Slechte wifi-verbinding op Acer laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08-2020
Hallo,

Ik heb al behoorlijke tijd last van gebrekkige wifi-verbinding op mijn laptop (Acer Aspire V5-551-64456G75Makk). Mijn router TP-Link WR1043ND v2 is niet geweldig, maar het voornaamste probleem lijkt hem in de laptop te zitten. Het lijkt er eigenlijk alleen maar slechter op te worden, daarom dat ik jullie hulp inschakel.

Op mijn kamer, circa 6 meter in rechte lijn van de router is het bedroevend. Ik verlies vrijwel constant verbinding. Ik heb wat testjes gedaan met het programmaatje inSIDDer en het komt er op neer dat ik circa -85 dBm haal op 1,5-2 meter van de router. Op een andere laptop en mobiel (Nexus 5, gemeten met Wifi Analyzer) haal ik op die zelfde plek circa -40/-45 dBm.

Daarnaast vind hij op de laptop bij inSIDDer alleen mijn eigen netwerk, terwijl hij op de andere laptop ook een heleboel andere netwerken vindt.

Ik heb ook even een speedtest gedaan op speedtest.net. Op de computer met kabelaansluiting haalt hij 94 download en 95 upload. De uitkomsten op de laptop variëren wel een beetje, maar laten we het er op houden dat ik blij mag zijn als hij in de buurt van de 10 komt. Op de mobiel haalt hij op dezelfde plek 44 download en 55 upload.

Ik heb de firmware van de router bijgewerkt, maar dat heeft niet geholpen.

Is er iets mis met de netwerkadapter?
Laptop type: Acer Aspire V5-551-64456G75Makk
Adapter name: Qualcomm Atheros AR5BWB222 Wireless Network Adapter
Adapter name: Qualcomm Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)

https://www.atheros-drive...-and-Windows10-64bit.html

Ik had hier al de drivers gedownload, maar wist niet precies hoe ik dat moet installeren, en het leek me beter om het eerst hier voor te leggen. De laptop is een jaar of vier oud denk ik. De harde schijf is eens kapot gegaan en vervangen door een SSD. En de laptop ratelt zo nu en dan (ventilator problemen?), dus af en toe ging ik hem een tikje om hem stil te krijgen, mocht dat enige relevantie hebben. Voor de rest werkt ie verder perfect.

Iemand enig idee wat er mis is, en wat er aan te doen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor netwerkproblemen hebben we een andere subforum: Netwerken.

Ik verplaats even - move OH -> NT

Verder inhoudelijk: goede analyse mbt RSSI. Als je andere apparaten op zelfde plek -45dBm meten en dit apparaat nog geen -85dBm meet mag heel duidelijk zijn dat je probleem in de laptop zit.

De speedtests zijn nog goed gezien het desastreus signaal. Je bent tot nu toe softwarematig bezig geweest, maar kijk eens naar de hardware, zeker als ik dit lees:
dus af en toe ging ik hem een tikje om hem stil te krijgen, mocht dat enige relevantie hebben.
Zou me niet verbazen als je daarbij een of beide antenneconnectoren van de WiFi NIC afgetikt hebt. Maak dat ding open en controleer de verbindingen. Sowieso, als je ventilator ratelt zit er geheid flink wat stof in. Ook hier: openmaken en schoonmaken ipv lukraak tikken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:04
Die Atheros wifikaart in je laptop is eersteklas bagger. Ik heb hem op dag 1 vervangen in mijn V3-772G door een Intel AC7260 en die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Er zijn een paar dingen die ik zou proberen als ik hetzelfde probleem had

1. Laptop openmaken
- Uitstoffen (met een compressor werkt perfect; hou je ventilatoren alleen even stil anders kunnen ze in onbalans raken)
- Connectors voor de antennes even loshalen en vastzetten (of alleen vastzetten)

2. Drivers updaten naar de laatste versie (dus geen drivers van de Acer site gebruiken)
- Als je een .exe kunt vinden gebruik die; anders kun je via Apparaatbeheer/Device manager drivers bijwerken en dan kun je zoeken naar de map waar je je driver hebt gedownload (als het een zip bestand is wel eerst uitpakken). Windows zoekt automatisch een passende driver op.

Succes!

[ Voor 25% gewijzigd door BlackWhizz op 31-01-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
In de speedtest stopte het ook wel eens bij 1, 10 was een uitschieter.

Ik heb de laptop opengemaakt maar de stof valt heel erg mee. Ik heb hem sinds die SSD vorig jaar erin gezet is niet meer open gemaakt maar niet of nauwelijks stof bij de ventilator. Toch zat die ratel er toen ook al in. Morgen zal ik de compressor er nog wel even opzetten.

Wat betreft de antennes (dat zijn die twee gouden puntjes naast de CD-rom?) die zitten gewoon vast. Kan ik die er zo uithalen en weer indrukken? Ik heb er verder niet veel verstand van, maar ik zie voor de rest niks aparts.

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/33atdup.jpg

Wat betreft die drivers: is die link die ik gaf daarvoor de juiste? Waren alleen drie bestanden waarvan ik niet direct weet hoe ik ze moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Masimo schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:52:
Die Atheros wifikaart in je laptop is eersteklas bagger. Ik heb hem op dag 1 vervangen in mijn V3-772G door een Intel AC7260 en die werkt prima.
Oneens. Het is verouderd, maar voor z'n 5 jaar oud is het geen slecht ontwerp: 2x2 MiMo 2.4GHz only. Niet van deze tijd (vooral ivm ontbreken 5GHz), maar zeker geen verklaring voor waarom het 40dB (ruim 8000 keer...) minder signaal ontvangt dan de andere devices, waaronder een mobiel met crappy minimale antenne.

Je ziet genoeg laptops nu nog verkocht worden met 1x1 SiSo 2.4GHz-only NICs, daarmee vergeleken is dit ondanks z'n leeftijd een stuk beter.

Ik zou het ook door een AC7260 vervangen voor de 5GHz, maar in 2.4GHz zou dit er niet voor onder moeten doen
gilligan schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:05:
In de speedtest stopte het ook wel eens bij 1, 10 was een uitschieter.

Ik heb de laptop opengemaakt maar de stof valt heel erg mee. Ik heb hem sinds die SSD vorig jaar erin gezet is niet meer open gemaakt maar niet of nauwelijks stof bij de ventilator. Toch zat die ratel er toen ook al in. Morgen zal ik de compressor er nog wel even opzetten.
In dat geval kunnen het wel eens slechte lagers zijn. Fan vervangen is dan het devies.
Wat betreft de antennes (dat zijn die twee gouden puntjes naast de CD-rom?) die zitten gewoon vast. Kan ik die er zo uithalen en weer indrukken? Ik heb er verder niet veel verstand van, maar ik zie voor de rest niks aparts.

[afbeelding]
Yep, dat zijn ze. Wees er lief voor, de connectoren zijn beetje kwetsbaar, maar loshalen en er weer opdrukken is idd beste om nu te doen.
Wat betreft die drivers: is die link die ik gaf daarvoor de juiste? Waren alleen drie bestanden waarvan ik niet direct weet hoe ik ze moet uitvoeren.
Niet. Het zijn geen programma's maar puur de rauwe driver files. Rechterclick en 'install' kiezen, of anders naar device manager gaan, dubbelclicken op de NIC en aangeven dat je andere drivers wilt installeren en dan verwijzen naar de .inf bestanden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:04
dion_b schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:19:
[...]

Oneens. Het is verouderd, maar voor z'n 5 jaar oud is het geen slecht ontwerp: 2x2 MiMo 2.4GHz only.
...
Oneens :+ . De AR5BWB222 is een dual-band wifi-kaart. Heeft in de praktijk echter veel problemen met verbindingen op 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
Nou, ik heb de compressor erop gezet maar kwam zoals verwacht weinig stof uit. Ik heb ook de antenneconnectoren eraf gehaald en er weer opgezet en de driver (die Atheros) geüpdatet, maar ook dat leverde beide niks op.

Het probleem zit hem dus in de netwerkadapter zelf? Of kan het probleem bij het kabeltje er naar toe en de connectoren liggen, omdat ik nog wel verbinding heb maar slechts heel beperkt? In inSSIDer vindt hij ook alleen mijn eigen netwerk als ik kort bij de router zit, terwijl er nog best wel wat omliggende netwerken zijn. Het is wel duidelijk aan het verslechteren, want hij heeft het in het verleden beduidend beter gedaan.

Moet ik een nieuwe netwerkadapter kopen, of zo'n USB-ding? En wat raden jullie me dan aan? De AC7260 las ik?

Wat betreft het vervangen van de ventilator laat ik nog wel even zitten. Ik heb er niet zoveel last van, al gebeurt het wel eens dat hij uitvalt. Maar ik vermoed dat ik dat niet zelf ga kunnen vervangen als ik dat zo zie en op internet lees, en niet echt zin om nog al te veel in de laptop te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gilligan schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:55:
Nou, ik heb de compressor erop gezet maar kwam zoals verwacht weinig stof uit. Ik heb ook de antenneconnectoren eraf gehaald en er weer opgezet en de driver (die Atheros) geüpdatet, maar ook dat leverde beide niks op.
OK, dat is minder.

Het kan een brakke adapter zijn - of de antennes in je laptop zijn kapot/los/niet meer op plek waar ze moeten zitten.
Het probleem zit hem dus in de netwerkadapter zelf? Of kan het probleem bij het kabeltje er naar toe en de connectoren liggen, omdat ik nog wel verbinding heb maar slechts heel beperkt? In inSSIDer vindt hij ook alleen mijn eigen netwerk als ik kort bij de router zit, terwijl er nog best wel wat omliggende netwerken zijn. Het is wel duidelijk aan het verslechteren, want hij heeft het in het verleden beduidend beter gedaan.

Moet ik een nieuwe netwerkadapter kopen, of zo'n USB-ding? En wat raden jullie me dan aan? De AC7260 las ik?
Probleem is dat je nog niet weet of het de adapter zelf is of de kabels/antennes in je laptop.

USB-dongles hebben nooit zulke goede antennes als je in een enigszins competente laptop vindt (gewoon kwestie van formaat), maar als je probleem juist in de antennes zit schiet je natuurlijk niets op met vervangen van de adapter.

Eenvoudigste is om ergens een andere NIC (ongeacht leeftijd of specs) te lenen en die te proberen in plaats van de huidige. Als je daar ~-45dBm mee haalt, weet je dat je oude Atheros adaptertje dood is en een AC7260 een prima oplossing zou zijn. Haal je daar ook ~-85dBm mee, dan ligt het probleem in de antennes of kabels. Je zou de laptop (en dan vooral achterkant scherm) open kunnen maken om te zien of je een overduidelijk probleem tegenkomt (kabel los van antenne bijv), maar je kunt ook - als je niet veeleisend bent - een USB adapter op de kop tikken. Hou er wel rekening mee dat de meest performante allemaal grote lompe ondingen zijn en de 'mooie' modellen die nauwelijks uitsteken per definitie beroerde antennes hebben...
Wat betreft het vervangen van de ventilator laat ik nog wel even zitten. Ik heb er niet zoveel last van, al gebeurt het wel eens dat hij uitvalt. Maar ik vermoed dat ik dat niet zelf ga kunnen vervangen als ik dat zo zie en op internet lees, en niet echt zin om nog al te veel in de laptop te investeren.
Als ik het plaatje zie is het kwestie van twee schroeven los, stroomconnector los en eruit, dan omgekeerd om nieuwe erin te zetten. Minder ingewikkeld dan de klep eraf te krijgen voor die foto. Je hoeft de hele heatsink assembly op de CPU (dat trouwens ook geen rocket science is om te verwijderen) niet eens aan te raken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
Ik heb wel een oude laptop waar ik de netwerkadapter heb uitgehaald. Is een Intel Pro Wireless 3945ABG Network Connection. Kaartje is alleen dubbel zo groot als wat er nu in zit, dus weet niet of dat past en kan om te proberen? Moet ik dan verder nog wat installeren aan drivers ofzo, of werkt dat meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gilligan schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:54:
Ik heb wel een oude laptop waar ik de netwerkadapter heb uitgehaald. Is een Intel Pro Wireless 3945ABG Network Connection.
Oudje, maar prima geschikt voor deze doeleinden :)
Kaartje is alleen dubbel zo groot als wat er nu in zit, dus weet niet of dat past en kan om te proberen?
Dat kun jij beter beoordelen dan wij op basis van een platte foto ;)

De oude is een full-height mPCIe kaart, de nieuwe is een half-height mPCIe kaart. Ik zie geen schroefgaten om een full-height geval secuur te bevestigen, maar het gaat hier alleen om testen, dan hoeft de klep niet dicht en i de enige requirement dat de kaart plat genoeg kan dat de connector goed verbinding maakt.
Moet ik dan verder nog wat installeren aan drivers ofzo, of werkt dat meteen?
Hangt af van je BIOS en je OS.

Best-case:
Adapter wordt door BIOS geaccepteerd, OS heeft default drivers ervoor onboard. Zodra je laptop opstart detecteert hij device, installeert hij drivers en minuutje later kun je testen.

Medium case:
Adapter wordt door BIOS geaccepteerd, OS heeft geen drivers ervoor onboard. Dus je moet zelf drivers installeren. Zorgen dat je vooraf drivers voor jouw OS voor die kaart gedownload hebt is een pre ;)

Worst case:
Acer heeft een BIOS whitelist ingesteld waardoor alleen bepaalde NICs geaccepteerd worden - en daar hoort deze niet toe. Dan moet je een alternatieve BIOS flashen om dat te omzeilen. Dat kost even wat moeite en heeft - zoals iedere BIOS flash - ook risico dat je de boel brickt als je verkeerde uitzoekt of als de flash onderbroken wordt. Maar dat gezegd is het ook niet zo ingewikkeld.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
Ik heb het geprobeerd. Heb hem er zo plat mogelijk ingedrukt, maar het best-case scenario werkte helaas niet. Nu zit ik te kijken voor de drivers, maar Intel heeft daar geen variant voor Windows 10 van en zie veel mensen met problemen. Ik denk dat ik me daar maar niet in ga storten.

Ik zal wel even elders op zoek gaan naar een andere kleine NIC, en anders gok ik het er wel op dat het aan de netwerkadapter ligt. De achterkant van het scherm open maken (hoe presteer je dat uberhaupt?) lijkt me niet echt een goed plan. En anders maar met een USB-adapter (tips?) proberen, ik ben niet heel veeleisend en alles beter dan dit.

Wat betreft de ventilator. Die zit vast met 3 zwarte schroefjes, en links onderaan met een schroef in het zwarte. Die heb ik allemaal losgehaald, maar dat grijze plaatje zit ook vast onder een soort zwarte tape waar ook die 'heatsink assembly' onderloopt en het rooster aan vast zit. En die 'heatsink assembly' zit bovenaan dan weer vast met vier schroeven in een X-patroon. Het kan zijn dat als ik die tape los haal dat ik hem er dan uit kan pakken, maar omdat ik die nooit meer zo mooi erop krijg doe ik dat nog maar niet. Wat voor ventilator moet ik er in zetten als ik die zou vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gilligan schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:29:
Ik heb het geprobeerd. Heb hem er zo plat mogelijk ingedrukt, maar het best-case scenario werkte helaas niet.
Hoe niet?

Kreeg je een BIOS melding erover? Werd het in je OS wel als 'unknown device' herkend?
Nu zit ik te kijken voor de drivers, maar Intel heeft daar geen variant voor Windows 10 van en zie veel mensen met problemen. Ik denk dat ik me daar maar niet in ga storten.
Windows 8 en 10 gebruiken zelfde driver module. Als je Win8 drivers hebt voor juiste versie (32b danwel 64b) kun je die meestal gebruiken. Het gaat wederom niet om perfecte functionaliteit te krijgen, puur om een RSSI-meting te doen. Sterker nog, dat kan prima met een LiveUSB. Dan hoef je geen Windows drivers te zoeken :)
Ik zal wel even elders op zoek gaan naar een andere kleine NIC, en anders gok ik het er wel op dat het aan de netwerkadapter ligt. De achterkant van het scherm open maken (hoe presteer je dat uberhaupt?)
Zie service manual. Kan er even 1-2-3 niet eentje voor jouw model vinden, maar deze is voor een vergelijkbare Acer:
https://www.manualslib.co...-571.html?page=114#manual
lijkt me niet echt een goed plan. En anders maar met een USB-adapter (tips?) proberen, ik ben niet heel veeleisend en alles beter dan dit.
Nouja, belangrijkste tip is dat het ondingen zijn. Alles wat uitsteekt gaat vroeg of laat afbreken, als je pech hebt beschadigt het daarbij ook de USB poort in de laptop. En alles wat niet uitsteekt is qua WiFi totaal shit...
Wat betreft de ventilator. Die zit vast met 3 zwarte schroefjes, en links onderaan met een schroef in het zwarte. Die heb ik allemaal losgehaald, maar dat grijze plaatje zit ook vast onder een soort zwarte tape waar ook die 'heatsink assembly' onderloopt en het rooster aan vast zit. En die 'heatsink assembly' zit bovenaan dan weer vast met vier schroeven in een X-patroon. Het kan zijn dat als ik die tape los haal dat ik hem er dan uit kan pakken, maar omdat ik die nooit meer zo mooi erop krijg doe ik dat nog maar niet.
Op de foto zie ik die tape niet. Kan me niet voorstellen dat dat van structureel belang is, daar zijn de schroeven namelijk voor...
Wat voor ventilator moet ik er in zetten als ik die zou vervangen?
Zelfde als er nu in zit. Zoek partnr van dat ding op (geheid op onderkant van rotor) en gooi dat op ebay, aliexpress etc.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
Nou, ik heb het probleem gevonden. Ik heb de voorkant van het scherm verwijderd wat vrij eenvoudig ging. Met de antennes bleek niks mis, alleen is de kabel doorgebroken in de knik tussen het toetsenbord en beeldscherm. Zowel de zwarte als de witte kabel daarbinnen zijn doormidden. Blijkt dat er wel meer mensen zijn met dit probleem als ik op het Acer forum zoek. Ik heb het geprobeerd op de foto te zetten, maar het is vrij klein waardoor ik het er niet heel goed op krijg. Maar linksboven kun je het gat in de kabel wel zien volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/5mmpat.jpg

Is het mogelijk om dit (zelf) te vervangen? Geen idee waar ik naar moet zoeken.

Een van de antennes:
Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/2ldznk7.jpg

De laptop heeft overigens nog wel altijd internet zonder dat de antennes verbonden zijn met de netwerkadapter. Al is dat dus maar op -80 dBm, en dus alleen als ik kort bij de router zit. Is er nog een soort van plan-B in de laptop?

Wat betreft de ventilator: ik heb hem met heatsink en al losgehaald. Waarom doen ze dat stickertje met type niet gewoon op de bovenkant. Die verticale zwarte rechthoek onder de heatsink en links van de ventilator is een soort tape die er overheen zit, heeft denk ik wel een functie?

[ Voor 50% gewijzigd door gilligan op 02-02-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
Ik bump mijn topic maar even omdat ik de vorige post een paar keer heb geedit. Ik weet niet of dit nog het goede forumdeel hier voor is, maar de kabel van de Wifi-antenne naar de netwerkadapter is dus helemaal doormidden. Is dit te vervangen?

En hoe kan het dat ik toch nog draadloos internet heb? Ik heb er niet veel verstand van, maar zit er nog iets van een WiFi-ontvanger in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 21:14

Barrycade

Through the...

Antennes versterken het signaal.
Dus je wifi kaartje pikt het nu op via de aansluitingen alleen. Daarom vang je wel wat signaal in de buurt van je router.

Lijkt mij gewoon een koperen kabeltje toch? Dus als je die vervangt door een ander koper kabeltje zou het weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"koperen kabeltje" is wat kort door de bocht. We hebben het hier over RF-techniek en dan moet je letten op dingen als impedanties. WiFi-antennes moeten 50 Ohm kabels hebben, kans dat $koperkabeltje toevallig daarop uitkomt is erg klein. Ja, je krijgt er ws iets van signaal doorheen, maar het zal stukken slechter zijn dan bij juiste specs.

Idem trouwens voor vastsolderen antennes, je soldeertin moet ook kloppen voor optimale performance.

Simpelste oplossing: cannibaliseer een oude kapotte laptop en trek antennes+kabels eruit, dan die volledige units in je huidige laptop monteren. Gaat geheid beter werken dan zelf met andere kabels prutsen en hoeft weinig/niets te kosten :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
Dat solderen leek me ook geen optie. Die oude laptop had ik al gekeken naar de antenne + kabel, maar is een heel andere constructie met een of ander ijzerwerk bovenin. Moet je al snel een soortgelijke laptop hebben lijkt me. Is daar geen handel in op een tweedehands onderdelenforum of iets?

Ik had nog even contact opgenomen met Acer, maar komt er op neer dat ik dan een complete achtercover moet kopen, en dat die antennes + kabels niet los verkrijgbaar zijn. Is 35 euro maar was niet op voorraad. Zou op zich een oplossing kunnen zijn, maar beetje onnodig als alleen die kabel kapot is lijkt me.

Voor de rest vind ik zulk soort kabels alleen maar bij Aliexpress, alleen valt daar niet te kiezen aan lengte. Links heb ik toch al snel een meter nodig, en rechts iets van 60 cm. En ik heb geen idee of dat dan nog goede kwaliteit mag zijn. In Nederlandse webwinkels wordt zoiets niet verkocht? Of heeft elke computerzaak zoiets wel liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bijna niemand heeft dat soort kabel liggen omdat zoals je aangeeft in geval van problemen de hele unit (achtercover in dit geval) vervangen wordt. Sowieso, computerzaken zijn al jaren (decennia...) dozenschuivers geworden, als het meezit kennen ze specs van wat ze verkopen, maar meer niet.

Je bent meer aangewezen op kabelboeren voor dit soort spul, bijv:
https://www.onlinekabelsh...o-miniature-type/mhf-ipex

Ik zie daar niets van de lengte die je zegt nodig te hebben (1m? WTF, hoe groot is die laptop :? ), maar als je zelf gaat googlen op "u.fl antenna" vind je juiste soort dingen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
Ja die kabel loopt van links boven naast de webcam naar rechtsonder, en dan nog naar het kaartje, dan kom je wel bijna aan 100 cm. Ik zal eens zien hoe we het op gaan lossen.

Enorm bedankt voor je hulp in ieder geval dion_b!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:59

Nox

Noxiuz

Op ebay zijn dit soort dingen vaak ook te koop. Koop niet het goedkoopste :) :p

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1