500 Watt Boxen!

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Ik heb samen met een vriend een Drive-in (ja heur alleen de lichten dan geluid is later want we treden nog op met een showband) Nu wil ik omdat ik het geluid ga doen, Raveland Boxen kopen van 500 Watt + een Subwoofer 750Watt, Met daarbij een versterker van MyCryp (ofzo) die tot 2500 Watt versterkt. Nu denk ja dat kan allemaal, dat kan ook. Maar nu wil ik weten of ik deze zoo ook achter mij comp kan plakken dus GK >Verst >+/Boxen/sub Want ik heb nu gewoon zielege boxjes :'(

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ja dat kan zonder probleem.

Verwacht wel een hoop reacties die je geluids zet in de grond zal boren (Als jij maar tevreden bent ist okee)

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:11
Ik zou de versterker niet rechtstreeks op je geluidskaart aansluiten... Zet er in ieder geval een mengtafeltje tussen want anders raak je je oren kwijt als je toevallig een keer je volume hard hebt staan omdat een een of ander progje op je PC met je volume instelling zit te klooien.....

Overigens: ik weet niet wat die set die je wil kopen kost, maar misschien moet je ook eens hier kijken... Kijk bij speakersystems en dan de Alpha of Beta set... Zijn uitstekende actieve systemen. En je kunt die gasten ook eens bellen als je een andere configuratie zou willen. Ik heb mijn set daar ook vandaan (alleen iets bescheidener: 2x de K15, dat is 2x 250W continue)

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Het ligt eraan of de uitgang een variabele of een vaste geluidsoutputsterkte (scrabble :) ) heeft. Mijn geluidskaart (terratec 512i) heeft een jumpertje dat je kunt omzetten om te wisselen tussen (zoals zij dat noemen) versterker of hoofdtelefoonmodus.

In versterkermodus wordt je versterker nooit overstuurd door je geluidskaart (en je oren dus ook niet) omdat er dan een "normaal" signaal uitkomt (zoals ook je CD-speler geeft aan je versterker).

Great minds think alike!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Raveland is nou niet wat je zegt 'je van het' Misschien een idee om naar wat 2e hands spul te gaan kijken? bijvoorbeeld bij www.heuff.nl (Copyright 2001 Jag©® ;) )

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 02 juli 2001 22:08 schreef Myrdhin het volgende:
Ik zou de versterker niet rechtstreeks op je geluidskaart aansluiten... Zet er in ieder geval een mengtafeltje tussen want anders raak je je oren kwijt als je toevallig een keer je volume hard hebt staan omdat een een of ander progje op je PC met je volume instelling zit te klooien.....

Overigens: ik weet niet wat die set die je wil kopen kost, maar misschien moet je ook eens hier kijken... Kijk bij speakersystems en dan de Alpha of Beta set... Zijn uitstekende actieve systemen. En je kunt die gasten ook eens bellen als je een andere configuratie zou willen. Ik heb mijn set daar ook vandaan (alleen iets bescheidener: 2x de K15, dat is 2x 250W continue)
En daar kan ik over meepraten.
Ik heb dus een eindversterker van 500W RMS aan mijn pc hangen, nu wil het wel eens voorkomen dat ik een hartverknettering oploop als Windows opstart.
Nu is de input wel te regelen hoor, maar het is beter (voor hart en oren) om de versterker pas aan te zetten als je pc volledig is opgestart.

'T kost je ook niet je speakers.
En 2KW is best veel voor speakers van 500W.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

offtopic:
Als je hem aan je computer hangt ff UT spelen en de rocketlauncher afvuren...dat moet op zijn minst indrukwekkend worden!

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Ik zal je niet teveel lastig vallen, maar als je een fatsoenlijk geluid wilt neerzetten met je drive-in, koop dan ook een fatsoenlijke set...

Verder kan je idd die versterker aan je comp hangen, alleen is een pre-amp aan te raden, omdat die in je zoundcard softwarematig bestuurd wordt, zodat hij wel eens per ongeluk op maximmum staat.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Zou je een precieze omschrijving kunneb geven van wat er versterkt moet worden, voor hoeveel man, in wat voor ruimte, wat voor muziek, je budget, en wat je al hebt staan?

Ik kan je al in ieder geval een ding zeggen, als je serieus genomen wilt worden, moet je niet met Raveland aankomen :)

• Jag

Jag

Op maandag 02 juli 2001 22:26 schreef thefirstikke het volgende:
Raveland is nou niet wat je zegt 'je van het' Misschien een idee om naar wat 2e hands spul te gaan kijken? bijvoorbeeld bij www.heuff.nl (Copyright 2001 Jag©® ;) )
Precies :)

Even een aanzet:
Sanrobi geluid en licht schreef op Mon Jul 2 19:14:57 2001: Te koop: Community geluidsset, 2x bas(4x15"), 2 x MH (4x12"+1"+piezo). Perfect set voor disco/klein podium, benodigde amp: 2x1200 W. Prijs FL 5000,- info@sanrobi.nl
Kersjes P.A.-Verhuur Beuningen schreef op Mon Jul 2 17:41:42 2001: Te Koop:Versterkers Crest FA 601 2x225W/4Ohm Fl 1000,00/ Crest CA 12 2x1200W/4Ohm Fl 3850,00/ JBL MPX600 2x600W/4Ohm Fl 1850,00/ Amcron geodyne1 2x175W/4Ohm Fl 1000,00 bel 024-6777748 of mail kersjespaverhuur@zonnet.nl
Remco schreef op Sun Jul 1 15:47:28 2001: Te koop: 2 Stage Accompany (SA) Blueboxen, de twee-weg actieve speakersystemen (ingebouwde versterkers).Ook goed voor theater/drive-in enz. Bel voor meer informatie: 06-24558696 remcovdwerff@hotmail.com
Evident Party Productions. schreef op Thu Jun 28 21:19:10 2001: Aangeboden:div.PA Apperatuur !!! OA Baskasten af 150 bij 100 100 cm groot. 2 stuks. 2 12 inch speakers per box. Totaal 4 stuks waarvan eentje defect. Daarom nu F300 voor allebei. 06 19684125 info@evidenpartyproductions.nl

Verwijderd

Op ibazar staat ook een leuke set:
http://www.ibazar.nl/voirobjet.cgi?CodeObjet%3dLF614529LF201257

Carver amp, beetje duistere boxen. Heel weinig specs. Ik hem hem gevraagd om meer info, maar "dat wist hij zelf ook allemaal niet, zoek maar op internet".
Jammer want het zou best iets moois kunnen zijn...

Verwijderd

Kijk jongens nu komen jullie weer met spul aan zetten wat 2de hands al rete duur is. Ik beduidend minder verstand van muziek dan jullie, maar volgens mij heb je als beginner meer aan boxen van raveland die tussen de 350 en 500 piek kosten en een versterker van 1600 piek dan die spullen die jullie opnoemen. Dan kan je tenminste nog eens wat slopen zonder dag het een financiele aderlating wordt.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Het is toch zonde om van je goeie geld rommel te kopen als reefland en mccript.

Ik ben lang geleden ook met drive in dingetjes begonnen. De eerste jaren alles geinvesteerd wat ik verdiende. Beetje slijmen en vriendjes worden met de plaatselijke audioverhuur; voor je het weet heb je een leuk geluidssetje voor een nette prijd waarbij je je niet non stop hoeft af te vragen of de boel nou aan het clippen is en het wel heel blijft. (je wil echt geen apparatuur die ermee kapt op een feest; ze bellen je nooit meer)

Ik zou dus ff hard doorsparen als ik jou was.

Enne... een McCrypt versterker die 2,5 Kw haalt??? Daar geloof ik dus echt he-le-maal niks van.

Succes met je disco verder. :)

Verwijderd

Vooruit, ik ben het met je eens dat je geen spullen wilt die capot gaan, maar wanneer gaat het kapot? In feit kan je die grote speakers zie als uit de kluite gewassen thuis speakers. Volgens mij houden ze het wel een tijdje uit als je er fatsoenlijk mee omgaat. Kwaliteits verschil zal er wel zijn ja, maar daar betaal je ook dik voor. Die raveland speakers staan in een conrad catalogus. Daat staan ook speakers van CAT in en kosten ongeveer even veel. Daar word zelfs 3 jaar garantie op gegeven. Het lijkt me dan niet dat het snel kapot gaat, anders doen ze dat niet. Ok het is een ander merk, maat wel de zelfde prijsklasse....goedkoop hoeft volgens mij niet ALTIJD duurkoop te zijn.

Ow ja...er staat bij die raveland speakers een gevoeligheid van 97 dB opgegeven. Dat is volgens mij helemaal zo slecht nog niet.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

97dB is idd wel netjes.

De allergrootste speakers krijg je kapot door er een zwaar vervormd geluid (clippen) doorheen te jagen. Echt in no-time is een tweeter dan geen tweeter meer. Als je zoiets op een feestje gebeurt kun je wel door de grond zakken.

Het is mij ooit eens gebeurd, el cheapo versterkertje die de speakers niet kon bijbenen. Paf, weg hoog.

Maar als je zegt dat je toch ergens mee moet beginnen geef ik je wel gelijk, alleen geloof ik de Conradgids niet zo heel erg als het om "professionele" geluidsapparatuur gaat.

• Jag

Jag

Met dat soort specs kan je echt heel makkelijk sjoemelen! Zo kan je in eerste instantie sjoemelen met de spanning die je over de speaker zet. Vaak wordt er 2.83V gebruikt, omdat de nominale impedantie 8 Ohm is, terwijl het er eigenlijk altijd onder zit. Kan zo weer 2 dB schelen.
Maar het meest veneukratieve is dat je niet hoeft op te geven voor welke frequency range die gevoeligheid geldt. Je gaat er vanuit dat 97 de gemiddelde waarde zou zijn van de speaker in zijn frequency response, maar dikke kans dat ze aan de 97 dB zijn gekomen door bij 500Hz te meten ofzo.
En verder moet je de gevoeligheid bepalen in een anechoische kamer, kan ook weer een heleboel dB'tjes schelen als je dat niet doet. Kortom, vertrouw dat soort specs niet bij merken zoals Raveland!

Verwijderd

Dat je en goede versterker moet hebben ben ik me van bewust, maar ik kom net uit bed en ik bedenk me net dat die raveland speakers helemaal geen 500 wat zijn. Ik geloof dat de grootste 2x 250 Watt sinus wil hebben en 500 watt max kan trekken dus niet continu. Dan heb je dus ook geen versterker van 2 kW nodig. Ik ben van plan op 2 van die boxjes e kopen en op m'n kame neer te zetten.....leuk om een filmpje te kijken ofzo....kost tenminste ook niet zo veel een vole por zetten. Het zal wel volgende maand worden ofzo, want ik ga maandag op vakantie.... Ik ga nu maar even werken luitjes...mzzl

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:11
Op woensdag 04 juli 2001 08:01 schreef nitraat het volgende:
Dat je en goede versterker moet hebben ben ik me van bewust, maar ik kom net uit bed en ik bedenk me net dat die raveland speakers helemaal geen 500 wat zijn. Ik geloof dat de grootste 2x 250 Watt sinus wil hebben en 500 watt max kan trekken dus niet continu. Dan heb je dus ook geen versterker van 2 kW nodig. Ik ben van plan op 2 van die boxjes e kopen en op m'n kame neer te zetten.....leuk om een filmpje te kijken ofzo....kost tenminste ook niet zo veel een vole por zetten. Het zal wel volgende maand worden ofzo, want ik ga maandag op vakantie.... Ik ga nu maar even werken luitjes...mzzl
Ik weet niet wat jij voor 'n kamer hebt maar PA speakers en versterker voor thuisgebruik zal je beslist niet bevallen aangezien het geluid veel te "hard" gaat. Dat is niet hard in de trend van veel volume maar hoe het aanhoort. Een PA speaker zit zo rond de 95-100dB bij 1W op 1 meter. Een HiFi produkt zit beduidend lager zo rond de 85dB. Weet waar je aan begint als je PA spul in je huiskamer neerzet. Je wordt er echt niet vrolijk van.

Verwijderd

Ik woon op een boerderij en heb een complete bovenverdieping tot m'n beschikking. Er wordt bij mij in de buurt regelmatig een feestje gegegen dus kan ik ze daar ook gelijk gebruiken (feestje is dus niet groot...gewoon vrienden van het dorp meer niet dus pro spul heb ik niet nodig!!)
Pagina: 1