in de handleiding is na te lezen)

Als IP kies je DHCP (en dan maak je een DHCP Binding op de V10). Voor de DHCP Binding kan je eigenlijk elk IP-adres binnen de DHCP Pool kiezen.
OF
Als IP kies je een IP adres buiten de DHCP Pool. De instellingen van de DHCP Pool vind je onder "Instellingen > DHCP" op de V10, en standaard eindigt de pool op .200 of .250, je kan dus bijvoorbeeld 192.168.2.252 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 08:57
Wat je bedoeld is wel IP geef je je nieuwe Access Point.
Geef hem dan 192.168.2.253

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

djkavaa schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:03:
[...]

Wat je bedoeld is wel IP geef je je nieuwe Access Point.
Geef hem dan 192.168.2.253
Dat is kort door de bocht. Je hebt twee opties en beide vereisen ze kennis van wat de Experiabox exact doet:

1) willekeurg welk IP in zelfde subnet (dus 192.168.2.0/24) dat niet in de DHCP pool van de Experiabox zit, statisch ingesteld op de AP.
2) AP op DHCP, IP reservation doen in Experiabox. In dat geval moet het juist willekeurig welk IP binnen de DHCP pool zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
Bedankt. Het is opgelost met IP xxxx.252.
Ik moest wel 2 keer de SSID naam toekennen.
Pagina: 1