Vraag

• NoCtr_65
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 05-10 09:06
Hoi allemaal,

Ik heb een machtig mooie vraag |:(
Ik probeer al een tijdje een map te delen binnen een thuisgroep waarbij maar 1 gebruiker in mag (en dat ben ik zelf natuurlijk). Als ik een map aanmaak en naar delen gaat kan ik personen of groepen toevoegen, alleen niet van een andere machine :?

Ik kan delen met iedereen of de thuisgroep alleen is dat nou net niet de bedoeling. Thuisgroep werkt overigens perfect. Ik probeer dit tussen een windows 7 home premium en windows 8.1 home.

Zou iemand mij een duwtje in de juiste richting willen geven?

Beste antwoord (via NoCtr_65 op 03-02-2017 21:13)

• MdBruin
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-10 21:09
Heb de share zonder problemen op de Windows 7 werkend. Windows 8.1 is me nog niet gelukt, gaat fout ergens in de credentials. Zal ergens wel een instelling fout hebben staan.

Beide installaties niet in een homegroup gezet maar los de share aangemaakt. Hiervoor moet je wel eerst de sharing aanzetten.
Zie methode 2 op de volgende pagina
http://m.wikihow.com/Connect-Windows-8-to-Windows-7

Met de homegroup lijkt het niet mogelijk (zover ik nu kan zien) restricties op te leggen. Je kunt in methode 1 spieken als je de groep hebt laten maken waar je moet zijn om de groep kunt verlaten.

Alle reacties

• MdBruin
Of op beide computers hetzelfde account aanmaken of bij de username het volgende neerzetten
\\SERVERNAME\username
Waarbij de servername de computer naam is welke de share en het account op straat en de username je gebruikersnaam is. Wachtwoord kan je dan normaal invullen.

• NoCtr_65
MdBruin schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:29:
Of op beide computers hetzelfde account aanmaken of bij de username het volgende neerzetten
\\SERVERNAME\username
Waarbij de servername de computer naam is welke de share en het account op straat en de username je gebruikersnaam is. Wachtwoord kan je dan normaal invullen.
Ik heb dit geprobeerd onder "Geavanceerd delen" en dan "Machtigingen" scherm "groepen of gebruikers selecteren". Helaas doet hij het dan niet en komt met een melding: "Naam niet gevonden". Dit echter wel de servername zoals hij in de verkenner staat. Als ik op "locaties" druk staat de andere machine niet in de lijst 8)7 . Dit gaat ook op als ik dit op de andere machine dit probeer.

Beide machines zijn ingelogd op overeenkomstig wachtwoord en accountnaam ..
Als ik probeer te delen met als machtiging alleen mijn eigen naam werkt het niet. Geen inlogscherm en een melding dat ik geen toegang heb.

• justmike
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 06:25
Kan je die map niet gewoon beveiligen met een paswoord?

• MdBruin
Zal morgen wel eens kijken of ik het hier kan reproduceren, op Windows 8.1 de share of op de Windows 7?

Opzich zou het behoren te werken mits je ingelogd ben met het account welke toegang heeft. Heb hier zelf een zfsguru server met een win8.1 waarbij is niet apart hoef in te loggen op de share. Word automatisch gedaan met de win8.1 credentials.

• NoCtr_65
MdBruin schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:41:
Zal morgen wel eens kijken of ik het hier kan reproduceren, op Windows 8.1 de share of op de Windows 7?

Opzich zou het behoren te werken mits je ingelogd ben met het account welke toegang heeft. Heb hier zelf een zfsguru server met een win8.1 waarbij is niet apart hoef in te loggen op de share. Word automatisch gedaan met de win8.1 credentials.
Ik heb het op beide machines geprobeerd zonder positief resultaat.
Bedankt dat je even wilt kijken voor mij! :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MdBruin
Heb de share zonder problemen op de Windows 7 werkend. Windows 8.1 is me nog niet gelukt, gaat fout ergens in de credentials. Zal ergens wel een instelling fout hebben staan.

Beide installaties niet in een homegroup gezet maar los de share aangemaakt. Hiervoor moet je wel eerst de sharing aanzetten.

Met de homegroup lijkt het niet mogelijk (zover ik nu kan zien) restricties op te leggen. Je kunt in methode 1 spieken als je de groep hebt laten maken waar je moet zijn om de groep kunt verlaten.

• NoCtr_65
MdBruin schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:23:

Ik ga het morgenmiddag uitproberen en laat het weten _/-\o_

Zojuist geprobeerd. Beide uit de homegroup gehaald en delen met wachtwoord aangezet. Zowel windows 8.1 als windows 7 werken de shares onder mijn eigen account op beide computers. Hoopte op een oplossing om machtigingen aan te maken voor verschillende machines met accounts, maar tot op heden krijg ik dat niet voor elkaar. In ieder geval bedankt MdBruin voor de hulp _/-\o_

[Voor 19% gewijzigd door NoCtr_65 op 03-02-2017 21:22. Reden: tekst bijgevoegd]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee