Op zondag 08 juli 2001 19:20 schreef Airbag het volgende:
Absoluut niet. Maar dat was meer het oordeel dat je veel tegenkomt.
Ja, maar das dan ook het oordeel van de Nokia-generatie

.
Vooral dat kleinere scherm zit ik over in.
Dat gecombineerd met de hoge prijs maakt het toch dat ik meer neig naar de IIIxe. Of is het verstandiger door te sparen voor bijvoorbeeld de Vx? Ik denk het zelf van niet, want ik wil goedkoop uit zijn en heb geen behoefte aan allerlei gadgets op m'n palm (mp3, filmpjes, camera, etc).
HET pluspunt van de V-serie:
Lithion accu
Er is niks heerlijkers dan rustig overklok software te draaien, spelletjes te spelen, backlight continu aan te houden en god mag weten wat met je batterij-capaciteit te doen... om uiteindelijk gewoon je Palm in de lader te raggen en weer te laten chargen
Hij ziet er ook wat beter uit, is wat lichter enzo, wat kleiner... maar das wederom meer een pats-pluspunt dan een functioneel pluspunt. Over het algemeen wil je niet donders veel extra dokken voor pats-punten, dus ik denk niet dat dat je zoveel boeit

.
Anderzijds, 2 setjes NiMH batterijtjes en een druppellader zijn bijna net zo effectief als een lithion accu in je Palm hebben. Iets meer werk, maar een paar honderd gulden goedkoper
Er is IMHO geen enkele andere reden om een Vx te kopen (hij heeft een iets hogere standaard kloksnelheid, maar dat betekent dus eigenlijk alleen maar dat ie sneller batterijsterkte zuipt

). Als je dat niet nuttig vind hoef je daar dus niet aan te beginnen.
Ik vond het ook niet nuttig (daarom had ik toendertijd m'n Palm III nog), maar toen erfde ik de ouwe Palm V van m'n vader (ondertussen geupgrade naar een V8 overigens), en ik moet zeggen dat je het erg snel erg fijn vind om die accu te hebben

Wat betreft het online gaan met GSM, ik heb begrepen dat je daar wel een gsm met abo voor moet hebben?
Uhm, ik had gehoord dat de datamogelijkheden van je GSM aangezet moeten zijn, en dat schijnt 'aangevraagd' te moeten worden bij sommige providers. Ik weet hier niet concreets iets vanaf omdat bij de combo Siemens C35i met zo'n UTwente/KPN abbo hij het automatisch al deed

Bovendien, is de IIIxe voorlopig nog te krijgen? Het wordt namelijk niet voor volgende maand dat ik dat ding ga halen.
De IIIxe word er al een tijdje uit-gefaseerd maar is volgens mij nog vrij verkrijgbaar... Ik heb hem iig nog wel een paar keer gezien in een varia aan shops.
En de BCC is een vrij bekende electro/witgoed keten in de randstad. Ik dacht eigenlijk dat iedereen de BCC wel kende... heeft meestal zo'n ouderwets jaren 70-80 logo over een blauwe achtergrond, bestaat echt al superlang
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~